Nraas - alla simmar är hetero?
Okej, så jag spelar oftare med homopar än med heteropar. Laddade dock ned några mods för ett par dagar sedan och nu kan inte mina simmar vara annat än heterosexuella?
Jag har story progression, register, portrait panel, mastercontroller och woohooer. Med någon av dessa, jag gissar story progression, kom alltså "gender preference" aka sexuallitet in i mitt spel, något jag inte alls uppskattar. Jag spelar just nu en amazon challenge där simmarna måste vara bisexuella - då de ska gifta sig med andra kvinnor men föröka sig med män - men nu kan jag inte ens vara romantisk med dem av samma kön då deras "gender preference" är "straight".
Jag skapade två simmar för att de skulle bli ett par, men nu går alltså inte det, vilket är otroligt frustrerande.
Jag har googlat en hel del om hur man kan avaktivera gender preference eller åtminstone göra alla bisexuella, och trots att jag gjort som det står (går till stadshuset, inställningar, hela staden bisexuell) fungerar det inte och mina simmar är fortfarande hetero.
Otroligt tråkigt tycker jag då jag vill att simmar ska kunna bli tillsammans med vem de vill!
Någon som vet hur jag gör alla simmar bisexuella? Jag gillar modsen i övrigt, det är bara det här som gör mig otroligt irriterad.
Tack!
Vänliga Hälsningar Lina
Jag har liknande problem ibland och det misstänker jag har att göra med att flera av dessa mods har samma inställningar. Har du provat att kolla i alla NRaas' mods (Story Progression, MasterController, Woohooer, etc.) för att se om samma eller liknande inställning finns i varje mod och behöver ändras där också?
Det som har hjälpt mig när mina bisexuella/homo-par inte kunnat få barn bland annat som dom ska enligt inställningarna har varit att slänga ut Story Progression ur spelet. Något jag överväger att göra överlag då jag är alldeles för lat för att ställa in den ordentligt. Resultatet av det blir att inom loppet av ca 4 veckor i spelet så har hela staden gift sig, fått barn och skiljt sig från varandra och gjort om det igen så alla simmar och hushåll i staden har ca 4 efternamn (Durwood-Ivy-Mcduff-Grimm t.ex). Vilket gör att kvarteret har mer drama och kaos i sig än "Days of our lives", men jag glider off-topic.
Prova att ta ut Story Progression temporärt och se om det gör någon skillnad. I såna fall vet man om det är den som ställer till krånglet och behöver ställas in. Om så är fallet kanske du kan ta ut den temporärt för utmaningen?🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Haha!
Jag vill ju ha storyprogression… 😕 Och jag vill ju kunna ha homopar annars också! Spelar allt som oftast med gaypar, så…
Ska se om jag missat någon inställning, annars får jag göra som du föreslog. Kan även passa på i min tråd om Nraas - har inte riktigt fått portrait panel att fungera. Vet att du använder dig av core mods Mitchika, änvänder du portrait panel eller finns det andra moddar som gör att man kan ha fler simmar?
Idén med amazon challenge är ju att man ska ha en stam amazonkvinnor, så åtta simmar räcker ju inte riktigt.
Vänliga Hälsningar Lina
Jag tror det är så att deras första romantiska interaktion avgör vilket kön de föredrar, men jag är inte helt säker. Du kan fortfarande bli romantiskt involverad med alla sims, oberoende av vad de tidigare föredrog.
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??
Dock går inte det, då "romantisk" inte ens finns bland alternativen i menyn. Ingen av tjejerna utom en har varit romantisk, och då var det med en man för att hon skulle få ett barn.
De kan alla vara romantiska med mannen i familjen, han kan vara romantisk mot alla, men kvinnorna kan inte vara romantiska med varandra. När jag väljer "ask about gender preference" (som kom med storyprogression tror jag) svarar alla att de är straight. Jag vill ju inte ha straighta simmar! Jag skapade ju dem för att de skulle vara amazonkvinnor och välja att gifta sig med varandra istället.
Kan se om jag kan ta en screencap.
Vänliga Hälsningar Lina
#2 Det ska gå, men det krävs nog en del inställningar och trixande. Något som jag är för lat för, men om jag inte vore det så skulle Story Progression bli ett ruskigt roligt verktyg för att hålla kvarteret vid liv. 🙂
Den enda core mod som finns av NRaas' mods är Error Trap om jag minns rätt. Övriga mods är inte core mods. Jag använder Master Controller för att kunna ha mer än 8 simmar, Portrait Panel för att se porträtten för familjemedlemmarna när jag har mer än 8 simmar eller 6 djur och bland annat Overwatch och lite annat för att hålla ordning i mitt spel. 🙂
Förutom dessa så använder jag en core mod som inte är från NRaas, som erbjuder samma funktioner som NRaas Master Controller och flera andra av NRaas' mods. Denna core mod orsakar inga konflikter med NRaas' mods, men core mods är mer riskabelt att använda.
Men denna core mod gör som sagt lite större ändringar i spelet än vad NRaas' mods gör. Man kan flytta in fler simmar i ett "fullt" hushåll, man kan skapa mer än maxgränsen i Skapa en sim om jag minns rätt. Samt att man kan justera sliders för simmar såväl som djur och skapa bisarra monsterdjur. 😃
Detta är alltså simmarna jag först och främst tänkte para ihop.
Vänliga Hälsningar Lina
#5 Ah, jag och mina uttryck. Jag som tyckte jag lät smart, haha!
Jag ska se om jag kan hitta en bra mod. Tack!
Vänliga Hälsningar Lina
Hmm… Jag kör med detta också och jag har aldrig stött på problemet. Män eller kvinnor spelar ingen roll, romantisk interaktion finns alltid, med alla sims, straight eller ej… Kan inte minnas att jag gjort någon särskild inställning heller. 🤔
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??
Och det här är när jag klickar på den manlige simmen. (som används strikt för avel!)
Vänliga Hälsningar Lina
#8 Nu använder jag ju mods som sagt, gissar att det är storyprogression som krånglar.
Vänliga Hälsningar Lina
#6 Det här kanske låter jättekonstigt, men… tjejerna råkar inte vara släkt på något sätt? Du har inte gjort någon inställning så att dom räknas som det? Eller är det så på varje ny familj du provar?
Jag har ALDRIG varit med om att romantiska interaktionerna försvunnit på det där sättet! 😮
Annat än om det är åldersskillnad mellan simmarna (Tonåring + Ungdom/Vuxen) och Story Progression blockerar att man tillåter det via Woohooer.
#11 De är inte släkt vad jag vet…
Tyckte det var så konstigt - jag menar, man ska ju kunna bli tillsammans med någon utanför deras "gender preference" men att det tar längre tid men nu fungerar det inte alls? 😮
Sen är Sims 3 och dess community ett generellt gayvängligt område så känns väldigt konstigt att Nraas mods by default blockerar homosexuella relationer?
Tror jag blir galen, haha!
Vänliga Hälsningar Lina
#12 Det kan ju vara så att Story Progression blockerar homosexuella relationer per default för att simmar i kvarteret ska gifta sig och få barn så att kvarteret lever vidare? Dom homosexuella paren kan ju absolut adoptera, men huvudtanken är väl att kvarteret ska växa och leva vidare på egen hand genom att föröka sig?
Jag vet inte hur avancerat Story Progression är när det gäller adoption till homosexuella par och jag bara gissar, men det skulle väl kanske kunna vara en anledning?
Men alltså, blockeringen av romantiska interaktioner helt… alltså, det låter nästan som en out-of-date version av någon NRaasmod som inte längre funkar som den ska…
Tjejerna som du vill para ihop men som inte har några romantiska interaktioner tillgängliga alls, är det två simmar i samma ålderskategori? Eller är någon av dom tonåring?
Vad märkligt! Själv har jag Nraas story progression, och mina simmar får fortfarande upp "Romantisk…" i menyn när jag klickar på en sim av samma kön. Dessutom har även spelet (eller ja, moden då) skapat homosexuella par ute i kvarteret. Och jag har aldrig gjort någon inställning! Det kan inte vara någon av de andra modsen som krånglar till det?
#13 Båda är ungdomar.
Ska testa att flytta ut moddarna från min package mapp och se om det fungerar sen nästa gång jag startar spelet.
Vänliga Hälsningar Lina