The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 1237 ggr
Biadora
0

Midnight sun challange -hur gör du?

Hej

Om du har gjort MS-utmaningen, hur har du då gjort för att få en Sim att flytta in?

Det jag undrar lite är om det är fusk att ringa till Simmen man vill ska flytta in efter man har åkt tillbaka till ön?

Kör utmaningen med två olika simmar.
Den ena har gjort två resor, men jag försökte ragga upp ett butiksbiträde varje gång. Fastän hon blir jättekär kan hon inte förlova sig -antagligen för att dom redan var gifta. Men det var dom enda killarna hon träffade. x/

På andra utmaningen har jag skickat honom på en resa (än så länge). Han spenderade alla sina tre dagar med att nonstop ragga på den sim jag tycker ska bli hans fru. Han är jättekär i henne men hon verkar inte ha lika högt 'Social' som han. Och nu har han åkt hem utan att ha kunnat bjuda med henne. (Hon var dessutom singel).

Vore det fusk att ringa från ön och bjuda hem henne?
För logiskt sett borde inte telefonen funka där ute (och jag har bestämt att dom får inte ha datorer av samma orsak).

Men jag är lite orolig att jag ska misslyckas redan i generation 1 eftersom dom inte verkar hinna bygga tillräckligt med Kompispoäng på sina tre resedagar för att få med någon hem.

Hur har ni andra som har kört den här utmaningen gjort som?
Hur striikta har ni varit med att ringa ut och att bjuda över Simmar och så vidare?

Onslow
0

Haha, min Matthew raggade upp en vacker kinesiska. Hon arbetade som butiksbiträde så det gick inte för dem att bli tillsammans - en glitch i spelet gissar jag - så jag bjöd in henne efteråt. 

Personligen tycker jag inte att det är fusk, då de faktiskt blev kära i Kina, men man får väl bestämma själv vad man känner är ok och inte. 🙂

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr