The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2263 ggr
Pose-idon
0

Spelet stängs ner.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varje gång jag försöker starta Sims 3 så stängs programmet ner. Jag kommer förbi första laddningsskärmen, men när man ska välja kvater/familj så laddar det en stund, sedan stängs allt ner och det kommer upp ett felmeddelande.

Jag avinstallerade alla expansioner och grundspelet och installerade de sedan igen. Men det är fortfarande likadant. Nu funkar det inte heller att starta via launchern.

Jag har sökt lite på internet och kollat lite här på forumet men tyckte inte jag hittade något. Vad ska jag göra?

//Elin

[SallysPigge]
0

Har du uppdaterat spelet?

Pose-idon
0

#1 Jag köpte Årstider igår. Kan det ha nåt med problemet att göra?

//Elin

[SallysPigge]
0

Kan vara så att din dator inte klarar alla spelen

Pose-idon
0

#3 Den har inte haft några problem tidigare. :/

//Elin

[SallysPigge]
0

Vilka andra spel har du?

Pose-idon
0

#5 Jag har alla expansioner förutom Övernaturligt.

Jag har aldrig haft problem med spel tidigare, datorn klarar t.ex Skyrim utan problem. Jag har precis flyttat över 21 500 bilder från datorn till en extern hårddisk, så det borde inte vara brist på minne heller.

//Elin

[SallysPigge]
0

Hm konstigt, ja då vet jag nog inte :S

Pose-idon
0

#7 Tack för att du försökte iallafall! Glad

//Elin

Zingy333
0

Det är jättemånga som har haft problem med Årstider (ink jag) Väntar på en uppdatering och hoppas på att det ska fixa problemet!

För mig stängs spelet ner när det håller på att bli höst och ska börja regna :O

PotatoEcho
0

Så blir det för mig också! Kan komma helt olika tider för mig, ibland kan jag spela i 10 minuter ibland i  3 timmar utan att det blir något.. Oftast brukar det bli när jag ska klicka in och spara spelet som det slutar fungera :/

Det borde inte vara att datorn inte klarar av spelen, jag har en speldator som ska klara spelen flera gånger  om.

Hoppas att det enbart behövs en uppdatering, och att det blir fixat snart!! Detta har gjort att jag tappat suget att spela totalt:(

Pose-idon
0

#9 #10 Jag kan inte starta i huvudtaget, det stängs ner när man laddar familjen. Rynkar på näsan

//Elin

Pose-idon
0

Puttar upp detta eftersom jag fortfarande har samma problem, flera månader senare… Köpte Universitetsliv i hopp om att det skulle fixa problemet (dvs att det var ny patch etc) men nej, fortfarande samma problem…

Har det kommit någon patch jag missat som har fixat detta, eller bryr sig EA sig inte i huvudtaget?

//Elin

PotatoEcho
0

#12 Jag har också fortfarande väldiga problem med detta. Det var en sak som har hjälpt mig lite, så att man kan spela lite längre.

Det var att ominstallera ENBART the sims 3, alltså grundspelet bara. Men kom ihåg att lägga ut din TS3 mapp med dina saves och downloads  då det skapas nya mappar sedan 🙂

Pose-idon
0

#13 Lite synd när man lagt ner hur mycket pengar som helst på tilläggen, speciellt de nya som jag inte ens kunnat spela än. :/ Ska testa imorgon med att ominstallera allting igen, får se om det funkar…

//Elin

Pose-idon
0

Ominstallerat allt, fungerar fortfarande inte…

//Elin

[Hejkungen]
0

Har samma problem som dig nu, jag kan inte starta en viss familj. Just den familjen går inte utan det står att det är ett allvarigt fel och att man ska avsluta spelet. Jag har spelat länge på min familj och blir så besviken att det alltid ska vara något som krånglar. Men min familj börjar med ladda och sen blir det så …

Pose-idon
0

Ja precis, så sjukt irriterande. Jag förlorade min familj som jag spelat med hur länge som helst, i flera generationer. :/ Det laddar typ 10 % sen krashar det…

Jag har testat att köra kompatbilitetsläge för windows xp, jag har gjort den här dataexekveringsksyddsgrejen, har t.o.m laddat når nåt som hetter "the ultimate fix", men inget funkar. Känns som jag slängt massa pengar i sjön eftersom jag aldrig ens kunnat spela årstider eller universitetsliv… 😕

//Elin

Cilia.Teddytöserna
0

Jag fick om installera all spelen nu funkarvdet som vanligt igen. Ett tips är även att rensa datan.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

PotatoEcho
0

Ni ska INTE installera om ALLA spelen. Jag menade att ni har kvar ALLA expansions ni har, men ni installerar om The sims 3 grundspelet ENBART. Då ska det funka bättre. 🙂

Cilia.Teddytöserna
0

#19 jag var tvungen att installera om alla spelen.

Pose-idon
0

Min pappa gjorde så nåt det funkade en gång, men när jag bytte kvarter så blev det samma problem igen. :(

Har redan installerat om allting två-tre gånger och det hjälper inte mig. :/

//Elin

Cilia.Teddytöserna
0

Pröva rensa datan, inte helt, men bilder som ingen behöver gammal spel som inte spelas, du vet sånt som inte används och bara tar plats på datan :)

Pose-idon
0

Tog bort massa bilder sista, så har i stort sett inga bilder på min data längre. :) Tror helt enkelt det är nåt problem i programvaran EA har gjort (eftersom det finns många med samma problem) och de bryr sig helt enkelt inte om att fixa det…

//Elin

PotatoEcho
0

#20 Nej man behöver inte installera om alla. Dock vet jag inte om du har mac kanske, och på mac har jag ingen aning om hur det fungerar =)

heatherm
0

Du har inga mods?

Pose-idon
0

#25 Allting försvann när jag ominstallerade allt, så det är nog inte det som påverkar. :/

//Elin

heatherm
0

Du öppnar första the sims filen hoppas jag, för på bilden ser det ut som du öppnar nått expansion fil :P

Pose-idon
0

Hur menar du?

//Elin

heatherm
0

Jag menar att du öppnar rätt fil när du ska spela :)

Pose-idon
0

Det tror jag att jag gör.

//Elin

heatherm
0

För den filen ska heta TS3W.exe :)

Pose-idon
0

Brukar starta via launchern, så vet inte riktigt vilken fil jag använder när jag startar. Troligtvis den launchern använder…

//Elin

Pose-idon
0

Jag tror dock jag förstår vad du menar med att jag använder fel fil, tyvärr har jag inget minne av vilken fil jag använde när jag tog screenshooten. Det är över ett halvår sen jag skapade den här tråden. :/ Men jag har testat via launchern och jag har testat via TS3W.exe och det gör ingen skillnad, samma fel på samma ställe. 

Jag har googlat problemet och  följt varenda råd som finns som jag har hittat. Ingenting har hjälpt. 😕

//Elin

heatherm
0

Okej då spelar det ingen roll, då vet jag inte vad problemet är tyvär…

heatherm
0

Tråkigt när sådan händer :( mer frustrerande med när man inte ved VAD som är problemet .. :/

Pose-idon
0

Ja verkligen. :/ Vi ska testa att installera spelet på en extern hårddisk och se om det hjälper.

//Elin

Pose-idon
0

Hittils fungerar spelet bra, kan starta det och lyckas komma till kvarteret. Vi har dock inte installerat årstider än, ska testa det nu. Håll tummarna att det inte blir massa krångel igen. 🌊

//Elin

Pose-idon
0

Nu fungerar det!!! 😃 Hoppas bara det inget händer nåt när jag installerar mina mods.

//Elin

Pose-idon
0

Modsen funkar också! Åh vad glad jag är. 😃🎈

//Elin

Pose-idon
0

Ok hade fel, modsen funkar inte. Men det är iaf spelbart…

//Elin

Sims3linnea
0

Jag har årstider det var det första spelet jag fick med till The sims (grundspelet) och det har inte varit några problem med det sen köpte jag fler spel och började ladda ned från thesims3.com och då blev det många problem t.ex. Det frös så jag var tvungen att stänga av allt, det slutade fungera och vissa gubbar får jätte konstiga saker när dem duschar, föds eller något sånt och killarna brukar få tjej kläder och barnen med och då se dem jättekonstiga ut.

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Mitchika
0

#40 Vilka mods är det som inte fungerar?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Pose-idon
0

#42 Inga i skapa-en-sim läget dvs hår, kläder etc. Har inte hunnit se om möblerna etc fungerar. Jag har laddat ner det där "paketet" från mod the sims och introfilmen dyker inte upp.

//Elin

Pose-idon
0

Dock är det ett par hår och kläder som dyker upp, men långt ifrån alla. :/

//Elin

Mitchika
0

#43 & #44 Hmmm… är det .package-filer som inte fungerar eller är det Downloads-filer som inte funkar? 

Det låter som om Modsmappen funkar som den ska, om du inte får någon introfilm. 🙂

Vart har du lagt .package-filerna? I Mods-mappen eller i Package-mappen i Modsmappen?

Pose-idon
0

#45 Jag vet inte, det är bara kanske 30 filer som funkar, jag skulle gissa att jag har över 1000 nerladdade filer. Så tror inget av det riktigt fungerar. Jag har lagt dem i Package. :)

//Elin

Mitchika
0

#46 Wow, det är mycket mer än vad jag har och jag tyckte jag hade mycket! 😮

Är det större mods i stil med NRaas-mods eller är det custom content som kläder, hår, smink, möbler, etc.? 

Har du kollat så ingen av dom orsakar konflikt med varandra eller om det krävs nyare versioner av dom för att det ska fungera? Har du expansionerna/prylpaketen installerade som allt custom content behöver?

Pose-idon
0

Räkande lite fel, har ca 700 mods. 

Jag hade NRaas förut, men de borde vara borttagna sen jag fick installera om allting. 

Men jag haft faktiskt ingen aning, som sagt har jag väldigt många och känns väldigt jobbigt att gå igenom varje. :/

//Elin

Mitchika
0

#48 Jaa, det är inget enkelt jobb… 

Jag ser inte fram emot den dagen då någon av mina mods börjar krångla och jag måste gå igenom den mappen. 🤦‍♂️

Det ska finnas ett program som hjälper till att kolla igenom ens filer för att se om eller vilken mod som är korrupt och förstör, men jag kommer inte alls ihåg vad det hette eller var man hittade det… 😕

Har du något som kan orsaka konflikt med dina andra mods eller övriga innehåll? Annars vet jag inte varför det inte funkar, såvida dom inte är inaktuella och därmed inte funkar längre. 😕

Pose-idon
0

#49 Ska googla lite och se om jag hittar något.

Kan det vara så att spelet laddar in modsen väldigt sakta i spelet. Tyckte det var lite fler andra gången jag startade spelet och att den av någon anledningen lägger in några i taget?

Tänk om det fanns en enkel mod manager eller något som BOSS för sims, vad enkelt allt skulle bli. 😉

//Elin

Mitchika
0

#50 Skumt, det har jag inga teorier kring. 🤔

Jag tycker inte om mod managers, föredrar att göra allting själv så mycket som möjligt. Men vid krångel så håller jag med, där vore det ruskigt smidigt med en form av mod manager. 🙂