Ladda ner kläder, hår m.m
Hej, jag är helt ny på sims så det är därför jag kanske frågar lite konstiga frågor.
Men hur laddar man ner kläder, hår m.m gratis?
(Till Sims 3)
Live
Laugh
Love 
Du kan göra det på thesims3.com då klickar det på "exchange" där kan ladda ned allt möjligt.
OBS: där det står simmar det är där man får håren, man kan även ibland (oftast) få med kläder då också men då är det i den storleken som det simmen du laddade ned hade.
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.
Men (och jag kan ha fel) är det inte just thesims3.com som är ökänd att föra med sig otäcka buggar till spelet pga kläder och saker inte är ordentligt skapade? Här är den nyaste tråden med buggar pga nedladdade saker från exchange:
http://thesims.ifokus.se/discussions/5229feaece12c41a99000264-konstiga-bebisar?discussions-1
Titta annars på några av de här länkarna:
Me. Myself & My Sims
Som Bara Anna sa så har thesims3.se ovanan att föra över kläder som inte är ordentligt gjorda eller kräver speciella modds för att fungera utan att simmarna blir utsträckta eller halvt vita ect. tsr och modthesims brukar inte ha sånna problem, men de kräver att du har ett zip/rar program. Att installera package filer är lite annorlunda än sims filerna (minns inte vad de heter ^^''). Jag ska försöka förklara:
Först måste du ha ett program för att öppna zip/rar-filer. Jag använder 7zip som finns att ladda ner gratis här -> www.7-zip.org/download.html (väl den som passar din dator)
För att ladda ner från tsr så klickar du på bilden på föremålet/håret/kläderna du vill ladda ner (se till att det är gratis bara) och klickar sen på download. Du kan spara filen i hämtade filer.
För att ladda ner från modthesims så klickar du på rubriken till det du vill ladda ner, sen på fliken som heter files (tror jag den heter nu mer) och laddar ner filen/filerna (kolla först om det behövs ladda ner separat mesh!)
För båda dessa sidor behöver du registrera en användare, men det är gratis :)
Nu måste du öppna 7zip. Där går du till hämtade filer och klickar på filen och väljer öppna här eller öppna i fil (spelar ingen större roll vilken)
Om det är en fil med the sims 3 symbolen så klickar du på den och sen öppna, så installeras den på samma sätt som om du skulle laddat ner den från exchange.
Om det är en package fil (dvs om den inte har the sims 3 symbolen) så klickar du på klipp ut fil/filer. Sen öppnar du i ett nytt fönster och går till dator->program(x86)->electronic arts->the sims 3->mods->packages
Här klistrar du in filerna. Du behöver inte klistra in dem i någon av mapparna, det kommer dyka upp i spelet i alla fall :)
Hoppas det hjälper!
Det ger buggar på vissa kläder men inte alla
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.
Jepp, som jag skrev i tråden som Bara Anna nämde så gav ett par skor från exchange mig bebisar med halva kroppen svart eller vit.😐