Historieutveckling
*RAWR*
Det är just historieutvecklingen som hållit mig från att spela TS3 i flera månader. Jag (ursäkta språket) fullkomligt hatar det.
Jag har en ö där jag gör hushåll med enbart "vilda djur", där det först och främst bodde två personer med en häst (zebra), och två hundar (afrikansk vildhund och strimmig hyena).
Även en man med två vargar, som jag aldrig hade spelat hos vid den tidpunkten. (Hans hushåll förändras aldrig av någon anledning.)
Sedan gjorde jag ett nytt hushåll med en kvinna, en katt och en häst (okapi
).
POFF så skulle de med zebran skaffa föl och valpar så fort jag vände ryggen till. Att avaktivera historieutveckling gjorde ingen skillnad.
Nu har jag börjat spela igen, med totalt fyra hushåll på ön, och jag måste se mig om i kvarteret hela tiden (flera gånger i timmen helst) och kolla alla hushåll innan jag sparar spelet, för väldigt, VÄLDIGT ofta har de skaffat valpar, föl, och vad tusan som helst.
Går jag in i det hushållet som skaffat nya djur (oftast direkt avkomma till djuren de redan har) så finns inte de nya djuren där, bara som "gråa" relationer i relationsmenyn. (Finns inte i djurens släktträd heller, fastän det uppenbarligen är deras avkomma.)
TILL SAKEN.
Jag kollade upp det här på internet, och jag är tydligen inte den enda som haft problem med historieutveckling/story progression, det fungerar helt enkelt inte att stänga av det.
Ett sätt som absolut stänger av det, skulle vara att man går in på Electronic Arts\The Sims 3\Game\Bin och gör en genväg på skrivbordet till TS3.exe.
Sedan går man in på genvägens (!) egenskaper, och i "mål" skriver man in (med mellanslag först) -disablestoryprogression.
Jag gjorde det, precis som man skulle göra. Och startar spelet enbart genom genvägen, som man ska göra.
MEN DET BLIR INGEN SKILLNAD! 
Historieutvecklingen är fortfarande på, fastän den inte är ikryssad, och jag gjort allt rätt.
GAAAH. Jag är så trött på att spela om samma dag i simmarnas liv om och om igen, för att jag missat att spara.
Vad jobbigt. Jag är ledsen, men jag vet inte hur man kan lösa det. Det är inget jag råkat ut för, då jag alltid har historieutvecklingen igång.
Hoppas du hittar en lösning.
Det kanske går att stänga in djuren i hagar utan grind med mat och vatten så dom klarar sig när du spelar på ett annat hushåll. Men då kan dom ju inte springa omkring i kvarteret eller så.
Cool idé med en ö med vilda djur :D
Jag har alltid historieutvecklingen på, men har upptäckt att mina grannar väldigt ofta får föl/kattungar/valpar. Ett hushåll har fyra föl, trots att dom bara hade en hingst innan…
Kan tyvärr inte hjälpa dig dock, men jag hoppas att du hittar en lösning!
//Jessie
Var man lämnar djuren när man går ifrån ett hushåll spelar ingen roll, exempelvis hade jag en kull valpar utomhus, det enda sättet att komma in vore att gå uppför en lång trappa, vilket valparna inte kan göra. När jag sedan hälsade på (med ett annat hushåll) var alla valparna inomhus.
Men det spelar ingen roll för det skulle inte göra någon skillnad, hushållen man inte spelar för tillfället förändras "av sig själva". De behöver inte ha djuren lösa så de kan para sig, exempelvis. 
Det behöver inte ens ta tid.
Första gången det hände hade jag spelat hos det nya hushållet en (!) sekund (bara byggt och inrett huset och sedan satt igång boendeläget), gick över till de med zebran, och zebran hade på den sekunden hunnit bli dräktig och fått ett föl. 
Kvinnan med katten (som är en "minitiger") och "okapihästen" får förresten kattungar stup i kvarten. Säkert tre gånger bara idag. Nu orkar jag inte bry mig längre, för när jag går in i hushållet är det inga ungar där, bara som grå "ej klickbara" relationer i relationsmenyn/listan.
Är det likadant för alla dina familjer, eller bara en?
Vilket hushåll som helst kan förändras när som helst.
Vilket hushåll som helst kan förändras när som helst.
Har samma problem och hatar det :(
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
#8 Det är så The Sims 3 fungerar. Det är den stora skillnaden mellan det och The Sims 2. Kvarteret lever och har sitt eget liv medan man spelar på sin egen familj. Som mycket annat i The Sims 3 så funkar det inte alltid att stänga av historieutvecklingen.
Det funkar inte att stänga av minnesfunktionen ordentligt i spelets alternativ heller. Simmarna fortsätter att få minnen trots att det är avstängt. Att historieutvecklingen inte går att stänga av ordentligt förvånar mig inte ett dugg.
Så, jaa… jag vet inte riktigt vad man ska kunna göra åt det. 😕
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#9 hade varit roligare om man visste vem mamman och pappan var till valp/kattunge/föl. Att det stod i släktträdet. . Det är det som stör mig mest :/
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Jag visste inte ens att jag gjort två trådar om det här förrän den här puttades upp nu. XD Så hjärndött av mig.
Men står det inte i släktträdet? Det borde det väl göra? Jag har iofs. bara fått ett föl och det var länge sedan, får väl gå och kolla.
#10 Jag håller med dig fullt på den punkten. Det är jättetrist och jag vet inte varför det inte syns.
#11 Det är lätt hänt att tappa bort trådar, särskilt om det var lite tid emellan och det är ett återkommande problem. 🙂
Kolla gärna om du har möjlighet! Jag har upplevt samma sak som #10, att djur som föds i andra familjer inte har något släktträd alls. Trots att familjen har vuxna djur av samma art.
Kanske ni bara menar djur som fötts när man "vänt ryggen till", som jag klagar på här? Det är sant, då har det inte varit något i släktträdet när jag kollat, fastän de uppenbarligen var deras vuxna djurs avkommor. Fast de var inte bara saknade i släktträdet, utan fanns inte i hushållet alls. Får kolla det där fölet som föddes "på beställning".😎
#13 Japp, det är såna djur vi menar. 🙂
Dom har inga föräldrar alls tydligen, trots åtminstone ett vuxet djur av samma art i familjen. Så antingen är simmarna jätteansvarslösa djurägare (köper 1-4 valpar/kattungar/föl och säljer vidare direkt efter för att dom genast ångrar sig) eller så… orkar dom inte dokumentera stamtavla? 😛
#15 Ja, verkligen! 😮
Och det verkar ju ännu värre i ditt spel om simmarna får för sig att börja korsa hyenor med hundar…! 😮
Där har du säkert svaret på varför dom inte ville dokumentera stamtavlan i den valpens fall…
Haha… men så söt. 😊
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??