The sims 2 eller 3?
Hej!
Jag fullkomligt älskar The Sims 2, och har varit skeptisk till The sims. Men en dag provade jag och blev sjukt besviken. Varför sjuttsingen ska man samla poäng? Och gubbarna ser sämre gjorda ut, om ni förstår vad jag menar? Gubbarna i The sims 2 är ju ljusare och klarare. Jag blev sjukt besviken :( Men man kan ju göra massa coola grejer i 3an. Men det var även assvårt att bygga, inte alls som tvåan ju…
Tar det bara tid att vänja sig, eller var det bara helt enkelt inte för mig?
Jag spelar inte tvåan alls och har inte gjort så sedan trean kom ut. Flexibiliteten i trean slår allt. Du kan ha en hel familj spridd över stan och spela dem samtidigt. Vill någon familjemedlem väldigt gärna åka till biblioteket kan den få göra det, och sköta sig själv, medan jag spelar någon av de andra familjemedlemmarna. Helskönt.
Ger du det en chans, så är jag övertygad om att du kommer in i spelet och gillar det.
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??
Men jag fattar ju noll! :( Man behöver alltså inte byta familj, utan kan spela flera samtidigt? Hur vet man att de inte blir för hungriga och så?
Och hur samlar man poäng? Jag tycker att inredningen är ful nu. Alla andra har ju så himla coola grejer…
Nej, inte spela flera familjer. Jag menar att alla dina familjemedlemmar kan vara på vift ute på stan eller hemma hos vänner, samtidigt. Du kan kolla till dem och spela dem simultant.
Vad är det för poäng du syftar på?
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??
Alltså när jag nyss fick mina 2 första The sims 3 spel hade jag spelat 2:an innan och det tog några gånger innan jag blev van med allt. Nu har jag haft det i ca 6 månader och det finns fortfarande mer att upptäcka men det är ändå SJUKT kul! 😃
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.