The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-expansioner-med-mera
Läst 2361 ggr
Tokyo
0

Gravid plantsim?

Har (för rätt länge sedan) lyckats göra en plantsim, och självklart vill jag att den simmen ska föra släkten vidare så jag får hela stan full av plantsimmar, haha. Lite överdrivet kanske, men ni fattar nog.

Hon (plantsimmen) har försökt skaffa barn med sin man, men jag antar att det inte är så det går till. Den där lilla vaggvisan (haha, bra förklaring) kommer upp när dom har myspyst, men hon blir ändå inte gravid. Så som sagt, antar att det inte går till så när det gäller plantsimmar?

Är det någon som vet hur en plantsim får ett barn? Förutom adoption, för då kommer ju barnet ändå inte vara en plantsim och då är det ingen mening med det, hah. 😃

Gasoline
0

Plantsimar skaffar barn genom att plantera ett frö, minns inte vad det heter. Men detta frö hamnar i någon utav dina simars katalog om man försöker skaffa barn med en plantsim. När plantan ska skördas "föds" plantbebisen. Tänk på att det är personen som skördar plantan som blir föräldern och att du ska använda interaktionen "skörda" direkt när den är tillgänglig. Vattnar du eller rensar ogräs innan skörden så får du bara ett nytt frö. Det sista är inte fakta utan en erfarenhet. Behöver inte vara så.

Tokyo
0

#1 Tack så mycket för svaret! Ska kika i deras katalog då, har försökt skaffa barn ett antal gånger så jag antar att hon/han har flera stycken nu, haha.

Tack igen! 😃🤗

Tokyo
0

Hon var på nivå 2 i trädgårdsarbete, nu måste jag få upp henne till 7 😕😴

Gasoline
0

#3 då är det bara att sätta igång att trädgårdsarbeta ;-)

Mumsing
1

hur får man plantsimmar? :D

Gasoline
0

#5 hitta en plantsim, använd interaktionen "försök skaffa barn"och sedan dyker ett frö upp i din sims katalog som redan planterar enligt ovan. Jag har dock en fundering,får en plantbebis några genetiska drag från föräldern?

neasfotografier
0

Man kan också leta efter "förbjuden frukt"-frön runt om i stan. Eller om man träffar en plantsim så kan man be om frö.

Plantsimmen som föds ser exakt likadan ut som den som planterat fröet :)

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

Tokyo
1

#5 Som Gasoline och neasfotografier säger så kan man få en plantsim genom att hitta ett förbjuden frukt-frö och att skaffa barn med en annan plantsim och sedan plantera fröet.

Men jag gjorde iallafall såhär för att få min första (och än så länge enda) plantsim:

Jag läste runt lite på google om hur man skaffar en plantsim, och då stod det något om att man kunde "forska fram det" så att säga.

Min sim hade iallafall nivå 7-8 (minns inte riktigt vilken) i forskning (eller vad färdigheten nu kallas, brukar inte "använda" den så mycket eller vad man ska säga, så minns faktiskt inte haha 😇) och då använde hon sig av en sån däringa forskningssak och fick då fram ett förbjuden frukt-frö genom den, men eftersom det var såpass länge sedan jag gjorde det så kommer jag inte ihåg allting - eller nästan något alls, som du kanske märker. Men sök på google så kanske du hittar samma sak som jag gjorde. 

Sen vet jag inte om det var ren tur att det gick så himla snabbt att få fram fröet, men det tog iallafall inte alls många försök för att forska fram ett förbjuden frukt-frö. 👍

Gasoline
0

Sant! Det var ett tag sedan jag hade denna expansion installerad så jag har glömt bort. Frön ska finnas att hitta i universitetsstaden, det går även att försök fram detta frö. Jag tror att det ska finnas en interaktio som heter typ "genmodifiering" att använda på forskningsmaskinen, har man tur så får man då ett sådant frö.

Mumsing
0

Tack för hjälpen! Nu vet jag vad mina simmar ska göra på universitetet.. ;)

Bara Anna
1

Det finns ETT frö att hitta i universitetsvärlden om du letar (Kommer dock inte ihåg var). Forskningsmaskinen kan du köpa för 1500 även utanför universitetet! Så det finns definitivt utrymme för hemstudier! :-D

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se