Tävla med häst
Jag vill lära mig rida å tävla! Har en häst å en sim. Hur kommer jag till bokhandel där jag kan läsa mer om hästar? Hur tar jag mig/hästen till tävlingar ovh träningar?Finns de nå fusk för detta?
Först och främst så måste simmen lära sig färdigheten ridning. Det går att göra antingen genom böcker i bokhandel eller genom att rida runt på hästen. 🙂
Hästen som du vill tävla med måste dessutom lära sig antingen Hoppfärdigheten eller Galoppfärdigheten beroende på vad du vill tävla i. Eller båda!
Både häst och ryttare behöver få upp sina färdigheter ett par poäng innan dom är tillräckligt erfarna och skickliga för att kunna delta i tävlingar. 🙂
När bägge två har fått upp färdigheterna så måste din sim sitta upp på hästen, rida till ridcentret vid rätt tidpunkt på dagen (det brukar stå i spelet när, jag kommer inte ihåg då det var alldeles för länge sen jag tävlade med mina hästar) och klicka på att dom ska delta i tävling. Därefter väljer du i vilken gren. Sen går häst och ryttare in i ridcentret (ryttaren måste fortfarande sitta på hästen) och sen börjar tävlingen alldeles strax. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Tror det är 17-21 man kan tävla om jag inte minns helt galet! 🙂
#2 Jag tror det stämmer! Det låter bekant. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Oj så det är bra att bo nära ridcenter? Gör man på samma sätt om man vill träna? Hur får man upp färdigheter för mig och hästen? Jag har ridit runt och fått ett sträck… hur kommer man till stan/köper böcker?
Rid bara runt så mycket som möjligt, träna cavalettihinder, gå sedan vidare till riktiga hinder när hästen klarar det.
Öva med kapplöpningsgrindar eller låt hästen bara springa runt (fungerar även utan ryttare) för att öka kapplöpningsfärdigheten.
De kan även gå på ridlektioner på ridcentret för att få upp färdigheter snabbt.
Mycket av det här finns under "lektioner" inne i spelet, klicka bara på menyn nere i hörnet när du spelar, så finns "lektioner" där, med information om spelet.😉Sök och du skall finna, det finns mycket info där om hästar och ridning i spelet.
#4 Klicka upp kartvyn och sen bara letar du reda på bokhandeln, klicka på den och välj handla böcker eller nått sånt så åker simmen dit automatiskt och sen kommer det upp en ruta där du kan välja vilka böcker du vill köpa. :) Låt hästen gallopera omkring och sen hoppa mycket med den så får du upp färdigheten. :)
Ok de ska finnas en bokhandel på varje kartyvy? Jag hittar ingen knapp som heter lektion, menar du där bland köp/byggläge/snabbknappar?
Nej, nere i menyn där man sparar, avslutar och så.🙂
#7 Ja, det ska finnas en bokhandel i varje stad men ibland kan den vara kombinerad men ett spa eller liknande och då får man välja "bokhandel" och sen välja "köp böcker" eller något liknande står det. Finns det ingen bokhandel så gå in i den staden du vill spela innan du väljer familj och välj "ändra stad" och sen är det bara att hitta en lämplig tomt, ändra till allmän eller något passande och placera ut en bokhandel, finns bland dom färdiga fastigheter som man kan välja bland. 🙂Hoppas du förstår för jag är kass på att förklara! 😃
Nu har jag tävlat etc :) men man kan aldrig se banorna lr så? Lite tråkigt…
#10 Nej, det kan man inte. Tyckte också det var lite tråkigt när jag spelade. :/