Sims3 strul
Hej, jag har ett problem att mitt sims efter ett tags spelande alltid börjar crasha. Att det hänger sig helt enkelt…
Ett exempel, igår så satt jag och skapade en familj hur länge som helst, inga problem. Men direkt när jag skulle spela med familjen i ett hus dog spelet.
Jag kan lyckas ta mig in i ett hushåll ibland med strax efter det dör det igen, oftast hinner jag inte spara heller…
Någon med liknande problem?
Jag har samma problem! jätteirriterande, hoppas nån kan lösningen.. :/
#1 Använder du möjligtvis testingcheatsenabled true?
Jag tror nämligen att det är det som pajjar det för mig, och jag kan verkligen inte spela utan det fusket… Hahaha jag blir tokig! Provade spela nu ett tag utan, och det var inget problem, sen satte jag igång fusket och strax därefter hängde sig spelet igen. :)
#2 Om du använder testingcheatsenabled true är det nog boven till ditt problem. Det ställer definitivt till det. Stäng alltid av det när du använt klart det, och använd det bara i pausat läge.
Det är ett bråkigt fusk, så att säga. Jag använder det aldrig, förutom om jag behöver familyfunds eller liknande.
Bara en fråga för nyfikenhetens skull: vad gör du med fusket? 🙂
#3, åh jag använder det hela tiden, har aldrig spelet igång utan det, brukar inte vara några problem…
Jag använder det jämt och ständigt för att pyssla med humören som jag vill efter hur jag vill ha det. Sen om det så önskas så ändrar jag sim i skapa en sim, exempelvis, haha!
Men det är väl för hur jag kan mixtra lite hur jag vill med humören som jag alltid har det igång.. Önskar att det fanns ett fusk som BARA gjorde det så överlever jag ;)
Mitt kraschar också emellanåt och jag använder aldrig det fusket..
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
Spelet kan krascha ibland, även utan fusket, men testingcheatsenabled true ÄR ett fusk som strular. Om #4 har det på hela tiden är det med största sannolikhet därför det kraschar.
#6 Jag har på testingcheatsenabled true nästan oavbrutet medan jag spelar. Det har aldrig orsakat problem för mig och aldrig lett till en krasch… 🤔
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Testingcheatsenabled true är mitt favvo fusk och är jättebra för mig , har aldrig varit anledningen till strul för mig.. 🤔 🤔
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
Då klarar nog era datorer av att ha fusket på. Jag kan inte ha fusket på i mer en fem minuter, eftersom min dator knappt klarar av sims 3 :)
Har en Acer , Windows 7. Köpte den för ca 1 år sedan och då bad vi om en bra spellaptop och detta var ju den bästa så kan ju stämma. ;P
Tyvärr vet jag inte hur man ska fixa ditt problem TS , det får en expert hjälpa dig med! C:
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
#7 Har aldrig på det så kan inte säga egna erfarenheter, men läste på någon sims-sajt att det kan förstöra, hum. Tror det beror på dator.
#10 Jag har en spel+ grafiksdator från HP som ska klara av många och tunga program och dyl, spelar även wow och sånna grejer och det behöver en kraftfull dator… Så jag förstår inte varför den inte klarar Sims!? Knäppt.. Iofs så har jag märkt markant skillnad innan jag laddade ner eget innehåll till sims och efter, men jag är en sån som inte klarar att spela utan sånt heller… Haha..
Så nu är jag lite småless på det eftersom att jag inte kan använda mig av det som gör mig bekväm i spelet.. :) Lite ledsamt faktiskt.
Ladda ner moden från nraas som gör att du kan återställa staden. Det hjälper om bild eller ljud fryser sig, tänker att det kan nog fixa ditt problem också.
#13 tror du det? Aldrig hört om den
Jag hade också problem med mitt spel. Jag gjorde så att jag tog ut alla screenshots ur mappen och sparade dem som vanliga bilder i en ny mapp. Flyttade även ut installerade simmar, rensade gamla saves-filer och tog bort de flesta stora (över 1000 kb) packages och modar. Fungerar hur bra som helst nu :)