The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 1922 ggr
Bara Anna
0

Framhållning i Legacy's?

Till er som spelar Legacys: Hur mycket detaljstyr ni varje generation? Hur mycket planerar ni emellan?

Själv så kör jag ju då Random Legacy Challenge och trodde tidigare att jag bara skulle stå ut med att planera/rulla-för en generation i taget; att det skulle förstöra överraskningsmomentet lite som är charmen tycker jag i just RLC. Men eftersom jag glatt på sista tiden glatt har börjat att fuska och rulla igen om jag får varianter som är totalt oinspirerande så är jag nu uppe i generation  4 av förplanerade generationer och jag är så nöjd så - eftersom de nu länkar till varandra så bra så! Barnbarn ärver morfars gamla kamera etc…..

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Lumina - 留美奈
0

Ja, så var det där med Legacys och Lumina… Ingen vinnande kombination. Jag har aldrig spelat längre än första generationen…

Och detta frågade du inte om, men jag skrev det ändå. 😉

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Namiko
0

När jag började så använde jag mig mer av det som faktiskt hände i spelet än egna planer.  Nu låter jag knappt spelet bestämma något alls utan nästan allt är planerat av mig i förväg. Jag har tex blivit otroligt inspirerad till generation 10 av McMillan dom senaste dagarna och har i princip hela livet planerat för den simmen. Jag har inte alla generationer planerade (8 och 9 är helt blanka för tillfället), men jag har dom större händelserna för ca 10 arvingar planerade så långt fram som i slutet av min tredje planerade legacy.

Jag älskar att planera och se olika karaktärer växa fram redan innan dom fötts. Andra har ingen plan alls och får utvecklas mer fritt, tills någon passande idé dyker upp. För att ta generation 6 som exempel så hade jag länge inga vidare idéer alls, men Frost har varit planerad sedan han var småbarn, planerna för Ethel dök upp först när hon var ungdom, planen för generation 7 dök upp när Frost var barn eller tonåring, så den har jag hunnit tänka mycket på. Så det varierar mycket, men arvingarna vill jag iaf ha en färdig plan för senast som småbarn så att jag kan få dom att utvecklas precis i den riktning jag behöver för att få deras historia att fungera.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Mitchika
2

Jag hade tänkt låta varje generation utveckla sig själv när jag spelade och jag låter det fortfarande vara så till viss del, men sen började fler planer för olika generationer utvecklas i mitt huvud och jag satte igång att skriva ner det. Nu sitter jag gärna och småplanerar varje generation, långt innan dom ens är födda. Men om simmarna gör något eller agerar emot mina planer och det utvecklas till något som är för bra för att strunta i så låter jag det ske, trots att det går emot mina originalplaner. 🙂

Legacy Barlow blev inte ALLS som jag hade planerat det från början. Lance skulle hitta en söt tjej av något slag (gärna varulv eller vampyr), men han blev i stort sett stalkad av Argus medan jag spelade, sen första dagen i spelet då dom möttes i parken. Jag har aldrig varit med om något liknande i spelet tidigare! Telefonen ringde stup i ett, det var Argus. Argus kom konstant till tomten och jag tänkte att fint, okej, bästa kompisar! Varulvar behöver ju flock. Men Argus vägrade sluta ge Lance blommor hela förbaskade tiden… 😕

Till sist var jag tvungen att ge upp och låta simmarna få välja själva. Jag hade känt mig så elak annars. Men i det här fallet så slutade det bra ändå! 🙂

Nu har jag väl planer för… 5-6 generationer Barlow och jag har SÅ roligt när jag sitter och skriver ner allting. Sen om planerna är huggna i sten eller inte får vi se, men det är alltid kul att ha mål att sträva efter. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Aily
0

Jag bara spelar rakt upp och ner, oftast helt randomiserat med tärningar för precis allt. Har tärningar med många sidor och ibland använder jag flera tärningar, för det finns många alternativ ibland.

När jag sen spelar lämnas mina simmar ofta ensamma korta stunder, för att jag ska se vad de gör och spelar utifrån det. Jag planerar sällan, eller aldrig, för mer än en generation i taget.