Nu är jag less!!
Efter att ha funkat felfritt i 1 vecka efter senaste ominstalleringen så har spelet spunk igen. Nu är det skapa en sim som inte fungerar och det är inte längre på spelet som stänger ner, nej nej, det är hela datorn!!! Datorn är dock levande men de kommer oroväckande bröl från högtalarna och ljudet som musik och sånt är borta, bildskärmen bli svart och lilla datorn går inte ens att stänga av genom att trycka på knappen utan man måste rycka sladden ur väggen.
Det funkar helt okej när jag bara spelar men jag kan inte byta klädstil eller hårstil eller skapa nya simmar vilket är väldigt irriterande för jag är less på mina gamla familjer!
Suck… Åt alla som funderar på att köpa The Sims 3 och några ep vill jag bara säga, gör det inte. Du kommer fastna för spelet och sedan kommer det sabba din dator och bugga sönder när du får det att funka.
Bytte ut ett fult ord mot ett bättre ord! /Medarbetare Mitchika
Lecheval.blogg.se - Mitt hästliv :))
Låter ljudet som en upprepning av en kort bit av ljudet som var innan datorn la av? I sådana fall kan datorn helt enkelt ha kraschat. Jag råkade ut för det med både sims och WoW för några år sedan. Lämnade in datorn flera gånger och de bytte grafikkort flera gånger. Det funkade ett litet tag, sen kraschade det igen.
Jag trodde själv att det var något med grafikkortet, men de hade ju bytt det flera gånger. Till sist bytte jag ändå grafikkort själv, till ett helt annat varumärke. Efter det har allt fungerat felfritt och det är mer än två år nu.
Jag hoppas det löser sig för dig.
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??
Har du kollat om din dator klarar av the sims 3 ? Samt har du mycket nerladdningar till spelet aktiverade?
#1 Nej det låter mer som när högtalarna gått sönder och ett enda entonigt pip hörs fast ett mycket djupare ljud. Eller bara basen som hörs och basen är bara en konstant ton, typ. Ljudet låter inte alls som den glada skapa en sim musiken.
Ska man byta grafikkortet direkt själv tycker du? Så man slipper krångla med att lämna in den och sådär.
#2 Jag vet inte, den är ju inne på sitt tredje levnadsår. Jag har inga nerladdningar förutom Malice, och det problemet kom helt plötsligt efter jag hade haft Malice ett tag och spelat på det och inte installerat något nytt spel på ett bra tag.
Tack Mitchika, tänkte nog inte riktigt till där :)
Lecheval.blogg.se - Mitt hästliv :))
Om datorn är tre år tycker jag absolut du kan byta grafikkortet själv. Det blir ju mycket billigare, då garantin ändå gått ut.
Om ni har flera datorer i huset kan du ju låna ett grafikkort från en annan dator och testa om det blir bättre. Blir det bättre, så vet du med säkerhet att det är grafikkortet det är fel på.
Var försiktig med statisk elektricitet bara. Jag brukar lägga datorn på en handduk som jag sprayat vatten, blandat med sköljmedel, på, och jag sköljer även änderna i sådant vatten och torkar innan jag börjar.
Vänligen, Lumina
Ni får det som att det är lätt att byta grafikkort. Om man inte har byggt mycket med datorer och sånt innan så ska man väl lämna in den? Min bror bygger datorer så han byggde min dator ^^
#5 Grafikkortet är nog bland det lättaste att byta i en dator. Det gäller bara att vara försiktig och trycka i det rakt uppifrån.
Vänligen, Lumina
Anniez tycker inte att duska säga "Åt alla som funderar på att köpa The Sims 3 och några ep vill jag bara säga, gör det inte. Du kommer fastna för spelet och sedan kommer det sabba din dator och bugga sönder när du får det att funka."
För det är inte sant, visst du har haft otur, kanske beroende på din dator eller något sådant men det funkar hos MÅNGA så du borde inte säga så som säger
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism