Kan inte gå in i bokhandeln
Märkte det första gången idag. Ingen av mina simmar kan gå in i bokhandeln. Har startat om spelet, tagit bort och satt tillbaka bokhandeln, resetsim och laddat om spelomgången.
Ingenting fungerar, dom står bara och väntar tills "kommandot" försvinner.
Någon som varit med som samma sak?
Ps. Märkte också att mina barn kan "leka i sanden" på trägolv trots att jag inte har semesterparadis installerat.
http://erjfoto.se/
Jag har varit med om samma sak i en av mina legacys, men har ingen aning om vad man kan göra åt det tyvärr :( Frågade också på forumet om hjälp och provade alla möjliga saker men fick det inte att fungera vad jag minns :/
#1 Jag flyttade familjen till en annan stad så löste sig bokhandelproblemet :)
http://erjfoto.se/
#2 Vad bra! :D Ska komma ihåg det ifall jag får samma problem igen!
Skönt att det löste sig. Jag har aldrig stött på ett liknande problem, men bra att veta om det skulle hända. 👍
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??
Lustigt, nu stötte jag på problemet. Jag laddade ner en store-stad, Monte Vista, och kunde inte gå in i bokhandeln.
Jag kunde lösa det genom att helt enkelt flytta byggnaden lite utan "move objects on". Tror det var något i vägen, vid entrén. 🤔
Vänligen, Lumina
TS: I vilken stad hade du förresten det problemet? Jag flyttade in en ny familj i Twinbrook och insåg att det var här jag hade haft samma problem tidigare i samma stad >.<
#5 Hur menar du att att du flyttade byggnaden lite utan "move objects"? :)
#6 Jag valde att placera byggnaden där jag kunde göra så utan att aktivera koden för move objects. Jag kunde inte ställa tillbaka den på ursprungsplatsen utan. Så förmodligen var det något som var i vägen för simmarna att kunna gå in i bokhandeln.
Vänligen, Lumina
#7 Ah, då förstår jag! :) Får prova det ^^
Jag kan inte helller gå in i bokhandeln i Twinbrook :/
#9 Jag löste det som #7 beskrev det. När jag skulle flytta på bokhandeln fick den inte plats på samma ställe den stod på, så gissar på att det var något i vägen. Gjorde en ny tomt utanför centrum och placerade bokhandeln där istället och då gick det fint :)