Hur "upptäcker" man öarna?
Som rubriken lyder: Hur "upptäcker" man de hemliga öarna i Semesterparadis?
En får man väl om man uppnår nivå 10 inom dykning? Och en får man om man får sitt hotell 5-stjärnigt? Men resten?
Det är lika olika. Jag har lyckats upptäcka någon av "misstag" när jag varit på väg hem från semester. Sen ska du hitta flaskor med flaskpost i, delar av en karta. Och utforska grottor kan också göra att du upptäcker öar.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Flaskposten, vad gör man med den? Jag har några men kan inte göra något med dom. Har fått några öar av ovan nämnda anledningar, men även för att jag räddat liv på ex antal personer som livvakt. Två kartbitar har jag hittat i kistorna och hittar inga fler, dock kan man få saker i en sedan upptäckt lista om man har tur :-D Fick en ö via ett uppdrag som dök upp när jag pratade med en receptionist :-D
Jag har själv aldrig tagit reda på alla öar, så jag är inte helt säker. Men man bör kunna öppna dem eller kolla i dem om du klickar på dem när de ligger i din "ryggsäck".
Tack för hjälpen! :)
Men förresten, hur menar ni när ni säger att ni "råkat köra på någon på vägen hem"? Vadå köra på? Går det ens att köra i närheten av dom?
Kolla in Carls Sims 3 Guide. Där finns information om hur man upptäcker alla. Den minsta, som ligger nära några vanliga öar, ska du bara köra nära med båten så upptäcker du den. En ö får du när du har byggt ett femstjärnigt hotell. En annan behöver du hitta en särskild sällsynt flaskpost för. När du hittat den låses ön upp automatiskt. Köp den livslånga belöningen "Samlare" och välj snäckskal. Den kommer då även markera alla flaskpost. Hitta fyra kartbitar så har du hittat en ö. När du har räddat 35 simmar från att drunkna (inte "HLR") får du en till ö. Om du går till ett hotell och frågar om äventyr i receptionen får du ett uppdrag. Först ska du bli vän med någon och fråga personen om Fristadsön. Sedan ska du bevisa att du är värdig. Detta gör du genom att hämta tre bitar kelp, göra en lyckad glödvandring och hamna i slagsmål med en haj. Efter det behöver du bara leta efter kartan i stadshuset. Har du träffat en sjösim? Då har du en chans att upptäcka en ö! Se till att du har ett snäckskal i din katalog. Tryck på din egen sim och välj "kalla på sjösim…". När sjösimmen kommer ska du bli vän med den. När ni är bästa vänner, gör något tillsammans, gå och dyk till exempel. Sedan väntar du bara, tills sjösimmen bestämmer sig för att visa dig sin ö. Detta är den klart största ön. Den sista ön upptäcker du genom att först nå nivå 10 i dykning. Sedan dyker du i Pärldjupet. Utforska grottan med ljuset framför. Snart får du en möjlighet att utforska en annan utgång. Den leder till den sista ön! Det var nog alla tror jag.
#5 Jag har inte haft fokus på simmen de gånger hon upptäckt ön. Det har varit på väg hem från semester i en taxi-båt.
#6 tack för informationen :-D Men dom för snäckskalen, vad ska man med dom till? Har inte fattat det. Går det att säja dom? Vart då? Inte i mataffären iallafall.
Sen finns det en ö man kan köpa för livslång lycka poängen.
#6: Åh tack så mycket! :D
Måste man vara online för att upptäcka dem?
För evigt med Gaia
Nej.
Okej :)
För evigt med Gaia