The Sims iFokus

The Sims

Etikett: spelhjälp
Läst 1212 ggr
hund_katt
0

frågor om Destinations världen och husdjur?

hej! jag har precis fått destinations världen, så nu har jag 2 expantionspaket, har husdjur med… kan börja att fråga om husdjur, då jag redan spelat det ett tag… men har en fråga om det.

jag har sett på bilder att man kan rida två på hästarna, en vuxen och ett barn, typ. hur gör man för att få de att rida två? eller är det ett mod?

och så destinations världen… vad gör man på det? är det kul? några 'speciella' nya saker som kommer? (inte nya designer osv, utan saker?)

just nu kan jag inte spela mitt sims… datorn hos mamma har jag lyckats 'trascha' simset på, då jag haft på en kod man egentligen måste stänga av innan man stänger av sims(testingcheatsenabled true/false) och man kan ju bara sätta på och stänga av det vid huvudmenyn, så rätt lätt att missa att stänga av det… eller så är det datorn som är för seg… efter en stund kommer det 'programmet svarar inte'… på den stora datorn hos pappa är grafikkortet för gammalt för husdjur… och utan husdjur är dt jättetråkigt… vi har fått en mer 'speldator' hos pappa, men har inte installerat sims på den ännu… inte säkert att den klarar av sims(det är en laptop) och vill ju inte sabba den redan då vi bara haft den i en månad… så pappa får vara med när jag installerar, så han kan se så inget händer…

men jag vill veta så jag kan testa när jag kan spela igen :)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

SimsBrooke
0

På din första fråga om husdjur så tror jag att de har använt en mod för att lyckas med att ett barn och en vuxen kan rida samtidigt. Barnen kan ju inte rida förrän dem är tonåringar. 

Som svar på din andra fråga, nu när man har destination världen så kan man åka till Kina, Egypten och Frankrike. När man väl är där kan man besöka marknaden för att köpa hem olika saker som inte finns i hemkvarteret. Och du kan även trycka på en tavla som finns i baslägret och göra olika uppdrag för att få bland annat pengar. 

Det där med att man måste stänga av "Testingcheatsenabled true/false" vid huvudmenyn förstår jag inte riktigt. Man sätter ju på det och stänger av det när man är i den familjen man har startat fusket. Så att gå till huvudmenyn behöver du inte göra utan du kan ta fram fuskrutan i hushållet du är på och stänga av det där =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Onslow
1

Om fusket, fusk stängs automatiskt av när du stänger av spelet.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Mitchika
0

Jag har en mod som ställer in så att testingcheatsenabled true aktiveras automatiskt varje gång jag startar spelet. Ruskigt praktiskt och skönt, då jag slipper skriva in det varje gång. 🙂

Vissa upplever problem med just testingcheatsenabled true-fusket, men jag missbrukar det fusket något så fruktansvärt och jag stänger aldrig av det innan jag avslutar spelet. Jag har i stort sett aldrig några krångel med spelet heller. 

I Destination Världen kan du göra precis det som #1 skriver! Du kan även utforska pyramider i Egypter (Al simhara) och möta mumier, hitta skatter och gammal uråldrig magi som kan hjälpa en att lyfta förbannelser. I Kina (Shang simla) kan du utforska gamla gravkammare och katakomber, lära dina simmar kampsport och hitta ett gammalt mäktigt vapen som kommer hjälpa dig i dina äventyr i gravkammare, pyramider och katakomber. I Paris (Champs Les Sims, tror jag det heter) kan du utforska fler gamla gravkammare och underjordiska katakomber, lära dina simmar nektartillverkning (simmarnas form av vin) samt köpa och odla vindruvor som dina simmar sen kan göra om till nektar. 

Dina simmar kan även köpa semesterhus i alla tre länderna, om din sim når upp i Visumnivå 3 i landet. Visumnivå 3 når man genom att acceptera uppdrag på anslagstavlorna i länderna och utför dom. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

hund_katt
0

tack.

vad det gäller testingcheats koden, alla skriver att man måste stänga av den annars kan spelet krasha… och för mig går det inte att sätta på den eller stänga av när jag är någon annan stans än i huvudmenyn där man väljer familj..

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Mitchika
1

#4 Huvudmenyn är bästa stället att aktivera det på. 🙂

Om jag aktiverar testingcheatsenabled true på huvudmenyn så kan jag lägga till livslånga poäng på simmarna. Det kan jag inte göra om jag aktiverar fusket inifrån en familj, då fungerar det inte. 

Det där med att spelet kraschar av testingcheatsenabled true aktiverat kan jag inte svara på. Jag har det alltid aktiverat, hela tiden i stort sett. Spelar aldrig utan det. Spelet har aldrig kraschat för mig. Och jag både moddar och fuskar sönder mitt spel, du kan fråga vem som helst på sajten om det. Men jag kommer inte ihåg att spelet någonsin har kraschat för mig. Så jag är kluven på den punkten, faktiskt. Jag kan inte säga ett bergsäkert "Nej, det händer inte", men det har aldrig hänt mig i alla fall. 🤔

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows