The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 1738 ggr
Onslow
0

Legacyblogg - vilken domän?

Okej, så som vissa kanske känner igen är jag riktigt dålig på att hålla mina legacys uppdaterade efter typ tredje generationen, så jag tänkte att instället för att uppdatera här på iFokus kunde jag starta en blogg. 

Tycker det känns lättare att få en ordentlig handling då man kan skriva mycket mer, och skriva är något jag gillar massvis, så… :)

Jag är dock väldigt nybörjare när det kommer till bloggar och hemsidor och sånt, bloggade på bloggplatsen när jag var betydligt yngre (typ 9 kanske?) så jag har väl ingen direkt erfarenhet.

Är det någon här som har tips till en relativt enkel och snygg domän där man kan skriva en legacy utan problem?

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Praefatio
0

Blogg.se är lätt att förstå sig på och har snygga gratisdesigner :)

Namiko
2

Blogger är lätt att lära sig och lätt att få till en snygg design på utan särskilt mycket jobb. Helt klart ett bra ställe att börja på. Jag har själv flera bloggar där och man kommer igång på nolltid.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

SimsBrooke
0

Jag håller med Namiko, Blogger är en bra första blogg. Har haft andra domäner av bloggar och detta är nog den platsen jag gillar bäst vad det gäller att starta en egen blogg :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Hallonsmurfen
0

Blogger! Jag har alla mina bloggar på blogger. Jättelätt, och jättesnyggt! 👍 Min "Projekt varg-blogg" blev klar på typ 3 timmar. 😃

Medarbetare på Pokémon iFokus

Gerbilles
0

Jag är ju verkligen jättelat och tycker heller inte om att fixa med koder och sånt grejs (kommer inte ihåg vad det heter haha) så jag kör på weebly. Då behöver man bara dra med musen dit man vill ha det, perfekt för en sån som mig! 😉

Men weebly är ju egentligen mer för att skapa hemsidor med, men funkar lika bra att ha en blogg där! Finns också många designer (gratis) att välja mellan. Dock har jag inte fattat ifall man kan göra egna designer helt från grunden, vilket är synd! 

Håller faktiskt just nu på med en ny legacyblogg och det går verkligen sjukt snabbt att fixa allt, har bara hållit på i någon timme och är nästan helt klar! 😃