Sims 2 Galenheter
Åh, fick världens nostalgikick nu då jag såg en video med Sims 2 på youtube. Jag var betydligt yngre när jag spelade Sims 2 och jag minns så många härliga, galna historier därifrån - jag kan knappast vara den enda.
Någon som har lust att dela med sig av lite egenheter från Sims 2? 😃 Jag tänkte skriva lite om mitt Veronavik när jag kommer hem, den staden var helt sjuk efter ett tag.
Vänliga Hälsningar Lina
Aaah, så många minnen från Sims 2 flyger tillbaka på en och samma gång…! Vilka ska jag berätta…? 😮😃
Skönköping var mitt favoritkvarter då. Det var där jag valde att köra min Legacyfamilj när jag installerat spelet på min nya dator. I slutändan, när utmaningen nådde generation 10, så bestod hela Skönköping av familjer från Mitchika-ätten. Allt från syskon, äldre släktingar och reserver till frånskilda partners. Kvarteret blev alltså fullproppat i alla hus med bara släktingar från Mitchika. 😃
Uddaholm blev mitt ställe för udda platser, par och simmar. Där skapade jag en demonisk varulv som lyckades få tre barn. Ett barn fick hon med en alfavarg, ingen varulv utan en av dom faktiska vargarna i spelet… jag minns inte hur jag lyckades, men… ja… Det andra barnet fick hon med Storfot från Jorden runt… Det tredje barnet fick hon med den Mänskliga Statyn… så… jaaa…. Optimus Prime (den coolaste nedladdning jag någonsin sett till ett Sims-spel) bodde också där med sin fru och sin dotter, som läskigt nog såg ut som Megatron… Jag tror det var en ansiktsmask som följde med när jag laddade ner Megatron som dottern fick av en ren slump… eller…? 🤔
Fast Blomdalen (visst hette det så?) vart också väldigt kul. Förutom ett antal plantisimmar så flyttade även Wolverine/Logan (med klor, frisyr, skägg, kläder och allt) från X-men in där tillsammans med någon tjej (minns inte vem jag satte ihop honom med). Han fick tre söner med henne som såg exakt ut som honom. Sen flyttade Liemannen in och fick en utomjordingsbebis som han tog hand om och skickade till universitetet, där jag glömde henne. På något sätt lyckades jag paja familjeträdet i en av mina familjer så dottern i familjen började stöta på sin pappa… jag slutade spela på den familjen då… 🤦♂️
Belladonnabukten är mitt favoritkvarter idag. Där spelade jag på min egen familj som jag skapade så detaljerat jag kunde. Våra liv blev sig inte alls likt, då vi inte bara bodde i lägenhet hela tiden utan min mamma vänstrade med min spelpojkväns pappa vilket ledde till att dom sedan gifte sig ett tag och fick ett par döttrar innan min mamma gick tillbaka till min pappa och dom gifte om sig och fick en till dotter ihop (jag har ingen lillasyster, men allt annat hade redan ballat ur så why not?). Efter det följde ingenting någon logik längre. Min sim blev häxa, gifte sig med en annan häxa och flyttade till en annan lägenhet. Sen flyttade jag in tre Dark Elves från Oblivion som jag skapat av ren uttråkning, vilket ledde till lite roligt kaos. Det saknades dock saker så jag flyttade in Sephiroth från Final Fantasy VII (alla dessa underbara nedladdningsbara prylar!!!) och hans två döttrar i kvarteret. Men bara för att det inte var tillräckligt så fick Liemannen flytta in även här. Han adopterade herrelösa hundar tills hushållet blev fullt. Data från Star Trek TNG bodde även i ett hus i förorten av Belladonnabukten och födde upp Akitas, döpta efter Silver Fang-serien och dess uppföljare. 😃
Veronavik förstörde jag helt. Kan ni gissa hur? Jag skapade en fruktansvärt odräglig "demonisk" och ondskefull hund som flyttade runt i alla hushållen. Jag aktiverade fusket för att kontrollera husdjur och styrde alltså bara henne. Hon attackerade och jagade familjemedlemmar, grävde upp trädgårdarna och tuggade sönder ALLT som gick att tugga på. I The Sims 2 så tuggade hundarna sönder saker och ting till spillror så att det inte gick att använda. Gissa hur bra simmarna mådde när dom inte längre hade stolar att sitta på eller sängar att sova i? Bara genom att ignorera simmarna, jaga dom och tugga sönder deras möbler så dödade jag och den här hunden systematiskt nästan varje familj i Veronavik. Jag tröttnade till sist så jag tror några enstaka familjer klarade sig! 😃
Och detta var bara från kvarteren som redan fanns i spelet som jag kommer ihåg… kan ni föreställa er hur saker och ting såg ut i mina egenskapade kvarter…? 😮🤦♂️
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Mitchika… Du är en mästare på att ta sönder spel (Och, såvitt jag vet, att laga de igen)
#2 Tackar och bugar! 😃🤗
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Nu är jag hemma 😃 Och jag har så otroligt många galna minnen från Sims 2, speciellt Veronavik…
Jag minns att jag, år 2005-2006 alltså 7-8 år gammal om jag räknar rätt (shh! Jag är bara 15, jag behöver inte hålla så noggrann koll!) spelade Sims 2 utan att egentligen veta hur man spelade Sims 2. Jag bara improviserade.
Jag öppnade familjen Capp och det var där kaoset började. Bokstavligen. Första familjen.
Det började med att jag ville ge dem en makeover. 8åriga Lina var väl inte sådär superförtjust i lustiga ansiktsmasker och konstiga kläder. Julia fick det där korta, gulliga håret med lugg och Hermia fick svart krulligt hår. Detta var innan jag upptäckte CC, så ni borde minnas vilka hår de var.
Iallafall.
Tybalt kunde jag helt enkelt inte få ordning på och jag gillade inte hur tjurig han var… Så jag dödade honom med något boolprop-fusk.
Grejen var dock att exakt samma dag som han dog valde han att spöka för mina simmar i familjen Capp. Han lyckades skrämma ihjäl Hermia.
Japp. Hon dog. Direkt. Go me.
Konsort stod och grät över hennes urna i en hel simdag innan jag bestämde mig för att det var synd om honom och jag löste det genom att köpa en papegoja till honom som jag döpte till Hermia. Papegojan Hermia hatade både Konsort och Julia och det slutade med att hon rymde…
Så jag fuskade så Julia växte upp men något blev fel och glitchade och hon fick jättekonstiga kläder och clownsmink och hon var otroligt deprimerad.
Så jag tänkte att jag kunde spela lite på den rivaliserande familjen Monty. Jag spelade på dem ett tag men Romeo var så taskig mot Julia så jag dödade honom… Men hon blev så ledsen så jag återupplivade honom.
Men han råkade bli en zombie.
Och Isabella och Patrizio var rädda för honom så de fick flytta ut.
Så nu hade jag alltså den deprimerade tvåpersonsfamiljen Capp med den bortflugna papegojan Hermia samt zombien Romeo Monty.
Någonstans där bestämde jag mig för att familjerna Capp och Monty fick vara ifred ett tag.
Vänliga Hälsningar Lina
Nu kom jag att tänka på allt konstigt som jag har gjort….
Jag skaffade sims 2… 2006 tror jag. Jag var bara 6 år och ja…. Det gick åt helskotta. Städerna som man fick med från början rörde jag i princip inte, de var jag jätterädd om, men mina egna (Och staden som man fick med i Årstider eller vad det nu hette. Året runt eller något sådant) Jag spelade jättekonstigt med simmarna och tog ingen hänsyn alls till behov eller något sådant. Min mamma , som med tiden vart ett sims-2-fan, var alltid tvungen att rädda mina simmar när jag var förkrossad och inte förstod varför alla simmar helt plötsligt började att dö. Mina simmars släktträd var väl också lite udda, iallafall efter att jag upptäckt testingcheats. Jag hade en mamma som var gift med en helt normal kille (Jag hade visserligen fuskat hans utseende till barn, men det är inte relevant) och de hade ett par tvillingar som var nyfödda bebisar. Sen så fuskade jag så att pappan vart gravid med sin bebisdotter, mamman vart gravid med sonen och sedan när bebisarna föddes så åldrade jag de till vuxna och fick de gravida med sina föräldrar/morföräldrar osv osv osv…. Tillslut var alla iallafall släkt med alla och jag hade typ 7 generationer i samma hus, vilket gjorde att mamma var tvungen att ta hand om alla för att jag var för lat, att det laggade totalt och att hela skärmen var full av sådana där porträttgrejer. Sen så dödade jag alla simmar i ett hushåll med 14 simmar, utom en, och saknade sedan simmarna så jag återupplivade allihop (Japp. Vi har alla en zombiehistoria) och jag väntade mig förstås inte att de skulle bli zombies, så jag skrek allt vad jag orkade och sprang och gömde mig under min mamma och pappas säng tills mamma fick slutgiltig död på alla zombies. Och en gång i en av min mammas städer så fick jag någon demonisk idé, och lät alla hennes simmar göra slut och bli ihop med mina istället och flytta runt i staden och skaffa barn och 9-till-5-jobb och makeovers osv osv. Tills jag tröttnade, samlade alla på en av mina restauranger och eldade upp hela högen, förutom min favvosim som jag gjorde en Noaks Ark till (Inte bokstavligt talat, men det var typ ett rum på övervåningen som ingen annan fick komma upp till där han satt och läste) och sedan flyttade jag in en kille åt honom för att han var jätteensam, fuskade lite så att de blev en regelrätt familj med tre ungar och sedan återbefolkade jag staden med deras ättlingar. Så gick det faktiskt för en hel del av mammas städer, och mina egna. Någon stad var det där jag ändrade alla så att de såg ut som aliens och tvingade mamma att bygga rymdskepp till de. Sedan byggde jag upp värsta hierarkin och lät alla slava för drottningen. Sedan fick jag för mig att jag skulle testa lite fusk på henne, som gjorde att hon typ låg ner hela tiden, så att det såg ut som om hon simmade i gräset med huvudet neråt när hon gick. När jag försökte fixa det så ändrades hon till sin ursprungliga mänskliga form så jag gjorde henne till varulv istället, och startade en "varulvsepidemi" istället.
Det är det som jag kommer på i skrivande stund. Ursäkta att jag inte har några styckeindelningar, men jag är urusel på såna.