Sims vill inte starta
Jag använder mig utav många mod t.ex. ett som gör att jag kan spela utan skiva då jag inte äger den skivan själv(pets). Jag har även laddat ner mycket saker i package filer. Felrutan har kommit upp innan men om jag tryckte på windowsknappen innan den kom upp som kom den aldrig upp och det funkade. Men sen laddade jag ner ett hästtäcke i en sims3-fil. Då ville spelet inte funka hur jag än gjorde. Så jag avinstallerade hästtäcket igen men nu vill spelet fortfarande inte funka. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra.
Någon som har haft samma problem eller fått upp felrutan men fått det att funka till slut?
Det har nyligen kommit en/uppdatering patch och många mer avancerade mods behöver uppdateras för att fortfarande fungera. 🙂
Jag har fått den varningsrutan ett par gånger (vet fler som har det) och det beror i stort sett alltid på mods som behöver uppdateras. Vilka mods använder du?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#1 Just nu använder jag en hel del mods. Bl.a. mastercontroller, woohooer, portraitpanel och nocd. Men sen har jag även en massa saker och sliders installerade. Men sen så har jag redan uppdaterat till version 1.57….. och när jag hade gjort det så fick jag ju uppdatera modsen. Men den rutan har kommit upp ändå förutom när jag tryckte på windowsknappen då. Jag spelade igår men sen idag så installerade jag ett hästtäcke innan jag skulle spela men då gick det inte att spela. Så jag avinstallerade hästtäcket men nu funkar det fortfarande. :(
#2 Hur länge sen var det du uppdaterade modsen? Dom uppdateras inte automatiskt samma dag som en ny speluppdatering släpps.
Använder du NRaas Error Trap? Det är otroligt viktigt att ha senaste versionen av den, då det är en core mod.
Sen kommer nästa fråga, är du säker på att du laddade ner rätt version av modsen? Jag har laddat ner fel version en gång och det kraschade hela spelet. Det gick inte att få igång förrän jag insåg att jag laddat ner en testversion av en NRaas-mod som inte var till för vanligt spelande som jag var ute efter. 🙂
Har du fler mods som inte är NRaas, men som fyller liknande funktioner?
#3 Jag väntade ett tag innan jag uppdaterade spelet för att jag inte ville uppdatera modsen men sen när jag uppdaterade så tog jag de senaste där tror jag men har inte kollat om det kommit några nya efter det.
Nej Nraas Error Trap använder jag inte för jag har inte förstått vad den gör tror jag ;)
Jag tror jag har laddat ner rätt mods för spelet funkade igår men sen efter att jag laddade ner hästtäcket så vill det inte funka. Det funkar inte heller när jag avinstallerat hästtäcket vilket jag inte förstår då jag spelade igår kväll.
Nej nu använder jag bara mods med de funktionerna från Nraas. Men sen har jag lite mods till hästar, sliders och lite sånt.
De mods jag använder är de på bilden, den översta var nog till mina poses och sen har jag inte NRaas_MasterController_V120 i spelet utan NRaas_MasterController_V121.
#4 Jag förstår inte riktigt. Började den där felrutan dyka upp efter att du installerade hästtäcket? Eller dök den upp efter senaste uppdateringen?
#5 Rutan började komma upp för ett tag sen men om jag tryckte på windowsknappen eller startade upp aktivitethanteraren som kom aldrig rutan upp. Men nu efter hästtäcket så kommer rutan upp fast jag trycker på windowsknappen eller startar aktivitetshanteraren.
Nu tog jag bort mitt nointro mod som kändes onödigt och tryckte på windowsknappen. Då kom rutan upp. Men sen provade jag att inte trycka på windowsknappen, fortfarande utan mitt nointro mod och då kom inte rutan upp. Så nu kan jag spela. Men jag ska spela nu och sen när jag inte orkar/får spela mer så ska jag stänga av spelet och prova om det fortfarande funkar då. :) Men tack för att du läst allt jag skrivit och försökt hjälpa mig :) Så får jag se om det rutan fortsätter komma upp sen ;)
#6 Då har alltså problemet funnits där redan innan i någon form.
Prova att plocka ut hela Mods-mappen ur din The Sims 3-mapp och starta spelet. Startar spelet upp då, med eller utan felrutan?
#7 Du kan spela trots felrutan, det är bara att klicka på "Fortsätt" om jag minns rätt. 🙂
Men något fel är det och du borde försöka fixa det så att det inte påverkar dina sparfiler eller spelfiler. "nointro" är en mod som följer med Mods-mappen när man laddar ner den och ett bra sätt att se om Mods-mappen är installerad ordentligt och att allt funkar. Den är jag nästan 100 på att den inte är orsaken till krånglet.