Fel vid giftermål!
Mina två simmar gifte sig just. Jag tryckte med min grundsim på den inflyttade för att de skulle gifta sig, men ändå fick familjen hans efternamn! Handlar det inte om att simmen med efternamnet man vill behålla ska interagera med den andra för att efternamnet ska bestå?
Så nu blev det fel efternamn… Har till och med provat att inte spara och göra om det, men blev samma sak.
Någon som vet vad det här beror på?!
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Du kan byta efternamn på båda simmarna i stadshuset om problemet kvarstår efter giftermål. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#1 Åh tusen tack, det tänkte jag inte på! Då gör jag så 🙂
Fast… alternativet att byta efternamn kommer inte upp om jag klickar på stadshuset. Om det var så jag skulle göra?
#3 Finns inte alternativet att byta namn? Man får möjlighet att ändra både för och efternamn då, om jag inte missminner mig. Det är bara att låta förnamnet vara och ändra efternamnet. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
De får efternamn efter den person som fria till den andra simmen. Tex om A Andersson friar till B Petersson och B Petersson är den sen som inleder vigseln med A Andersson så får båda paren Anderssons namn eftersom A Andersson var den som fria vid förlovningen.
Nu funkade det!!! Tog en simdag för alternativet att dyka upp 😉 hehe
#5 Justja, så är det det är! Jag tänkte att det inte spelade någon roll vem som friade (därför lät jag han göra det), så länge grundsimmen valde vigseln. Men vad bra, då blev jag två erfarenheter rikare 😃 tack ni!
#5 Justja, så är det det är! Jag tänkte att det inte spelade någon roll vem som friade (därför lät jag han göra det), så länge grundsimmen valde vigseln. Men vad bra, då blev jag två erfarenheter rikare
tack ni!
*Skriver under*
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??