Problem, tacksam för hjälp
Hej!
Köpte nyligen Universitetsliv och var jätteglad över det- men nu när fyra av mina simmar skulle börja på Universitet hände något och min familj "försvann" (eller så är det jag som gjort något fel, så hjälp mig jättegärna om ni har lösning på detta!)
När jag kom till universitetskvarteret hade jag endast möjligheten att välja ett redan skapat hushåll eller att skapa en ny familj. Var tog min familj vägen? Den är nu "borta", får inte tillbaks den på något sätt och spelet är tyvärr sparat så kan inte bara avsluta det heller.
Har jag gjort något fel eller vad är det som hänt?
Jättetacksam för svar!
~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~
Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter
www.LesPhotos.blogg.se
Du har inte gjort något fel.
Det är en resebugg som tyvärr finns med Universitetsliv som orsakas av samma/liknande problem som med att resa till andra länder i Destination Världen. Orsakerna kan variera rätt rejält. 😕
Här finns en sida som beskriver problemet lite mer, dock på engelska:
http://sims3.crinrict.com/en/2013/03/sim-not-arriving-at-university.html
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Åh 😐
..Är min familj förlorad nu med andra ord? D:
www.LesPhotos.blogg.se
#2 Jag vet faktiskt inte. 😕
Jag vet inte om det går att rädda med hjälp av någon Mod eller genom att återgå till hemkvarteret…
#3 Har verkligen försökt allt känns det som, testade till slut att starta om spelet och det funkade inte heller :/ Tack för din hjälp! Men, usch vad tråkigt :(
Är dock inte så jättebra med att fixa med sånt här, så om något vet något jag kan göra för att få familjen tillbaka så skulle jag bli oerhört glad om ni ville berätta det för mig 😕
Brukar det här hända ofta? :/
www.LesPhotos.blogg.se
#4 Det händer oftast på familjer som man har spelat ett tag på. Helt nya familjer brukar inte få problem när dom reser.
Jag reser ganska mycket i mitt spel, men jag skulle inte våga resa med en familj som jag spelat länge på. 😕
Två mods från NRaas ska kunna hjälpa mot resekrångel, men jag vet inte om det hjälper på en familj som man redan har förlorat eller om det bara är preventivt. Det är inget jag har testat själv (en av dessa mods har jag dock alltid i spelet då jag tycker det har blivit stabilare med den) så jag kan tyvärr inte säga om det hjälper eller inte.
Åh :( Usch vad tråkigt, favoritfamiljen med 5-6 generationer och allt D: Vet inte riktigt hur jag ska göra, det verkar rätt kört… :( Tack för hjälpen i alla fall! :(
www.LesPhotos.blogg.se
Vad konstigt jag har inte haft något problem med universitetsliv sen jag installerade det fast jag har inte går på universitet så många gånger (2 gånger kanske)
Men jag hoppas det löser sig för alla som har det problement.
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.
🤔Det var konstigt att de blev så för dig @AmandaJe Har aldrig haft problem med mitt Universitet! Men test att hoppa av sedan åka dit igen! Om du hade kvar familjen som du åkte dit med nu då….! (0MEN GE ALLTID SPELET EN CHANS…)
Hade oxå det problemet, då startade jag om spelet direkt så att jag hamnade i min hemstad. Avinstallerade universitetsliv då det bara va en massa konstigheter. Tråkigt!
Dum som jag var så sparade jag ju, så antar att familjen är borta :(
Men har gjort en ny familj som jag åkt med, hitills har det gått bra, 2 eller 3 gånger är det nu som jag åkt iväg tror jag.. Riktigt tråkigt att det krånglar så! :(
www.LesPhotos.blogg.se