Installera Sims 3?
Hej,
Jag står i valet och kvalet. Har sims 3, men inte installerat på min dator. Står i valet å kvalet om jag ska göra det eller behålla mitt Sims 2? Jag kan inte ha båda spelen på min dator, då det tar för stor plats.:(
Sims 3 är ungefär en miljon gånger bättre.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#1: På vilket sätt? Jag tyckte inte det när jag spelade det för typ 1 eller 2 år sedan. Men det var nog för att hela min dator segades då… Har bara grundpaketen för Sims 3.
Det är öppnare. Mindre loading screens. Det finns bättre funktioner, mer att göra, roligare att göra gubbar då man kan variera dem mycket mer. Expansionerna är roligare, har mer innehåll och är snyggare. Bara det att man tar bort loading screens för att världen är öppen i trean är guld värt.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#3: Det låter roligare! Måste tyvärr ta bort alla mina Sims 2 spel om jag ska spela Sims 3.. Eller så får jag föra över dem i en extern hårddisk, men vet inte om vi har någon.. För är verkligen sugen på att spela Sims 3, trots att jag inte har något expansionsspel…
Hur ser t.ex barninredningen ut om man inte installerar ner något? För man kan väl välja färger och sådant på inredningen själv?
Sims 3 utan expansioner är ganska platt tycker jag. Inga husdjur, inga årstider, inga vampyrer…. Men bygger du ut med expansionerna så är det så mycket bättre än 2an! Men utan… meh! 😴
Me. Myself & My Sims
#6: Jag vill ju ha expansioner.. Men det måste väl gå att köpa billigare via blocket, tradera mm? För de är väl annars rätt dyra?
Nu står jag i valet och kvalet om jag ska radera Sims 2 och satsa på Sims 3?
#7 Jag köpte mina TS3 från Blocket. Jag har inte betalat mer än 150 kr och jag har (förutom startspelet) Husdjur och Årstider 🙂
Jag var som du, jag ville inte radera TS2, jag hade svårt att släppa taget för att jag spelade så mycket TS2 back in the days. Jag kommer ihåg att jag hade en kvinna som ville få 10 barn, och fram till den dagen jag raderade TS2 så hade hon 4 barn. 🤪
Jag spelade TS2 på en stationär dator och sen en bärbar, men när jag installerade TS3 på den bärbara så kraschade datorn helt och är förstörd 4 life. Blir den för varm så stänger den av sig själv.
Så min mamma köpte en helt ny bärbar dator till mig som jag tycker klarar av TS3 galant och det är det enda TS jag har på denna. Det tog ett tag innan jag bestämde mig för vilken jag ville ha men jag är jättenöjd med mitt val!
Jag startade med Husdjur så jag kan inte säga så mycket om TS3 ensamt, men jag säger som #6 att TS3 är roligare med expansioner. Det finns TS3-spel superbilligt på Blocket så det är bara att fynda!