The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2090 ggr
KastKatt
0

Sim springer konstigt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

precis startat ett legacy och spelat några timmar och upptäcker att min sim springer jättekonstigt? 

Som ni ser på bilden fast hon typ… "fladdrar" med armarna? Ser helknäppt ut.

Någon som vet varför? Och hur man blir av med det?

EDIT: har testat att ta bort tänderna, ingen skillnad.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Calcifer
0

Har hon galen (insane heter det på engelska, jag har ingen koll på de svenska orden) eller något dylikt som egenskap? I så fall kan det vara därför. Min sim hade insane och sov med badkläderna, hada pyjamasen när hon badade och ytterkläderna var tydligen finkläder. 😂

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

KastKatt
0

#1 Tyvärr inte! Så det är inte det heller! inte en aning varför hon springer som hon gör :O

Greetings.

Legacy Mwari.

Calcifer
0

Hemskt skumt! Har googlat men hittade inget som jag tycker stämmer in på detta.

KastKatt
0

#3 men visst är det konstigt? Hon slutar inte heller :( Springer så till och med från toa till sängen.

Greetings.

Legacy Mwari.

Calcifer
0

Har du provat ResetSim?

KastKatt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 nej det har jag inte. ska testa!

Dotter har också en speciellt gångstil :( Hon hade utegångsförbud när hon blev vuxen så hon smyger HELA TIDEN. Gah! Legecyn from hell.

MEN min generation 1 sim, som är på de första bilderna har nu som gamling börjat springa normalt.

Greetings.

Legacy Mwari.

hanna-linnea
0

Jag har själv dessvärre ingen aning om hur man blir av med det. Men eftersom jag själv ibland drabbas av "smygar stilen" hoppas jag får svar här! :)

Calcifer
0

Det KAN ha att göra med dolda talanger. Typ saker som inte står att de har, men som är gömda. T:ex så fick min tjuv barn och hennes barn kunde stjäla från grannarna och smyga om jag ville det trots att de inte hade "kleptoman" som egenskap.

Jag har för mig att jag åtminstone läst det när det gäller smygandet. Jag hade också en sim som gjorde det, jag blev tokig. xD

KastKatt
0

#7 det slutar inte :( hon smyger JÄMT.

#8 Hennes mamma är inte tjuv, tror inte pappan var det heller. men hon är galen? Kan det vara det?

Tyvärr fungerade inte reset sims :(

Greetings.

Legacy Mwari.

Calcifer
0

Ja att hon är galen kan nog ha med det att göra. Då är de sjukt oberäkneliga. Kan du prova att byta bort den egenskapen för att se om det blir bättre?

hanna-linnea
0

ja så är det för mig också! det jag menade var att inte alla familjer är drabbade :) 

men jag tror det har att göra med någon bugg eller liknande för det händer efter någon har fått utegångsförbud och sen fortsätter simmen att smyga omkring :/

Calcifer
0

Eller så är det en gömd egenskap som aktiveras när de blir tagna. Har ni fått simmen att be om ursäkt till föräldern?

KastKatt
0

#10, mja. Spelar legacy och vill inte gärna ändra något sådan eftersom det är emot reglerna :P

#11 ja jag tror nog att det är en bugg..

#12 det går inte eftersom hon är vuxen. Föräldern bad om ursäkt innan men verkar som om det blev något strul :/

Förresten, är din visningsbild the hitcher?

Greetings.

Legacy Mwari.

Calcifer
0

Fast man brukar få fixa buggar när man spelar legacies.

Japp, The Hitcher i egen hög person!

lottis98
0

Jag har själv drabbats för "smygar-buggen" flera gånger. det ända jag har hittat för lösning är att gå in i ändra stad läget, flytta ut den smygande simmen och sedan flytta in den igen. Det har funkat för mig iallafall! 🙂

KastKatt
1

#14 Kan tänka mig det! bara för att man inte kan fuska bort dem :P

Jag tänkte väl det! Jag virkade honom en gång :P Oh, mighty boosh<3

#15 hm! Fast nu har jag faktiskt vant mig :P Nu är generation 3 pågång. Ska vi slå vad att det är något fel på den med?

Legacy of Silly walking.

Greetings.

Legacy Mwari.

Mitchika
0

#16 Legacy of Silly walking…! Jag dör! 😂

Den Legacyn skulle jag följa HÄNGIVET kan jag säga! 😃😂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Calcifer
0

Mighty Boosh är typ bäst, såg dem i London för något år sedan och har en tatuering. :D

Men alltså, har du vant dig så typ kör på. Det kan ju vara någon speciell egenhet just denna släkt har! :)

KastKatt
0

#17 HAHA! Någon som fattade XD 

Har taig massa bilder så är sugen på att lägga upp bilder sen :P Nu har generation 3 fötts, hittills går hon normalt men det är väl bara en fråga. Tänkte att det ska vara två egenskaper som ska gå i arv. Fiskare och GALEN. För att göra det lite extra roligt.

18 OH! Fan vad nice! Min sabmos bror har också en tatuering, vad har du tatuerat?

haha, vi får se hur det går!

En fråga till. Är det fusk att döda simmar i en legacy? Eller typ.. deleta dem?

Greetings.

Legacy Mwari.

Mitchika
0

#19 Växte upp med den sketchen, bland många andra. 😃

Fast dina simmar har en bit att gå för att matcha Cleeses läckra walks. 😃 (Men dom verkar jobba på det bra!)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Calcifer
0

Jag har aphuvudet, deras logga. :)

Du får kolla reglerna för din legacy. Ibland är det mot reglerna, men ibland får man flytta ut dem vid en viss tidpunkt i spelet.

(Ps. Jag förstod också referensen till Cleese. ;) )

KastKatt
1

#20 sätt det mesta men skrattar ändå tills jag gråter åt de lustiga grabbarna :P Ge mig ett par generationer till! ;)

#21 Är det Bolo? Den är snygg! Har också varit sugen, men vet inte vart jag skulle ha satt den.

Haha, vad bra :P

Jag följer typ de officiella bara. Ska googla!

Greetings.

Legacy Mwari.

Calcifer
0

KastKatt
0

#23 jo jag vet hur den ser ut, bara tänkte om den skulle föreställa Bolo, loggan då alltså.

Greetings.

Legacy Mwari.

KastKatt
0

Krångliga jäkla legacy!!! Saker fastnar och håller på.

Och helt plötsligt från ingenstans såharjag en JÄTTEfontän i flyttlådan värd 55000. Kan inte radera den och vill inte sälja den :(

Greetings.

Legacy Mwari.

Calcifer
0

Låt den ligga i flyttlådan bara. Använd den aldrig och sälj den aldrig. Låtsas att den inte finns. Kan någon ha skickat den till dig?

KastKatt
0

"26 får göra det :( Sen är det krångel med att både grundare och arvingen i generation 2 vägrar gå till jobbet!! Det går inte. GAH. Ger upp snart.

Greetings.

Legacy Mwari.

Calcifer
0

Jag hade trassel med det där också, men för mig berodde det på att simmarna tydligen är lite för korkade ibland för att byta kläder snabbt. Så om de har speciella jobbkläder, prova att be dem byta till dem flera timmar innan de ska iväg till jobbet.

KastKatt
0

#28 OH! Det ska jag göra!

Greetings.

Legacy Mwari.

KastKatt
0

Testade det mesta men inget fungerade så gav upp, men jag har nu i efterhand sett att hon springer som en "Tragisk clown" men ingen aning hur det gick till.

Greetings.

Legacy Mwari.