HBTQ i Sims 3 och andra spel
Efter att en tråd gled över i ett annat ämne (bland annat mitt fel) så tänkte jag att vi kan lika gärna skapa en hel tråd för det ämnet. 😃
Det är inte riktigt en OT-tråd, då det gäller HBTQ i alla spel inklusive Sims 3, så jag lade den i Övrigt-kategorin istället. 🙂
Så i den här tråden är det fritt att diskutera ALLT ni gillar, önskar och vill se både i Sims och i spelvärlden överlag när det kommer till HBTQ. Ingenting inom ämnet är off-topic. 😃
Självklart får man lägga upp Simsbilder på sina HBTQ-simmar också (och från andra spel med). Det vill vi alla se, eller hur…? 😇
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Jag tror att den här tråden kommer att bli väldigt populär 😃 Vem älskar inte HBTQ i spel, egentligen?
#1 Men precis! 😃👍
Jag har så mycket bilder att lägga upp att jag säkert skulle kunna fylla tråden på en kväll… 🤪
Det roliga när jag var liten och började spela The Sims så har jag alltid gjort två kvinnor som älskar varandra eller två män. Jag vet inte varför, jag har väl fått någon pirrande känsla av det redan i tidig ålder! Såg inte det roliga i när det var en kvinna och en man haha!
Svar till KastKatt från andra tråden:
Jag skapade en custom companion via Creation Kit, så jag antar att det klassas som en mod. 🙂
Jo, det är synd, men jag är långt ifrån tillräckligt duktig för att få till en Khajiit som är "marriageable" och som har Zevrans röst. 😕
Alltså, det händer väl inget extremt fruktansvärt i tvåan (det händer fruktansvärda saker i storyns handling), men… jämfört med Origins så är tvåan ett så ruskigt dåligt spel…
Du springer runt i en och samma stad i hela spelet. Vissa areor är bara tillgängliga under vissa delar av spelet, men det är fortfarande samma stad. Under spelets gång går du igenom ett 30-tal dungeons, varav 25 av dom är återanvändningar av dom första 5 som är dom enda originella modellerna. Jämfört med det episka i Dragon Age Origins så känns Dragon Age 2 som ett hastverk.
Men trots det så hade jag ändå extremt kul när jag spelade igen Dragon Age 2 första gången. Jag måste ta mig igenom det igen och se vad jag tycker nu några år senare…
Det jag gillar mest är att i stort sett alla romance options är bisexuella så du kan vara med dom oavsett vilket kön din karaktär har. 😃
Följer 😃

#4 jag fullkomligt älskar att alla karaktärer är öppna för romance i tvåan, och det är väl lite av Biowares grej, eller har åtminstone blivit!
Jag menar, Anders är ju jumma! Vem vill inte romance'a honom?
Det jag syftade på i spelet för utom att det är drygt att man måste trycka på knappen VARJE_GÅNG_DU_SLÅSS, samt som du säger. Trist handling, samma stad och samma tråkiga grotta jämt och ständigt.
Utan Zevrans utseende :( Jag älskar Merryl, och tycker hon är ursöt (min kvinnliga karaktär blev självklart tillsammans med henne) men… Zevran </3
Men om man ska ta in Sims i det hela så gillar jag att man kan bli tillsammans med vem som helst. Helt oberoende på kön!
Mass Effect har ju också lite HBTQ men inte i samma utsträckning som DA. Det jag gillar i ME är att det faktiskt finns karaktärer som BARA är homosexuella.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
#6 Jag ville köra romance med Anders redan i Dragon Age Awakening, trots att min karaktär konstant bar runt på ett brev från Zevran efter händelserna i Origins… 😇😃
Kattgalna Anders… jag älskade honom från början till slut, men sen när jag insåg hur sinnessjukt besatt han är av Hawke (hur jag än lagt upp det i andra sparningar så har Anders konfronterat Hawke och klagat på Hawkes val av partner VARJE gång) så började jag bli irriterad på honom.
Merryl är SÅ söt och jag fullkomligt ÄLSKAR Isabella! 😍😃
Fenris är typ det bästa med spelet… XD
Det finns inget roligare än att gå runt och göra honom förbannad och "knäppa honom på nosen" hela tiden. Första gången jag spelade så ansträngde jag mig verkligen och försökte få Fenris på min bra sida. Det slutade med en 100 % rivalry mellan Fenris och Hawke i slutet av spelet… 😛
Dom förstörde utseendet totalt för alla alver i tvåan, även om Merryl är otroligt söt för det. Jag är glad att Zevran fick behålla sin röst och sin attityd åtminstone… 😕
Allt mitt hopp vilar nu på "The Inquisition". Jag vill inte få upp förhoppningarna och börja längta redan, men det verkar helt OTROLIGT hittills…! 😃
Mass Effect… jag är TOKIG i Mass Effect-serien…! 😍
Eller, jag var det tills floppen med Mass Effect 3. Jag älskar fortfarande spelen men jag har ändå knappt rört dom sen jag spelade ut trean… *Långsint och bitter*
#7 Haha, awh! Jag har faktiskt itne spelat Awakening så vet inte exakt vad som händer.
Jaså? Anders var med mig jämt, han gillade min Hawk om inte jag minns fel? Men nu är det evigheter sedan jag spelade så minns inte exakt.
Hela Merryls person är söt! Oh näääh. Jag gillar inte Isabella alls faktiskt :P MEN, Varric däremot! Han är underbar.
Haha! Jag tyckte Fenris var så gnällig så jag hade aldrig med honom och nonchalerade honom TOTALT! Gjorde hans quest typ men thats it. Hela tiden "ohh han var så elak mot mig" "jag är arg på livet" osv. :P
Jag gillade att de ändrade alverna, så det inte längre ser ut som korta människor med spetsiga öron. Tyckte det var kul att de faktiskt vågade göra det! Men. Zevran. Kände inte ens igen honom!
Oh det är awesome!! Fortfarande dock inte spelat ut trean. (NO SPOILERS!) Det bara blir inte av. REX<33333!!! Bäst! Har en tröja med Rex på för han är så super awesome.
Greetings.
Legacy Mwari.
#8 Anders dyker upp första gången där! Han är sju gånger bättre i Awakening än vad han är i Dragon Age 2, även om jag tyckte om honom där också. 😃 (Tills han började bli en creepy stalker varje gång som Hawke inte var tillsammans med honom)
Jo, Anders gillar Hawke så länge man:
1. Sides with the Mages hela tiden och aldrig säger ett ont ord om dom.
2. Blir tillsammans med honom.
Är man ihop med någon annan så… ja, jag fick en jealous "stalker" som ansåg att han hade rätt att kritisera och lägga sig i min Hawkes liv och förhållanden. 😛
Varric är BÄST! 😍
Han är så otroligt härlig, bästa kompanjonen jag någonsin haft i ett spel. 😃
Det är hur kul som helst att ha med Fenris när man spelar som en elak Hawke som dessutom avskyr mages. Då är man verkligen "bro's for life" med honom… otur för Fenris att även den onde Hawke valde att bli tillsammans med Anders ändå…
😇 (Rivalry romance forever!)
Jag gillade det inte alls. Jag hade gärna sett en förändring för att skilja dom lite mer från människorna, men inte med näsorna på det där sättet… det såg inte klokt ut, tyckte jag. XD
Jag lovar att inte spoila något. 😃
Åååh, Wrex är SÅ go'! 😍
Har du en tröja med Wrex på!? *Superavis* 😮
När jag gör killar blir de oftast (läs alltid) homosexuella eller bisexuella… Tjejerna är uteslutande heterosexuella… 😛
En har varit crossdresser.
Apropå HBTQ… Ska gå och lägga mig nu, och läsa mitt senaste bokinköp… "All you need is love" av Jinko Fuyuno. 🌈
Natti!
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??
Jag kommer med bilder senare! 👍
Medarbetare på Pokémon iFokus
#8 jag har sett lite när min sambo spelar, när Anders får en katt och så :P
Just det så är det! Undra om jag jag faktiskt spelade mage? Brukar typ alltid spela rouge men minns inte nu.
Hahha, stackars Anders!
VERKLIGEN! Han ska vara med i trean har jag hört!
Haha bäst :P
Bra! tänkt att spela igenom det någon gång får se när det blir av.
JA! Så står det "Wrex is my homeboy" beställde den av en kompis som tryckte egna. Ska ha en backpatch också men minns inte vart den är.
Greetings.
Legacy Mwari.
Haha, mina killsimmar är nästan alltid homosexuella. Kändes jättekonstigt att spela legacy och Midnight Sun challenge då grundarna och arvingarna ju var tvungna att vara hetero!
#12 Jag är galet avundsjuk! Wrex är definitivt en av de bästa karaktärerna i Mass Effect, dock sköt Ash honom i min playthrough i första spelet. Otroligt irriterande, har haft svårt för henne efter det, haha! Tycker hon är allmänt dryg mot alla som inte är människor, gillar inte hennes attityd.
Jag älskar däremot Vega i trean 😍 Min head canon är att min (manlige) Shepard har världens crush på honom, något han aldrig skulle erkänna då han är tillsammans med Kaidan. (vilket gick i ME3! Heja Bioware!)
Jag har dock inte spelat klart Dragon Age 2, gillade inte gameplayen och röstskådespelarna. Fenris är dock vem min (också manlige) Hawke har siktat in sig på.
Vänliga Hälsningar Lina
Alltså, Krogans är bäst. Älskar Grunt också. De är så jääkla underbara. VARFÖR KAN MAN INTE ROMANCE'A DEM?!
Romance'ade Liara och Garrus istället (A)
Gillade inte heller Ash, men hon var inte med mer än i första för mig (A).
Haha, tycker Vega är lite dryg, men Jack däremot! Fast, hon kan vara lite dryg också. Men jag gillar henne ändå! Yey!
Förstår dig, tvåan var inte mycket att ha. Det var snyggt, thats it.
Greetings.
Legacy Mwari.
#14 Min MShep romanceade Liara i första (och självklart var inte Ash med längre än så heller… :) ), Jack i andra och Kaidan i sista.
Vega är dryg, det är därför jag gillar honom tror jag. Gillar också hans lilla crush på MShep - han är så otroligt awkward runt femShep, men beter sig som en liten förälskad skolflicka runt MShep. Han var ju tänkt att vara en romance option för båda två, men han är homosexuell in my opinion… heheh. 😇
Asså Grunt är ju så otroligt fantastisk! Jag spelade tvåan otroligt dåligt på min första playthrough, då jag inte hade koll alls på när sista uppdraget var och kastade in mig i det betydligt tidigare än jag borde och alla utom Mordin, Samara (<333) och Garrus. Önskar att jag kunde spela om spelen och göra det rätt (då samma sak hände i trean också, sigh) men jag har ingen lust alls efter fiaskot med slutet i ME3.
Vänliga Hälsningar Lina
#15 Jag körde med min FShep Liara, Garrus, sen kunde jag inte bestämma mig i tredje (men spelade inte heller klart det, ska spela om det)
Awh! Har aldrig spelat Mshep så det har jag missat! Låter urgulligt ju.
Jag vet inte HUR 3dje slutar som sagt, men vet att det kommit ett alterntivt slut, har ni spelat det?
Han är så fin, den questen med Grunt i trean, jag grät! Första gången jag GRÄT i ett spel. SÅ FINT.
Greetings.
Legacy Mwari.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#16 Kan såklart bara vara jag som inbillar mig, haha… Önsketänkande du vet. Det är mycket "feet shuffling" och han är bara så gullig, haha! Det som verkligen confirmade det för mig dock är i DLCn Citadel, där man kan ha ett one night stand med x antal crew medlemmar, Vega inräknat om man är femShep.
Hans reaktioner mot femShep när hon försöker få honom i säng är bara så awkward, det blir liksom lite "oops" över hela grejen. "Can't you see me as a woman?" "Oh, sure I could, but…"
Haha, jag tyckte det var kul iallafall.
Har inte köpt extended cut, nej, men har sett på youtube. Tydligen är det inte så mycket skillnad, förutom lite mer interaktioner med ens lagmedlemmar mot slutet. Det som gör slutet kasst är fortfarande kvar liksom! Vill inte spoila för mycket om du inte spelat klart trean, men när jag spelat klart satt jag bara där och stirrade på skärmen, liksom, är det slut nu? Kan de verkligen göra såhär? Usch, inte bra, inte bra.
Jag älskar questen i tvåan när Grunt ska få gå med i en Kroganklan och man hjälper honom, jag satt där och typ grät för att jag var så glad för hans skull.
Här är en video med ONSet med Vega som jag pratade om ovan.
Du kanske kan confirma för mig om jag bara "hoppas" att James är lagd åt andra hållet, eller om det verkar så allmänt. 😃
Vänliga Hälsningar Lina
Vad är det för typ av spel ni pratar om här nu? Jag är lite sugen på ett nytt spel, kanske ni har några bra tips? :)
Vänligen, Lumina
#15 TACK! Det är inte bara jag som tappade lusten för Mass Effect helt efter det där katastrofala slutet… 🥵😡
Jag har fortfarande inte förlåtit EA eller Bioware för det. Kommer inte nämna några spoiler, bara hur besviken jag är. Extended Cut gjorde ingenting för mig. Den var gratis att ladda ner, men jag brydde mig inte alls. Gjorde ingen skillnad. Allting var redan sabbat ändå.
Tur att man hade en otroligt kreativ bästis som hjälpte en att komma på ett eget, bättre slut mer i stil med som det var utlovat..
#18 Vi pratar om två spel: Dragon Age-serien (som börjar med Dragon Age Origins) och Mass Effect-serien (som börjar med Mass Effect). 🙂
Två enormt bra rollspel där man har möjlighet att göra egna val som påverkar hela historiens utgång. Spelen är även HBTQ-vänliga, Dragon Age lite mer än Mass Effect. 🙂
Dragon Age är en ren fantasy-serie med alver, dvärgar, drakar och magi. Mass Effect är sci-fi som jag aldrig hade börjat spelat om det inte varit för Dragon Age.
Jag fick Mass Effect 2 gratis efter att ha köpt Dragon Age 2. Först var jag inte intresserad, men tänkte "äh, gratis spel!" och försökte spela. Min kompis sa att man inte behövt spela ettan, för dom förklarar saker och ting så bra i tvåan ändå. Jag satt där och fattade ingenting när jag spelade tvåan. Min karaktär kände till allt och alla, men jag satt där som ett fån och fattade ingenting. Så det blev att jag köpte ettan också och spelade igenom den först. Sen var jag fast. 😃
#17 undra om jag har spelat det? minns inte riktigt? Vet att allt gick åt skogen redan från början i det spelet. Min FemSheps fejs lästes inte in som de skulle så hon såg inte ut som i de andra 2 spelen, sen "råkade" min Shep… "äta middag" med den kvinnliga sekreteraren så varken Liare eller Garrus ville ha henne. Det tog priset.
Haha! Har du Romance'at Garrus? DÄR snackar vi akwardmoment! hahaha.
Okej, fasen vad tris :(
Oh ja!! Men när Grunt i trean springer in i berget och bara "KROOOGAAAN" Puh, det var hemskt. FASEN vad trean är känslosamt, men att det ska ha kast slut gör att jag inte riktigt vill spela det.
Kan inte öppna videon nu? mitt internet är segt..
#19 DA och ME är ändå något av de bästa spelen jag spelat. Trots allt dåligt!
Det som får följa är typ.. Fable (trean suger där med) men det är ju inte lika fritt vad gäller förhållande mellan könen.
Greetings.
Legacy Mwari.
#20 Spela slut Mass Effect 3 och se vad du själv tycker. Det fanns en del som var nöjda med slutet, även om jag inte var en av dom. 🙂
Mass Effect 3 var ett FANTASTISKT spel, hela vägen fram till slutet. Så mycket känslor och spänning och så intensivt. 😃
Jag försökte köra en Garrusromans, men det var så pinsamt att jag inte ens klarade av att titta på skärmen… XD
Åja, samma här! Mass Effect 1 och 2 är fortfarande lysande spel, precis som Dragon Age Origins. Jag hoppas på att The Inquisition (Dragon Age 3) kommer återupprätta serien! 🙂
Mass Effect 4 däremot är jag knappt intresserad av längre… 😕
Nu när jag testar, en sak. *host* 😇 Passade jag på att skapa ett nytt gay-par. 👍 Jag blev så fäst vid dem att jag tänker skapa en liten historia om dem. 🙂
Jag vill också presentera… Pride God! Godess… God… skit samma. 🤔 Hen's uppgift är att se till att alla Homo, Bi, Trans och Queer-personer behandlas lika väl som alla andra. Tyvärr lyckas hen inte alltid så bra.. 😕
#22 😍
Den historien vill jag läsa…! 😃
#23 Jag tror jag har fått en ny idol…! 😃😍
#23 Helt underbart!
Vänligen, Lumina
#20 Spela slut Mass Effect 3 och se vad du själv tycker. Det fanns en del som var nöjda med slutet, även om jag inte var en av dom. 
Mass Effect 3 var ett FANTASTISKT spel, hela vägen fram till slutet. Så mycket känslor och spänning och så intensivt. 
Jag försökte köra en Garrusromans, men det var så pinsamt att jag inte ens klarade av att titta på skärmen… XD
Åja, samma här! Mass Effect 1 och 2 är fortfarande lysande spel, precis som Dragon Age Origins. Jag hoppas på att The Inquisition (Dragon Age 3) kommer återupprätta serien! 
Mass Effect 4 däremot är jag knappt intresserad av längre…
#21 Jo jag ska göra det, men har svårt att få tid. Pluggar mesta delen av tiden och tiden som blir över går till råttorna och sims :P
Det har jag ju sätt. Alltså har nog inte spelat ett spel med så fruktansvärt massa känslor. Början är enormt känslosam.
Hahaha! Jag vet! Jag romance'ade ju honom i tvåan och jag fnittrade som en 12årig flicka som funnit mammas tantsnusk.
JAG OCKSÅ! Håller verkligen tummarna för DA3. Hört att man kanske får spela Qunari!! Vore hur coolt som helst.
Kommer det ett ME4? Min reaktion till DA3 var "OMG! JAFKFBAKH!!" men till ME4 "…eh.."
Greetings.
Legacy Mwari.
Jo men min reaktion på ett eventuellt ME4 är väl typ likadant. Mass Effect är lätt topp 3 över mina favoritspel genom tiderna, ett sådant intensivt och djupt spel som kombinerar alla mina favoritaspekter i spel på ett bra sätt (shooters, scifi, futurism, politik, hela grejen med olika raser…) så det är klart att det satte ett avtryck, jag menar min box med hela trilogin + alla dlc (förutom de som kommit i år, typ Citadel) är en av mina käraste ägodelar.
Och ME3 är ett otroligt spel. Gameplayen är så grymt uppdaterad från ME1, känslorna mer intensiva, hela grejen är bara så bra. Jag älskar att valen jag gjort tidigare genom spelserien har en del i hur just min spelupplevelse blir. (min renegade MShep är mestadels paragon, men får några utfall ibland och gör det som krävs för att uppdragen ska bli klara)
Dock var slutet riktigt kasst imo. Jag ska försöka hålla det spoilerfritt MEN jag vet att min MShep aldrig skulle tillåta att det som hände, då han litar så starkt på sin armé. Skulle de inte ha någon chans skulle han säga att okej, de gör vad de kan och jag är stolt över det, istället för att bara ge upp.
Slutet höjde fler frågor än det besvarade, och jag gillade inte att man var tvungen att göra massvis av multiplayer för att ha en chans i sista uppdraget. Min stackars laptop klarar inte av multiplayer något vidare så jag kunde inte höja min galactic readiness. En till anledning till varför det gick så dåligt för mig i ME3, haha…
Vänliga Hälsningar Lina
#26 Jag vet hur det är när tiden går åt till djuren. Stödmatar tre marsvin 6 gånger om dagen nu så jag får inte lika mycket tid till datorn den kommande veckan. 🤦♂️
Mass Effect grep tag i mig från början till slut, ända fram till slutet av trean vill säga. Men jag ångrar inte att jag spelade det, även om serien kunde fått ett mycket bättre avslut. 🙂
Det känner jag igen… XD
Jag har nog aldrig slagit huvudet i skrivbordet så många gånger (och gömt det under armarna) på grund av ett datorspel… 😂
Jag är otroligt uppspelt över Dragon Age 3, eller "Inquisition" som det heter. Jag tror inte att det kan bli värre än tvåan, vilket inger lite hopp. Även om Bioware/EA visat att dom verkligen kan göra en besviken, så vågar man hoppas…? 🤦♂️
Ja, jag har hört massa rykten om en "nystart" i serien utan Shepard. Mitt intresse är vagt till noll, ska jag erkänna. Jag kommer snegla på artiklar om det samt trailers när jag snubblar över det, men risken att jag köper det är… minimal. 😕
#27 Mass Effect är ett mästerverk, inget tvivel om den saken! 😃😍
Jag vet inte hur många gånger jag spelat igenom både ettan och tvåan (stort replay-value för mig) och jag blir lika känslosam varje gång. Speciellt i tvåan och även trean, där allt verkligen eskalerar och ställs på sin spets…!
Du beskrev slutet så klockrent att jag inte kan göra mer än att hålla med fullt ut och ge sju tummar upp! Kunde inte ha skrivit det bättre själv. 👍
Precis så kände jag. Hade jag skrikit den där förkortade svordomen lite högre när jag kom till slutet så hade jag fått grannarna och störningsjouren på mig. Det var rent utsagt fruktansvärt och jag satt med 1000 frågor som jag var tvungen att börja googla, men överallt hittade jag bara samma frustrerade personer som mig själv som ingen fattade vad som hänt, som påstod att Bioware gick emot sin egen lore med vad som hände etc. etc.
Multiplayer hade jag dock extremt kul med. Tills min gamla dators grafikkort började ge upp och multiplayer kraschade oavbrutet. Nya datorn klarade det mycket bättre. Men det förändrade dock ingenting när det gällde slutet. 😕
#28 oj, okej! Gamla eller bebisar? Hoppas det löser sig i vart fall! Mina råttor har åkt på en förkylning stackarns så går runt och är orolig.
Mass Effect är verkligen nice, är typ det enda spel jag verkligen fastnat för som inte är Fantasy eller sims :P
Jaha, spelar du på dator! Jag speler på konsol :P Men ja alltså.. Shep: Men du, Garrus, jag har ju den här flaskan så vi kan latja lite" Garrus:"Ehhh, im a bugman". typ hahaha
Min sambo har läst massa om Inquisition och verkar positiv så därför är jag det också. Hade velat spela om 1an och 2an men när ska man hinna det XD
Ja det förstår jag. Alltså, känns som om det är slut med trean (hur det än slutar) jag tycker att de kan göra något HELT nytt i så fall.
Greetings.
Legacy Mwari.
#29 Det är två stycken två-åringar och en ettåring. Tjejerna mår mycket bättre, men killen vet jag inte alls om han kommer klara sig… ett räddat vanvårdsfall som var mycket mer illa däran än vad dom sa till mig. Jag hade börjat stödmata mycket tidigare och väntat med operationen om jag vetat om det..
Usch, så jobbigt. 😕
Jag kommer behöva ta bort tre av mina råttor på torsdag på grund av ålder och sjukdom (tumörer)… mina sista tjejer, sen har jag bara mina två grabbar kvar… 😢
Jag är väldigt förtjust i Sci-fi överlag så Mass Effect-serien är perfekt för mig. Även Fallout-serien är jag otroligt förtjust i. 😃
Japp, jag spelar på dator! Åtminstone när det gäller Mass Effect och Dragon Age. 🙂
Hahahaha, så klockrent! XD
Jag har läst en del också och jag vill som sagt hoppas på Inquisition! Men jag är så rädd för att bli besviken.. 😕
#30 Men vad tråkigt. Men du gör ditt bästa och mer kan du inte göra! Håller tummarna för er skull!
Usch, hatar tumörerna. Tog bort en kille för ett par veckor sedan då vi misstäknte tumör i nosen som tryckte på hjärnan. Min lilla kille. så hemskt när de är så fantastiska djur.
OH! Jag har iofs bara spelat New vegas men det tycker jag är grymt. Min sambo har spelat typ alla så brukar titta när han spelar. Jag har alltid haft svårt med spel när man ska skjuta och så (började spela sent i livet) så föredrar fantasy. Tycker inte det är lika stressigt.
Se där! jag har alltid föredragit konsol, men nu när jag har ny dator förstår jag charmen med att spela på dator.
XD hahaha
Usch ja, därför har jag inte läst det minsta. Lyssnar på min sambo men annars väntar jag mest in det.
Greetings.
Legacy Mwari.
Åh, Fallout!
Jag har dock bara Fallout 3 men otroligt vilket fantastiskt spel det är. Helt galet.
Sen är post apocalyptic och futuristic dystopia mina favoritgenrer, gärna kombinerade med scifi… 😇
Om vi ändå pratar om Bethesda kan jag väl nämna att min första Skyrimkaraktär var en male spellsword breton som sedan gifte sig med Farkas. 😃 Min nuvarande karaktär och karaktären jag spelat mest med dock är en male high elf (min favoritras, eheh) som heter Aramis (jAG ÄR OKREATIV OKEJ) och som är en marksman. Har dock inte hittat en passande partner till honom än - men det blir definitivt en man, om jag kan hitta en som passar hans strikta krav. 😉
Vänliga Hälsningar Lina
#31 Tack så mycket, jag kämpar vidare. Testar något lite riskabelt ikväll och hoppas att det ska hjälpa (inte så att hans hälsa är i fara, men det kan få konsekvenser för mig).
Det är rent utsagt fruktansvärt… råttor är bland dom bästa djur jag någonsin ägt, men jag kommer aldrig skaffa några igen. För mycket sjukdomar och elände… jag har mina minnen nu och dom räcker en livstid.
Jag har spelat både Fallout 3 och New Vegas och håller på med dom äldre spelen (1 och 2), men jag är så kass på dom att det är rent tragiskt. 😃
Men trean och New Vegas absolut älskar jag! Underbara spel. 😍
Jag föredrog att spela på konsol jättelänge, men det finns många spel som jag föredrar på datorn. Samtidigt finns det flera som jag föredrar på konsol, mest beror det på om jag vill köra med handkontroll eller för hand. Nu kan jag visserligen plugga in handkontrollerna i dator, så där är det problemet löst, men jag tycker om att sitta framför teven i soffan och spela också. 🙂
#32 Åh, vad roligt med ett till fan av post-apokalyptiskt! Jag upptäckte det genom Fallout 3, sen började jag svulla i filmer som Mad Max 2 och A boy and his dog och efter det var jag fast. 
Skyrim… vad jag älskar det spelet! 
Min andra Skyrimkaraktär var en male Nord som gifte sig med underbara Orcen Gorbash. Dom killarna blev sötaste paret ever! 
Jag undrar om jag har bild från deras bröllop, men även om jag har screenshot på det så är det nog rätt meningslöst då jag har för mig att båda gifte sig i full Daedric armor… XD
Jag är ännu mer okreativ, alla mina karaktärer heter Lance… 😇XD (Jag älskar det namnet) Inte alla i Skyrim, men åtminstone en karaktär i varje spel där jag kan skapa egna karaktärer så finns det en Lance. 😃
#30 Tänker på dig Mitchika. Ålder och sjukdom kan vi inte slåss med. Jag hoppas det känns lättare sen när det är över. ❤️
Vänligen, Lumina
#34 Tack, Lumina. 🤗
Det är mest tvååriga marsvinet jag kämpar med nu. Han kan få ett jättebra och långt liv om han bara börjar äta självmant igen. Veterinären säger att han är helt frisk, inget fel på tänderna, magen känns bra, fin päls och pigga ögon. Men han äter inte och jag förstår inte varför, så det är tvångsmatning med Critical Care 6-8 gånger om dagen som gäller just nu tills han börjar äta själv…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En liten sång för HBTQ tråden! 🌈❤️
Vänligen, Lumina
#30 Vi håller tassar och tummar!
Verkligen. Har förlorat 2 stycken denna gången, en unge som på något sätt bröt nacken, och nu en kille med vad vi tror var tumörer. Är sjukt hispig nu när mina killar nyser.
Kan säga att jag tror alla är det! De första ska vara skitsvåra rent ut sagt!
Jo men absolut det finns fördelar med att spela på dator också. men jag gillar att sätta mig framför tvn, med råttsor och täcken och bara spela i timmar! (Vi har tvn mot sängen så man sitter där och spelar)
Greetings.
Legacy Mwari.