Upptäcka outforskade öar
Hur hittar man dem outforskade öarna i semseterparadis?
Jag har försökt åka och simma dit men det funkade inte och när jag kom till den ön och gick på den med min sjöjunfru så försvann inte dimman.
Hur ska jag göra hjälp mig ☝️
Tack för alla svar ❤️
Edit: Har ändrat din rubrik till något mer passande till innehållet. Gör rubriker som gör det lätt och veta vad tråden handlar om, det gör det lättare för medlemmar att hitta svar på deras frågor innan dem gör egna trådar =) // SimsBrooke Sajtvärden
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.
Man upptäcker öar på olika sätt, jag har inte spelat så mycket så har inte upptäckt någon ö ännu.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Jag har ändrat din rubrik, du behöver tänka på att göra en rubrik som passar till ditt innehåll i tråden så att flera medlemmar kan hitta till trådar så dem slipper göra fler än vad som behövs på forumet. Det är otroligt viktigt att man gör en rubrik som passar in på det man skrivit.
SimsBrooke - sajtvärd
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Tack så mycket tänkte precis ändra men då var det redan det 😃
Jag har inte spelat det så mycket då jag nu de senaste månaderna endast lagt fokus på min världen som jag skapar, men hur som helst. Jag har hittills lyckas låsa upp öar genom att dyka och undersöka undervattensgrottorna (tror jag fått två på det sättet), en tack vara att jag ägde ett 5 stjärigt hotell och den sista genom att jag blev "tagen" av havsmonstret som du kan stöta på med lite tur/otur. Havsmonstret gör sedan att simen "spawnar" vid ön. Jag kan inte heller säkert säga att det stämmer men kan man inte köpa en livslångönskan som låser upp en eller alla öar? Sen så finns ju det fusk… Hoppas det hjälper lite infalla fall!
Men vart hittar man havsmonstret och hur gör man för att den ska komma och göra så man kommer till ön?
Det finns särskilda platser där skaparna har valt att den ska dyka upp. Jag kan tyvärr inte dessa platser utantill utan du får helt enkelt hålla utsikt och spendera mycket tid till havs. OBS! Du måste åka i de mindre båtarna för att havsmonstret ska kunna ta dig, alltså inte i en husbåt.
Du kan även få en ö genom 4 ihopsamlade kartbitar. Är man badvakt kan man bli belönad med en ö om man räddat x antal liv. Jag har även läst att den störst ön får man genom att bli kompis med en jungfru, den har jag aldrig lyckats fått och det är den ena som fattas i mitt aktuella spel. :-(
I hotellreceptionerna finns alternativet "fråga efter äventyr". Då gör man några uppdrag och sedan upptäcks en ö.
Min sim hitta en ö när han var påväg hem från en gratissemester. Dom äger även ett hotell och när det blev 4stjärnigt så belönades dom med en ö ^^
http://thesims.ifokus.se/discussions/51ffe138ce12c42e9d001a2f-hur-upptacker-man-oarna
Här är en länk till ett inlägg jag skapade för ett tag sen. Fick en del bra svar :)