The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 1250 ggr
Jollabolla
0

Simståliga datorer

Ni som har många expansioner och prylpaket och massa sånt kul på era datorer. Vad har ni för datorer? Har ni dyra speldatorer för att de ska klara alla simsspel? För jag har en laptop och endast sims 3, världen runt och husdjur. Men jag blir så sugen på alla andra expansioner men känner att det blir för tungt med fler spel. Så vad har ni för datorer? ;)

Lumina - 留美奈
3

Jag har en stationär PC. Den är inte gjord för spel, men den klarar alla X-pack bra ändå.

Jag tycker det är lite grejen just med en stationär PC - de klarar mycket. Och skulle någon del inte hänga med går det ju alltid att byta ut den delen väldigt enkelt. 😛

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Namiko
2

Jag har faktiskt den billigaste speldator jag kunde hitta, ett paket man bygger ihop själv från komplett, för 4000:-

Det är långt ifrån den bästa datorn men jag har alla expansioner, en del prylpaket och en hög med nedladdade saker. Det den inte klarar av är hur mycket mods som helst. Jag har dock planer på att köpa en ny, bättre dator snart för att spelet ska flyta på lite bättre, ladda snabbare och klara fler mods. Men det fungerar alldeles utmärkt just nu med högsta grafiken ändå.

Jag tycker att ska man lägga pengar på en stationär dator som ska klara sims så kan man lika gärna köpa en riktig speldator, man får mycket mer för pengarna än om man köper ett färdigt paket från en random butik. Dom som jobbar där kommer garanterat säga att just den datorn klarar sims utan problem (grejen är att dom har ingen aning om vad spelet kräver av datorn), men det man får är ofta utdaterade grejer till ett sämre pris än om man tar hjälp av någon kunnig som kan välja ut en bra dator åt en. När jag köpte min så kollade jag först på ett paket i en butik för runt 6000:- och jag kan garantera att jag har långt mycket bättre grejer i min burk som var billigare.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[xMondSy]
0

Den datorn vi har, köpte vi för ca 6.000kr på blocket, men personen som ägde den hade köpt den för över 8.000kr bara 5 månader innan när vi köpte den.

Så jag satsar ju hellre pengarna på en lite dyrare stationär som jag vet klarar av allt jag kräver, istället för en bärbar, även om de är väldigt smidiga.