Felkod 12 D:
Jag får snart paniiiiik!!!!! Var och varannan gång som jag spelar får jag felkod 12!!! Nån som vet vad jag ska göra? 😃
Felkod 12… Varför gör du såhär mot oss?! Har samma problem, gör att jag inte kan spela med min favoritfamilj. Har du spelat länge med sparningen? Många generationer?
Testa att ta bort .bad mappen i the sims 3 mappen medans spelet är igång ELLER att spara som ny sparfil ELLER koperia familjen och börja på ny sparfil =)
Det sista var riktigt smart! Tack! Kanske går för mig oxå!
Nej första generationen! Barnen är barn x) #2 funkar inte! X(
Då har inte jag en aning…
Har du tillräckligt med minne på datorn?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Hehe tror jag vet varför nu! 😃Jag använde typ alltid testingcheatsenabled men nu har jag inte använt den och då funkar det!!! Eller kan det varit det som var problemet? 🤔
#7 Felkod 12 är i 90 % av fallen ett minnesfel, vilket innebär att det orsakas för att spelet inte får tillräckligt med minne från datorn för att kunna spara större sparfiler. Alternativt att datorn inte har tillräckligt med minne.
Så jag tror inte att testingcheatsenabled true är orsaken. Jag använder det fusket konstant när jag inte spelar Legacy och jag har aldrig fått Felkod 12. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Det var en som skrev en kommentar på min blogg att windows max använder sig av 2 eller ifall det var 4 gb minne oberoende av hur mycket man egentligen har. För jag har 8 gb minne och typ inget annat på datorn ändå så får jag felkod 12 :(
#9 Just det, det är en vanlig orsak. 😕
Operativsystemet tilldelar inte tillräckligt med minne åt spelet, trots att minnet finns i datorn. 64-bitars operativsystem brukar tilldela tillräckligt med minne automatisk (är dock inte 100 % säker på det), annars finns det inställningar man kan göra på datorn för att fixa det.
Det är dock ganska avancerat och jag kommer inte ihåg vart jag hittade den informationen..
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Okej! Men asså nu har den stått och laddat i över en kvart!!!! :( :( :(
Om nån hittar en lösning så att jag kan spara min familjen Steel på en speldator från 2008 med windows xp och 2 gb ram utan att få felkod 12, så är jag evigt tacksam