Legacy Marple #2
Ny tråd! :D
Den gamla finns här!
~~~
Det har gått flera år sen den dagen då Sapphire Marple för första gången satte sin fot i Twinbrook. Nu är det Sapphires barnbarnsbarn som vi följer, Cynthia.
Cynthia är fjärde generationen i familjen Marple. Hon är både blyg, vänlig och en riktig drömmare (=tankspridd). Hon älskar naturen och flyr dit när hon antingen är ledsen eller arg. Ända sedan hon lärde sig gå och prata har hon avgudat hästar, hon är född till att bli en ryttare! Därför är även hennes dröm att bli en jockey och kunna tjäna pengar med hjälp av sina fyrbenta vänner. Hennes favoritfärg är turkos, favoritmaten är varm macka och hon tycker om musikstilen R&B.
Följer igen :)
Vad fin hon är! Älskar hennes ansikte, och håret! Var har du hittat det? 😇
Medarbetare på Pokémon iFokus
#1 Va kul! :D
Tycker hon är finast av arvingarna hittills. Får klura lite på det, var väldigt länge sen jag ladda ner det .. 🤔

Följer igen 😃 Tror hon är den finaste arvingen hittils ;)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Följer igen, helt klart!
Detta är den bästa legacyn jag läst hittills.
Följer såklart :D
Klart att laxen ska ha en jolle
Följer :D
Följer! :)
följer igen! :D
Åh va kul att så många vill följa (igen)! 😃
#3 Håller med dig! ;P
#4 Åh va kul att du tycker det! :D
Följer självklart fortsättningen! :)
#10 Kul! :D
Följer:)
#12 Kul! :D
Följer….. of course!! 🎈😂
Följer! :D
Så roligt!! :D
Följer (igen!)
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
#17 Roligt! :D
följer
Följer igen ^^
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Va roligt! :D

14 följare på lite mer än ett dygn, good work Agnes 😃
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#22 Haha ;) Tackar, fast dom flesta följde nog redan i förra tråden … :D
Följer igen :D Superb!
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
#24 Va roligt, tack så mycket blir jätteglad! :D
Fick "Universitetsliv" idag och kommer inte uppdatera på ett tag då jag vill testa det innan. Tänkte bara skriva så ni vet varför jag inte uppdaterar. Hejdå, vi ses snart här i tråden igen! 🙂
Följer igen!! :D
#27 Kul! :D
Följer igen! 😂
#29 Roligt! :D
Fortsätter självklart följa! 😃
#31 Roligt! :D
Följer igen! :)
Bästa legacy hitills
♥♥♥ I love Justin Bieber and Twilight ♥♥♥
#34 Taack! 🙂
Följer såklart igen! :)
#36 Så kul! :D
Fortsätter följa :)
#38 Roligt! :D
Fortsätter följa :)
#40 Kul! :D
Hösten kommer snabbt till Twinbrook och löven har börjat få härliga nyanser av orange, rött och brunt. Cynthia och Zack rider ofta ut tidigt på morgonen när det är som lugnast i staden. Det är skönt att bara slippa alla stressade simmar och kunna rida runt i de fina landskapen i lugn och ro. Av all träning har Zack nu även blivit inriden och har därför förlorat egenskapen odresserad. Efter lite mera träningen så tänker Cynthia anmäla de till deras första tävling!
En tråkig händelse hände sent på en torsdagskväll. Den lilla katten Sasha orkade inte längre mer och lämnade familjen med en stor sorg. Den som var absolut ledsnast var nog Sashas dotter Lumi.
Men bara några veckor senare lämnade även Lumi familjen. Kanske sorgen var för stor för kattens lilla hjärta? Sasha och Lumi begravdes bredvid de andra katterna, Harry och Dexter.
Som vanligt var de två bästa vännerna, Cynthia och Zack, ute och tränade tidigt på morgonen. Allt var lugnt, precis som vanligt. Men helt plötsligt slungas Cynthia iväg från Zacks rygg och landar på marken med en obeskrivlig smärta. Sakta blir miljön allt suddigare och tillslut är allt svart.
Hon vaknar upp i en säng i ett främmande rum, på ett sjukhus. Sakta reser hon sig upp och får syn på sin mamma sittandes i en fåtölj, Hope ser som vanligt väldigt orolig ut. Hope börjar genast förklara hur hon kom hit och att hon bara fick några små skador som tur var. Men i Cynthias huvud snurrar bara en fråga och hon är tvungen att avbryta sin mamma mitt i berättelsen.
"Mamma, vart är Zack?"
(Ignorera Hopes blick … ;P)
Bara några dagar senare åker Cynthia hem från sjukhuset. Det första hon gjorde var att gå in i stallet. I en av boxarna stod Zack. Han hade fått en skada som gjorde att han inte kunde vara med i några tävlingar längre. Hon förstod inte varför det här skulle hända. All träningen dom hade lagt ner, så förstör en enda grej allt dom har byggt upp. Tårarna började rinna och hon kunde inte hejda dom. Zack försökte muntra upp henne genom att dra i hennes hår. Cynthia kunde inte undgå att le. Trots allt så var ju faktiskt de viktigaste att de båda var i livet och att de skulle få vara tillsammans.
---
Det här var inte heller planerat, om ni undrar varför det blev så här är det bara att fråga! :)
Jag undrar vad som hände :P
Och är det något du bestämt att han inte kan tävla mer eller är det en expansion du har som gör det?

#45 Neeej :((( Stackarna !
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#46 Det är en bugg. Zack kan inte lära sig några färdigheter, så han kan varken lära sig kapplöpning eller hoppning. Därför känns det bara lönlöst att tävla med honom, så hittade på det där med skadan, känns ju lite verkligare en än bugg! 😉
#47 😕 Jag önskar att han skulle kunna bli "frisk"!
Knasig bugg :S
More! :'D
#50 Åh va roligt att du längtar! :D
Tänkte uppdatera lite nu! 👍
Hope och Cynthia var och fixade ute i trädgården när plötsligt Cynthias mobil ringer. Hon svarar och pratar med personen på andra sidan luren och mumlar sedan; "Vi ses där." innan hon lägger på.
"Mamma du får klara dig själv nu, en grej dök upp och jag måste gå nu!" sa Cynthia hastigt och borstade av jorden från byxorna och rusade mot familjens blåa bil.
Cynthia stannar utanför en byggnad hon varit vid förut, ridcentret. Hon möter en kvinna utanför och de går tillsammans in. Väl inne går kvinnan först och leder Cynthia till en box där det står en stor vit hingst.
"Det här är då Winston, han har goda chanser att vinna priser i hoppning och jag tror att han även kan bli en av Twinbrooks bästa kapplöpningshästar." säger kvinnan stolt och klappat Winston på ryggen. Cynthia tittar skeptiskt på hästen. Han är väldigt fin, men ja hon vet inte riktig vad hon ska tycka. Kvinnan babblar på om hur fin Winston, men Cynthias blick har fastnat på något annat, en brun hingst som står i boxen bredvid.
"Vem är då det här?" frågar Cynthia, kvinnan slutar genast att prata och går till den bruna hästen och säger sedan; "Det här är Brownie, en väldigt lekfull och livlig hingst. Han är nog nästan för lekfull och jag tror att det kan bli ett hinder för han att kunna vinna tävlingar." säger hon innan hon sedan börjar prata om Winston igen.
"Jag gillar honom"
Kvinnan tittar upprört på Cynthia och tror först att hon har hört fel; "Är du helt säker? Winston är annars en väldigt … " hon hinner inte ens avsluta meningen förrän Cynthia säger; "Jag tar honom, han är helt perfekt! Och du, jag vet vad jag gör, jag kallas ju inte Twinbrooks hästmästare utan anledning!"
Hem kommer sedan Cynthia med den unga hingsten Brownie. Han och Zack kom från första början bra överens. Zack har självmant tagit sig ann rollen att vara Brownies lärare och pysslar om honom som om han vore sin egna son!

#53 Vad söt han är🙂 Nästan sötare än Zack 🤫🤔😇
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Hösten flyger förbi och helt plötsligt är det vinter igen! Kylan kommer krypandes och även snön. På bara några dagar har hela Twinbrook blivit täckt av snö. Zack tycker inte alls om kylan och går en dag in i huset för att värma sig. En förskräckt Hope hittar den stora, svarta hästen stå i vardagrummet och äta på hennes favoritblomma.
----
Du är en sån jobbig, men samtidigt helt underbar bugghäst, Zack! :D
#54 Ja, han är riktigt söt! :D Jag kan inte riktigt säga vem av de jag tycker är sötast, men de är helt underbart söta tillsammans i alla fall! 👍😛
Jag hade alla mina hästar i köket och vardagsrummet en gång,fick använda lite fusk för att få ut dom ,dumma bugg:(
Älskar dina legacys :)Väntar på fortsättning:)
#57 Ja, det har hänt mig förut, brukar använda resetsim så kommer dom ut igen! 🙂 Fast tycker det är lite roligt att ha dom inne i huset ibland .. 😇😃
Åh va glad jag blir! :D Tror jag kommer hinna uppdatera idag. 🙂
Cynthia skulle precis sadla Brownie för att ta en ridtur genom staden när hennes mobil plingar till. Hon tar fram den ur fickan och öppnar sms:et. 'Vill du göra något idag' frågar en kompis. 'Visst, vad hade du tänkt dig?' skickar hon tillbaks och får svar bara några sekunder senare; 'Det har öppnat en ny nattklubb, ska vi ses där kl 18.00?' Cynthia svarar snabbt; 'Okej, vi ses där!' och stoppar tillbaks mobilen i fickan. Hon tar en snabb ridtur med Brownie innan hon åker till nattklubben.
När hon sen väl är framme vid nattklubben kan hon inte se en skymt av kompisen. Det är mycket folk, men hon bestämmer sig för att ändå stanna kvar.
"Hej"
Cynthia vänder sig om och får syn på en främmande kille. "Hej" svarar hon tillbaks smått förvirrad.
"Jag vet inte varför jag kom hit, jag är inte en sån person som går på sånt här." skrattar han.
"Inte jag heller. Jag skulle hit med en kompis, men ja .."
Konversationen fortsätter och killen visar sig vara riktigt trevlig och även ganska rolig. Cynthia får en pirrande känsla i magen, kan hon vara kär?
Killen som Cynthia träffade förra kvällen hete tydligen Carlos. De hade bytt telefonnummer och skulle ses på vinterfestivalen idag.
Carlos stod lutade mot ett träd och väntade på Cynthia. När han såg hon kliva ut ur bilen gick han fram och de började prata. De hade trevligt och skrattade åt en video med katter som Carlos visade.
Plötsligt sätter han sig ner på huk och kramar om lite snö i händerna som han formar till en liten boll. Han reser sig sedan upp och kastar snöbollen mitt i Cynthias ansikte. Hon borstar bort snön ur ansiktet med handen.
"Det här ska du få för" skrattar hon innan hon kastar iväg en snöboll mot Carlos.
Tiden går fort när man har roligt. Innan dom skiljs åt bygger dom en snögubbe tillsammans. 'Det har varit en rolig dag' tänker Cynthia när hon senare sitter i bilen på väg hem med ett leende på läpparna.
När Cynthia vaknar nästa morgon har flera meter snö kommit under natten. Det första hon får göra är att skotta en liten stig från dörren. Sedan äter hon frukost, busar med Rocky och pysslar om Zack och Brownie. Efter det har hon inget att göra. Hon tvekar lite först, men bestämmer sig ändå och slår hans nummer på mobilen. Carlos svarar nästan på direkten.
"Hej, vill du göra något? Eh .. jag har tråkigt" säger hon och skrattar efteråt.
"Haha, visst! Ska vi ses på vinterfestivalen igen?"
"Det blir perfekt, vi ses där!"
När de väl var där så drack det lite varm choklad, pratade och skrattade såklart! Efter att precis bygg klart ännu en snögubbe så kunde inte Cynthia längre kontrollera sina känslor och kysste Carlos.
#61 Haha, det ser ut som om hon riktigt rycker åt sig honom, och tvingar honom XD
#62 Haha, jag vet! XD Ser jätteknäppt ut .. 😛
Det var tidigt på morgonen. Cynthia sneglade på klockan, halv sju. 'Vem ringer såhär tidigt tro?' tänkte hon och tittade på mobilens skärm, Carlos stod det.
"Hej!" sa hon glatt.
"Öhm .. Cynthia" Han verkade bekymrad. "Jo, jag ska flytta, till en annan stad som ligger flera mil härifrån."
"Va varför då?!" nu började även hon låta bekymrad.
"Jo, det är en grej med jobbet och jag måste därför flytta .. Jag åker idag."
"Idag ..?"
"Ja .. Hejdå Cynthia, de här dagarna har varit bland de bästa i hela mitt liv." sa han innan han la på. Cynthia kastade iväg mobilen och slängde sig ner i sängen. Tårarna kom som floder och hon kunde inte förstå att det var sant. Hon behövde Carlos lika mycket som hon behövde luften för att kunna andas.
Någon som hade sett och hört alltihop var Rocky. Han tassade ut ur Cynthias sovrum och rusade sedan ut i snön mot hästarna Zack och Brownie. Efter att ha diskuterat allt (genom att gnägga och skälla på varandra) sätter Zack iväg i full galopp mot staden.
"Cynthia .. Jag vill inte göra dig mer orolig men .." Hope tystnade en stund innan hon fortsatte; "Zack är försvunnen."
"Va? Varför ska allting hända just idag, det är ju bara två dagar kvar till snöflingedagen …" suckade Cynthia medan hon torkade bort tårarna och reste sig upp ur sängen. Hon tog på sig sin vinterjacka och gick ut till Brownie. Han såg lurig ut där han stod i hagen och gnäggade ivrigt när hon närmade sig honom.
"Va är det? Vet du vart Zack är ..?" sa Cynthia medan hon klappade han och Brownie gnäggade högt som svar. De hade inte råd att förlora tid och fick därför strunta i sadeln och red direkt mot staden istället.
Samtidigt som #65
Zack gick runt i staden, han letade och letade. Tillslut fick han äntligen syn på honom. Carlos var på väg till Twinbrooks flygplats. Zack sprang fram till honom och knuffade ner han i snön.
"Men kan ni se e …" Han tittade upp och såg två stora, blåa ögon stirra på honom. "Zack!" utbrast han glatt. "Va gör du här inne i staden?" sa han sedan fundersamt och reste sig upp ur den kalla snön. "Du är ju alldeles själv … Men jag måste sticka nu, mitt flyg åker snart" Men Carlos hann inte särskilt långt förrän Zack bet tag i hans jacka och drog han tillbaks.
"Men va har du för problem?! Jag måste verkligen gå nu, det är bråttom!" Han försökte än en gång springa iväg men kom inte särskilt långt. Zack hade fortfarande ett hårt grepp om hans jacka och blängde envist på honom.
"Jaha, jag har väl visst inget annat val. Vad vill du mig?" Zack såg genast nöjdare ut av att få höra orden och släppte genast hans jacka. Han började sakta gå och Carlos följde efter.
Brownie hade lett Cynthia till vinterfestivalen. Det var ganska mycket folk och hon kunde inte se sin häst där.
"Brownie, är du säker på att Zack är här?" Han gnäggade och gjorde en gest som liknade en nickning. Brownie sökte efter Zack med blicken bland alla simmar, men kunde inte heller hitta honom. 'Vart kunde han vara?' tänkte han för sig själv. Som svar hörde han en häst gnägga och Brownie följde såklart efter ljudet. Han såg sin bästa vän med en rödhårig sim bakom sig. Det var Zack och Carlos.
"Men .. Skulle inte du flytta?" sa Cynthia förvirrat medan hon hoppade ner från Brownie.
"Jo .." Han tittade på sin armbandsklocka och fortsatte sedan; "Fast mitt flygplan har redan åkt. Det var det sista som skulle till Hidden Springs, antagligen kommer jag få sparken nu." Skrattade han och lät samtidigt lite orolig.
Cynthia tog tag i hans händer och tittade in i hans ögon. "Men då kan du väl stanna kvar här?"
"Ja och det vill jag mer än gärna."
Hej allihopa! 😃
Skriver det här nu annars kommer jag antagligen glömma bort att berätta det …🤐
Eftersom jag kommer åka bort nästa vecka kommer det bli lite dålig uppdatering, tänkte bara säga det. Men kommer hem på torsdag så då fortsätter jag köra på! 👍 Jag har ju dessutom påsklov och då hinner jag spela lite mer än vanligt, när jag är hemma förstås! 😉
Tänkte även passa på att tacka Hallonsmurfen, Potatisen och Lupse för att ha nominerat några ur familjen Marple till TSiF stora legacytävling. Väldigt roligt och tack så mycket! 🙂
Ja, det var väl allt jag hade att säga, hejdå! 🙂
"Är köttbullarna klara än?!" ropade Hope medan hon pyntade julgranen.
"Nästan" fick hon som svar från Cynthia.
Snöflingdagen, en rolig men stressig dag på året. Granen ska pyntas, paket ska köpas och julskinkas ska tillagas. Lilla Rocky hade dock inga sysslor att göra, förutom att stå och skälla hysteriskt på Cynthia när hon stekte köttbullarna.
"Om du är tyst!" sa hon och gav Rocky en köttbulle. Han glufsade fort i sig den och tittade sedan med stora ögon på Cynthia.
"Om du ger han fler kommer han snart se åt som en köttbulle." skrattade en välbekant röst bakom hennes rygg. Cynthia vände sig om och fick se Carlos. Han kom fram till henne och gav hon en kyss på kinden, sedan gick han ut ur köket. Carlos hade flyttat in för bara några dagar sen och Cynthia var lyckligare än någonsin nu när hon hade han vid sin sida. Plötsligt hördes dörrklockan plinga med en glad melodi.
"Jag öppnar" sa Hope och rusade ivrigt mot dörren som ett litet barn trots att hon var så gammal. Det var Cedric, Cynthias tvillingbror, som kom. Han hade länge varit lite sorgsen eftersom hans hund och även bästa vän, Lizzie, nyligen hade gått bort. Trots det verkade han väldigt glad och kramade om sin gamla mamma.
Ganska snart kom fler gäster, bland annat Hugo och Hopes bror Jared. De åt av den goda maten och presenterna delades ut. Hope fick ännu ett staffli (som vanlig) och hon tackade glatt, även fast hon redan hade tre stycken.
Tack så jättemycket alla ni som röstade på någon ur familjen Marple på TSiF legacy tävling! 😃😃😃
Även om ingen vann är jag så otroligt glad för nomineringarna! 🙂
Trodde verkligen inte det skulle gå såpass bra för Cynthia heller! Hon är riktigt stolt och glad över sin silvermedalj! 😉👍 Och Jared med förresten!
Återigen tack så jättemycket! 😃✨
Hur går det med legacyn? 😊
#71 Det går bara bra! 😃
Eller har ju inte hunnit spela något på ganska länge .. 😛
Men det är segt med uppdatering eftersom jag ska bestämma mig för en sak, kommer nog fråga er följare om det också sen! 👍

#72 Spännande 😃😉😎
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#73 Hehe ja, jag har mina små hemliga planer .. *Mystiskt musik spelas i bakgrunden* 😎😉
#74 😮
#72: Aha, spännande 😎
#75 Mohaha … 😈
#76 😃😎
Nu är det såhär att jag vill inte längre skriva min legacy här på iFokus, utan på en blogg istället. Då finns det två alternativ att välja mellan och jag tänkta fråga vad ni tycker är bäst:
Antingen skapar jag en ny legacy och börjar om från början. Då kommer dock den här inte längre uppdateras.
Eller så fortsätter jag med denna, men börjar skriva på en blogg istället. Det kan säkert bli lite rörigt, men jag kommer såklart länka till det jag har skrivit här på iFokus (ifall man vill läsa något gammalt).
Vet själv inte riktigt hur jag ska göra, därför får ni bestämma. Jag vill väldigt gärna fortsätta på denna Legacy, fast på en blogg! 😇
Men vad tycker ni? 🙂
Nu lutar det nästan åt att jag gör en ny. Det är mycket buggar och det är segt att spela på denna … Men jag tycker om den här familjen så mycket! Vet inte hur jag ska göra …! 🤐
Om det går tycker jag absolut att du ska fortsätta på denna! Men om du gör en ny kommer jag nog följa den med. 🙂
Kommer följa vilken du än tar:)
Okej, då vet jag att i alla fall två kommer följa hur jag än gör. Det känns bra! 🙂
Hade tråkigt så pysslade lite i CAS och gjorde en sim jag tycker väldigt mycket om. Tror nästan jag ska göra en ny legacy med den simmen!

Glöm inte att länka legacyn om du gör en ny 😉
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#83 Såklart gör jag det! 😃

#84 😃😎👍
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
Näää, Fortsätter på denna, är alldeles för fäst vid hela familjen för att kunna börja på en ny. Så gör istället en blogg och fortsätter på familjen där. 👍
#86: Jaaaa! 😃
Har du gjort den än? :D
#87 Haha! 😃
#88 Håller på 🙂
Nu är bloggen klar, typ! 😃 Här är den i alla fall: http://ts3legacymarple.weebly.com
Har även hunnit skriva ett kapitel och fler kommer nog idag, här är Kapitel 1 👍

#90 Vad fin bloggen blev! 😃
/Johanna.
Kaninblogg♥♥♥
#90 Vad fin den blev! 🙂
#90 Vad fin bloggen blev:)
Följer igen eller vad man ska säga 😃
#95 😃
--
Trodde jag skulle ha hunnit skriva ett kapitel förut, men det gjorde jag inte. 🤐 Tänkte i alla fall bara säga att det inte kommer bli någon mer uppdatering förräns någon gång i augusti eftersom jag är i min sommarstuga och spelet hemma. Men sen kör legacyn igång igen! 👍
Jag tror det är ganska kört för familjen. Det har dykt upp ett gäng olika buggar. 😕
Men det var väl bara en tidsfråga egentligen, kan till exempel inte bygga om deras hus eftersom spelet stängs av när man sparar efteråt (kom på en slags lösning på den buggen, fast det var inte en enkel lösning och orkar inte köra med den ifall jag tex bara ska byta tapeter i ett rum). Detta händer vilken årstid det än är. Låter kanske inte så jättefarligt egentligen, men det är grymt störande!
Finns ju en del mindre buggar också som gör att jag heller inte orkar med att spela. Bland annat kan simmarna bugga fast, och det funkar inte med att "rädda" dom med hjälp av resetsim så är tvungen att stänga av hela spelet och börja om från där jag sparade sist.
Känns riktigt sorgligt, har ju spelat på den här familjen i över ett halv år tror jag. Man blir ju fäst vid familjen. 😢 Men tänker inte ta bort sparfilen, ifall jag skulle hitta en lösning.
Kommer åtminstone starta en ny legacy, fast vi får se när det blir!
#97: Åh, vad tråkigt 😕
#97 Vad tråkigt, men det kommer ändå bli spännande att se den nya.v🙂
#98 Ja, det känns verkligen jobbigt. 😕
#99 Ja tyvärr, och va roligt! 🙂
Tänkte bara säga att jag tagit bort bloggen, kände att jag hade hunnit skriva såpass lite på den att det inte gjorde något. 😛