Köpa The Sims 4?
Hej jag är osäker på om jag ska köpa The sims 4 när jag redan har The sims 3 grundspelet + 6 expansionspaket och simpoints och vill ha dem andra spelen!
Men jag är inte nöjd med hur dem ser ut på 4:an tycker att 3:ans simmar är mycket snyggare men jag gillar hur man skapar simmar och rörelserna.
Jag hade 2:an förut men jag fick 3:an i Julas (2012) för det fanns inga spel kvar till 2:an att köpa kommer det bli så med 3:an så fort 4:an släppts?
Tack för svaren 😊
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.
The sims 4 kommer väl inte ut förrens i slutet av nästa år? Då har du ju jättelång tid på dig att bestämma dig!🙂
Som #1 sa, det är långt kvar till The Sims 4 och vi har inte ens fått ett releasedatum än. Bara en ungefärlig tidperiod. 🙂
Det kommer en expansion och ett prylpaket till för The Sims 3, sen är det helt enkelt stopp som det blev med The Sims 2. Expansionerna kommer gå att köpa ett tag efter, men dom kommer sluta tillverkas och skickas ut. Så småningom kommer expansionerna att försvinna från marknaden, men mycket går ofta att få tag i begagnat. 
Expansionerna kommer inte att försvinna så fort som The Sims 4 släpps. Oftast har spelbutikerna utförsäljning på expansioner och prylpaket till dom äldre Simsspelen när nyare delar släppts, vilket kan förklara varför dom försvinner så fort.
Men det är långt kvar och du lär ha ett år på dig att samla på dig dom expansioner och prylpaket till The Sims 3 som du vill ha. 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
När jag köpte årstider, eller vad det var, då hade de en massa sims 2 som man kunde köpa. Så du kommer ha chansen att köpa sims 3 även när sims 4 kommit ut. 🙂
Medarbetare på Pokémon iFokus
Tack så mycket för svaren. 🙂
Fast det kommer bli svårt att bestämma sig när man har så många spel, men ja man vet inte för jag ville inte ha 3:an när jag spelade 2:an för jag tyckte inte 3:an var bra och det var lite konstigt,
men jag hade kanske varit säker på att köpa 4:an om inte gubbarna såg mer fejk ut än vad det gör på 3:an 🤔
Ärligt talat, ju fler videos jag ser när dom visar hur The sims 4 kommer se ut, desto säkrare blir jag på att allt bara än så länge är som en "skiss". Jag tror att all grafik kommer bli mycket bättre! Så jag tycker inte du ska bestämma dig nu, 4:an släpps ju 2014 och det är långt kvar dit. Ha tålamod och vänta lite till! 🙂
Okej Agnes! Du kanske har rätt jag hoppas gubbarna och all grafik blir bättre, men jag blev säker "typ" på att dem skulle se ut så där för jag såg när dem som äger The sims (tror äger eller bara får testa) visade en video där dem visade hur man skapade en sim, alla känsel sakerna och animeringar + lite mer (tror äger eller bara får testa)
Jag ändrar rubriken på ditt inlägg så att det reflekterar innehållet i inlägget och diskussionen lite bättre. 🙂
#6 Jag tror att dom försöker rikta in sig mer på en "cartoony" stil i det nya spelet, men tror (och hoppas) att de kommer förbättra grafiken något iallafall.
När dom började göra reklam för sims 3 så såg dom simmarna också helt kassa ut! Inte alls som dom såg ut i spelet nu. The sims 4 kommer ju ut i början av nästa å¨r
/ Michelle
#9 Var har du fått informationen att det kommer i början av nästa år ifrån? Hur jag än letar kan jag inte hitta den informationen från EA. 🤔
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??
#9 Jag tror det fanns en/ett inlägg/artikel om det här på iFokus om att det stod på någon hemsida.
Jag såg några videos på Youtube om det. Och sen VET jag att jag har läst det. Helt hundra det fnins en kille som heter CurtisParadiseshow som gjorde en video och då sa han januari nästa år och han filmade när han var på ´´presskonferans´´ och han och några få andra var dom första som fick reda på det. Går säkert att söka på Youtube efter honom och den videon :) Jag är verkligen 100 på att jag sett den videon och ett antal andra också då alla sagt i början av nästa år. :)
/ Michelle
Början av 2014? Men vissa har sagt slutet av 2014.
Jag har bara hört början av 2014, jag hoppas personligen på början ;) Men på youtube sa dom början som sagt, det går nog att söka upp det rätt enkelt. Jag har gått och ställt in mig på det också haha
/ Michelle
http://www.youtube.com/watch?v=ZUcsUvGDJJ0
i den videon visar dom hur man bygger och hur det kommer se ut i Sims 4 när man gör hus
/ Michelle
Det finns inget officiellt releasedatum för spelet ännu. Officiellt releasedatum är alltså något som bekräftas av EA, inte som spekuleras av fansen. Inget är bekräftat än, men jag hittar spekulationer på att det kommer släppas tidigt 2014 och även spekulationer som säger motsatsen. 🙂
Slutet av 2014 (31 december om man ska vara exakt) är vad olika hemsidor som kommer ha spelet till försäljning har satt ut som preliminärt releasedatum. Har man inget officiellt releasedatum för spelet så är det bättre att sätta ett så sent datum som möjligt, så att man inte ger falskt hopp till kunderna samt att det blir en positiv överraskning för kunden om det preliminära datumet flyttas bakåt istället för framåt. 🙂
Det enda vi vet med säkerhet just nu är att spelet kommer att släppas under 2014. När EA/Maxis annonserar releasedatum så kommer det givetvis att postas här med källhänvisning. 
Jag tror inte EA själva har ett releasedatum. Spelet är ju inte ens klart än. Eventuella problem de fortfarande kan stöta på kan ju försena en release, så ganska dumt att bestämma när redan nu. 🚬
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??
Jag kommer inte ihåg om jag tänkte likadant från övergången mellan 2an och 3an. Men nu - i valet och kvalet så väljer jag att se Sims 3 och Sims 4 som två helt olika spel. S4 är för mig INTE en förlägning/förbättring av S3 utan snarare en förgrening av the Sims-konceptet! Därför förväntar jag mig inte snyggare simmar etc. Jag förväntar mig något ANNORLUNDA. Vilket vi verkar kunna få efter vad jag hört från tissel och tassel :-) Jag har dock fortfarande inte bestämt mig för om jag vill köpa spelet från början eller inte . Men det är mest för att jag just nu känner att jag inte är ett dugg intresserad av Limited Edition, eller att betala nära 700 kronor för ett spel….
Me. Myself & My Sims