Ny speldator?
Finns det någon människa här inne som är bra på datorer? Det är så att jag fundera på att köpa en ny speldator till mina sims spel, och jag vill ha en riktigt bra dator som klara sims hur bra som helst. Vill kunna ha alla spelen installerade samtidigt utan att det blir otroligt slött och sjukt dålig grafik, så jag menar alltså en mega bra dator! :D Hoppas ni förstår? x) Så jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att hitta en sådan? Är inte så bra på datorer som sagt, vill ge MAX 7000 för en kanske..
För 7 tusen kan du få en bra dator. Mitt gick på 7500 totalt med skärm,högtalare osv och det är en dator som gott och väll ska klara TS3. 🙂
Ett tips är att det gäller att kolla på lite mindre märken som kan ge dig ett mindre pris än stora märken som Asus osv. där betalar men lite extra pengar enbart för det stor orden Asus på datorn t.ex.
Ännu billigare kan du komma undan om du själv kan bygga ihop en dator och köpa delar!
Men har du redan skärm,högtalare och operativsystem osv? Det går på en hel del det också.
Jag har skärm, högtalare, mus, tagentbord osv. Så är bara själva datorn jag vill ha :) Jag och min bror har valt att bygga ihop en superdator till mig, vet dock inte om jag ska vänta tills sims 4 kommer, så den kommer klara det hur bra som helst :) eller vet någon systemkraven på 4:an?
Hittade en färdig dator också. Är denna bra för sims?
- Intel Core i5-3350P processor / 3.1 GHz
- NVIDIA GeForce GT 630M / 2 GB dedicated
- 8 GB RAM / 1TB (1000 GB) hårddisk
Jag väntar ut sims 4 innan jag köper nytt. Datorerna kommer ha hunnit bli dubbelt så innan dess, så det är bra att vänta ett och ett halvt år till.