The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 3095 ggr
Ixectrona
0

Andra hushåll lever sitt eget liv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej… WHAT?

1) Jag har hushåll A, och de har en zebra.
Jag spelar bara hos familjen med zebran ett bra tag.

2) Jag gör en ny, och spelar på den en halv SIMdag (jag hade bara hunnit till klockan två den första dagen hos dem), och besöker mitt andra hushåll.

POFF kommer ett zebraföl som heter BELLA upp.
Var i allsin dagar kommer fölet ifrån? Ska andra hushåll verkligen skaffa nya djur och kanske t.o.m barn bara för att jag lämnar dem några minuter?

3) Jag slapp fölet genom att inte spara, men måste göra om hela inredningen i det andra hushållet, något som tog mig över en timme… tycker det här är total skandal.

4) Nu har det hänt igen. Jag hann spela en hel simdag (lyckliga jag) med det nya hushållet innan det första gjorde det igen.

Alltså, de har skaffat sig ett föl.

Det här är ju helt värdelöst.

Vad var det för nöthuvud på EA/Maxis som fick för sig att simmarna ska kunna skaffa jobb och utöka familjen bara för att man vänder ryggen till en kort stund?

Nu har jag inte kunnat spela på flera veckor, för det går ju inte när det är såhär. Finns det något mod eller dylikt som gör att hushållen är likadana när man kommer tillbaka som när man lämnade dem?

Tråden har flyttats till 11. TS3 - Allmänt, trådarna flyttas för att få bättre ordning på sajten // Sajtvärden SimsBrooke

Stephanie
2

Det är ju det som är grejen med the sims 3 - de andra familjerna lever vidare sina liv medan man spelar på en annan familj! Kvarteret är fullt av liv! Skrattande

Det går dock att stänga av bland inställningarna, men exakt var har jag inte i huvudet.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

exitingsvillemo
1

Du har ju enkelt kunnat lämna fölet för adoption så har du ju sluppit stänga av utan att spara för att bli av med det =)

Det är ju detta som är tjusningen med sims =)

amandanormaan
0

man kan ändra på inställningar, på typ spelläge och sen aktivera historieutväckling kanske det står… då är det bara att ta bort bocken i den :) hoppas att du förstod :D

Te sunt non solus ♥

Ixectrona
1

Jag tycker inte det är förtjusande överhuvudtaget. Obestämd
Jag skulle installera The Sims 2 med alla tillägg igen om det inte var för att jag vill ha hästarna.

Men jag ska kolla upp det ni tipsade om.

(Jag har allvarliga dominansproblem med datorn. Tungan ute
Den ska veta hut.)

Stephanie
0

"(Jag har allvarliga dominansproblem med datorn. Tungan ute Den ska veta hut.)"

HAHA! Skrattande

Feora
0

Jag har också jättesvårt att förlika mig med det, jag tycker att det är helt värdelöst att bara kunna ha igång en familj åt gången. Men jag har ändå lyckats vänja mig rätt mycket.

Scorpio97
0

Själv tycker jag att det är underbart att dom andra familjerna kan gifta sig, få barn osv när jag inte spelar på dom. Men då spelar jag ju oftast på en familj i taget, kan vara därför (:

Om jag vill spela på olika familjer så gör jag flera sparningar/spel istället.

//Jessie

Ixectrona
4

Bland inställningarna i spelet hittade jag "aktivera historieutveckling", och det står att har man det aktiverat så får de andra hushållen gifta sig, flytta in och ut, bli befordrade osv. Men saken är den - att jag har det inte påslaget! Och ändå skaffar de andra hushållen nya husdjur, får befordringar osv.

Tillägg: Nu har alla mupparna skaffat bilar också. Skrikandes
De är i deras kataloger, och jag kan inte sälja dem. Dumskallar till simmar. Vad är det för fel på häst eller taxi?

Stephanie
0

#8 Står det inte "avaktivera" då?

Ixectrona
0

Nope, aktivera. Obestämd

kaninsköld
0

Hur fick du en zebra?

Mvh Kaninsköld

Ixectrona
1

Jaha, nu igen.

Jag spelade på ett hushåll i ett nytt kvarter ett bra tag, so far so good.
Sedan flyttade jag ut några - två simmar och två HINGSTAR. Tänkte att nu måste det vara säkert, då alla de andra extradjuren som kommit i andra kvarter (föl två-tre gånger, kattunge en gång, valpkull en-två gånger) har varit avkommor till ett hondjur simmarna ägt.

Men nej, dra på trissor, jag vänder ryggen till några timmar, och när jag tittar till dem har de skaffat TRE hästar till. Imeanwhutthefakk?
"Confessions: Animal Hoarding" kanske borde komma på besök?

Förra året hittade jag ett sätt att slippa det här, något om att göra en genväg av någon fil där man ändrat något, på skrivbordet, och bara starta spelet via den. Fungerade inte.

GAAAH.😮

Pétit
0

#11 Det är bara en häst med zebra päls. (:

Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 Hjärta Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina

Ixectrona
0

Precis.😉Zebramönstret finns ju där "gratis" så att säga, inte mycket jobb att göra.

Det jag gjorde nu i alla fall var att använda testingcheatsenabled true och "radera objekt". -_-

lilljessi
0

Jag tänkte om du stänger av deras egna vilja?? Nät du spelar två så kan du bara växla inne i världen så?? Själv har jag ett hus och ett extra hem tänkte låta min äldsta son bo där När han hittat en tjej ;P Med vänlig hälsning, Jessika

Sims3linnea
0

Man kan ändra det på The sims 3 inställningar i själva spelet om man inte vill att något ska hända i dem andra familjerna som att dem växer mm.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Lumina - 留美奈
1

Jag älskar story-progression så mycket att jag till och med har ett särskilt mod för det. Hehe… härligt att spelet kan möta så olika spelstilar. 😊

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??