The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 2786 ggr
skotty
0

Röd spökhund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade två hundar, Akilles och Adele. Akilles dog först, av hög ålder. Och nu dog Adele också av hög ålder. Akilles har kommit tillbaka som spöka, och då varit "blått", men nu när Adele kom å spöka så är hon röd. Någon som vet?

skotty
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Akilles när han spöka

Potatisen
0

Det ända spöket som är rött är vampyrspöket. Men jag tror inte att hundar kan vara vampyrer, så skulle tro att det är en bugg, annars har jag ingen aning.

Mumsing
0

har för mig att hundarna BARA kan vara röda eller blåa, och jag tror att det är slump vilken färg de får. :D

Onslow
0

Jag tror att det har att göra med vilket humör djuret var på när det dog, samt poängen i livslång lycka. Vet att det fungerade så i TS2 iallafall.

Var djuret lyckligt när det dog blir det blått, var det olyckligt blir det rött.

Vet dock inte men har för mig att jag läst det någonstans. :)

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

skotty
0

#4 Det kan ligga nått i det. Adele skulle just kissa, äta å tugga då hon dog :( Dessutom hade en i familjen dött en dag tidigare. Så mycket möjligt att det är så ^^

Mitchika
0

Av det jag har läst så är det livslånga lyckan som avgör färgen på husdjursspöken och av det jag testat så stämmer det också. 🙂

Ett husdjur som dör med 10 000 livspoäng blir ett blått spöke. Hände med Liona Barlow i Legacy Barlow och hon hade över 10 000 när hon dog. 🙂

Ett husdjur som dör med mindre än 10 000 livspoäng blir ett rött spöke. Hände med Sirius i Legacy Carver och han hade mycket mindre än 10 000 när han dog. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

skotty
0

#6 Aha, det stämmer här med, så det är nog så då🙂