The Sims iFokus

The Sims

Etikett: bilder-och-filmer
Läst 4054 ggr
Mitchika
9

[SKRÄCK] Mystiska lappar dyker upp...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

… i Moonlight Falls… någon som känner igen den från någonstans…? 😮

Det drar ihop sig till Halloween. Läskigheter, creepypasta och Halloween går hand i hand och när jag är inblandad så dras rubbet in i Sims 3 också… 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

SimsBrooke
2

Har inte sett den där någongång :/

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Tiddelum
3

Borde den inte stå på simliska då…:P

Mitchika
4

#1 Det finns flera… 😮

Mitchika
4

#2 Om du vet någon som kan översätta från engelska till simliska så får denna person gärna kontakta mig. Det finns mycket jag skulle vilja ha översatt. 😃

Lumina - 留美奈
4

Hahaha… Du är ju för rolig! 😃

Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??

Mitchika
9

#5 😃😇

Hmm, folk tycker jag är rolig när jag försöker göra skräck i Sims 3… 🤔

Antingen är jag fullständigt värdelös på att göra skräck, eller så är resten av världen lika vrickad som jag är… 🤔

Lumina - 留美奈
6

Jag tror på det sistnämnda… I varje fall bland oss som leker Gud i tid och otid. 😛

Vänligen, Lumina

Mitchika
3

#7 Med det i åtanke så ja, mycket sannolikt. 😃

Vad skönt, då är det åtminstone inget fel på min förmåga att skapa skräck! 🥵

Även om grundtanken med det här inte riktigt var skräck, men..

Mitchika
8

Okej, nu blir jag lite less… 

Syftet med det här är att skapa skräck! Slender Man och Jeff, vart någonstans missade ni det?! Det där är inte den bästa första reaktionen att få vid ert första mötet när ni ska slåss, käbbla och vara osams! 😡

Vi skulle berätta en komisk skräckhistoria i sann Halloween-anda, inte… inte… sånt där! 🤦‍♂️

Vissa gånger tycker jag inte om när simmarna motarbetar ens planer intensivt…

SimsBrooke
3

#9 Haha OMG vad roligt att se hahah.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Hiro
3

Haha tänkte direkt på slender då jag såg lapparna! xD

Mitchika
2

#10 Ha, jaa, men dom förstör ju vad jag planerar! XD

#11 Hihi, japp, det är Slenders 8 pages… alla åtta finns utplacerade på hemtomten så han ska känna sig som hemma. 😃

Mitchika
4

Det här är klart bättre! 😃

Det var en sån här historia jag ville berätta, delvis. Inte det som Slender och Jeff fick för sig i inlägg #9…! 😕

Så, om både Slendy och Jeff har förstått handlingen så kan vi förhoppningsvis återgå till ursprungsstoryn så fort som det har blivit mörkt i spelet…

Mitchika
4

Jeff verkar ha fattat åtminstone. Bravo, Jeff!

Mitchika
2

Slender Man har haft en jobbig tid… 

För bara en månad sen var allt perfekt. Han hade sin lilla hörna med skog där han kunde hålla till ostört. Dit han kunde ta sina offer och "leka" på nätterna. Grannarna trodde att skogen var hemsökt och höll sig långt borta. Världen låg vid hans fötter! 

Sen så kom… han… 

Den där odrägliga snorungen som Slender Man korsat vägar med ett flertal gånger under åren. Grabben som gick under namnet Jeff! Den arroganta snorungen hade fått för sig att Slender Man var hans mentor och lärare och innan Slender Man hunnit säga (😂) någonting så hade Jeff börjat flytta in sina prylar i skogen. 

Stora maskiner, kistor, sängar, vapen och tortyrredskap fyllde hela Slender Mans en gång så vackra, kusliga skog och förvandlade den till en morbid blandning av skogskyrkogård, tortyrkammare och mentalsjukhus. Slender Man gillade det inte. 

För att göra det ännu värre så fick det grannarna att inse att det faktiskt bodde någon där. Dom började lämna klagomål på konstiga ljud, stank och oväsen långt in på småtimmarna. Det lämnades ideligen klagobrev på tomten med hot om både vräkning, kronofogden och annat trevligt. Slender Man önskade innerligt att dom skulle försöka göra verklighet av hoten. Han skulle välkomna det med öppna armar… 

Den enda förändringen som Slender Man uppskattade var tidningsbudet som kom förbi varje morgon för att lämna tidningen. Det är en intressant omväxling att få bytet levererat till dörren på det sättet.

Mitchika
3

SMILE! 😃

(Den första som gissar rätt på vem den här filuren är en referens till vinner en… en… kaka!)

Mitchika
2

Jeff stormtrivs i sitt nya hem med sin nya mentor och har inga planer på att flytta eller försvinna i första taget. Han har till och med tagit med sig sin kära hund Smile och prydnadskatt Skeletor, så han har gjort sig rejält hemmastadd.

Mitchika
2

När Jeff först kom kånkandes med den lilla men otympliga buren med en till synes uppstoppad "katt" i sig så hade han berättat historien bakom det. Tydligen så var det en katt som blivit flådd levande, överlevt och sedan fortsatt sitt "liv" som ingenting. 

Jeff kallade den enkelt för Skeletor, men var tvungen att hålla katten frusen och inlåst i en bur. Skeletor och Smile hade uppenbarligen blivit dödsfiender vid första anblicken och försöker konstant ta död på varandra. Det har blivit som deras livssyfte när dom möts. Så Jeff har Skeletor i buren för att få lite lugn och ro. 

Slender Man hade desperat försökt teckna "jag bryr mig inte" på fjorton olika sätt långt innan Jeffs historia om Skeletor nåt sitt slut, men det brydde sig inte Jeff om utan han bara fortsatte babbla.

Lumina - 留美奈
2

#9 Det där hände min sim vid hans första möte med en mumie i Egypten… Heltokigt. 😃

Vänligen, Lumina

Mitchika
2

#19 Åh, det måste ha varit ännu bättre romansförutsättningar än Jeff the Killer och Slender Man ju! 😃👍

botakt
2

Nämen är du igång med dina galna idéer igen nu? :D

Mitchika
2

#21 Ingen har lyckats stoppa mig hittills… 😇 (Eller ens försökt)

Squidon
5

#22 Mitchika… Det är ingen som vågar försöka stoppa dig. Vi är för rädda att du ska skicka Slenderman efter oss. Eller någon annan ur din "Monster/Hybrid-armé.

Onslow
2

#16 Smiledog såklart 😃

Jag älskar Creepypasta! Även om jag numer inte är vidare lättskrämd är historierna oftast väldigt bra.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Hallonsmurfen
1

Vilka lappar… 😮

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
2

#23 Men det skulle jag ju aldrig göra… 😮😇

Jag, Slender Man, Jeff the Killer, pyramidhuvudet och mina monsterhybrider som är så snälla…! Förskräckt

Vi är bara missförstådda, hela högen. 😇 (Spring, medan ni ännu kan…!) 

#24 RÄTT, det ska föreställa Smiledog i Sims 3! 😃🥳
(Om det skulle ha undgått någon så är jag också ett stort Creepypasta-fan!) 

Nej, man blir rätt härdad efter dom första tio riktigt bra som man ramlar på. Men bra Creepypastas är alltid lika bra och underhållande att läsa oavsett. 😃

#25 Någon underbar person ute på nätet har tagit sidorna från spelet "Slender The Eight Pages" och lagt in dom i Sims 3. 😃

Till Slender Mans stora förtjusning! 🙂

nelleeh
1

Jag antar att du använt mod när du gjorde Slender Man och Jeff the killer men vilket?

Mitchika
1

#27 Jag har inte skapat Slender Man, han har jag laddat ner från en blogg som länkade till allt man behövde för att pussla ihop honom. 🙂

Jeff the Killer har jag skapat med hjälp av NRaas Master Controller. Håret och tröjan är nedladdade från två olika sidor. 🙂

nathaliejill
1

#16 tror det är smiledog vanlig hund på dagen och lite skrämmande men ändå rolig på natten!:)

Mitchika
1

#29 Japp, #24 hann gissa rätt där. 🙂

Smiledog är från en Creepypasta och är allt annat än snäll. Det är ett ondskefullt monster. 😃

Misarn
4

Haha aw Mitchika du är för go! med dina övernaturliga skapelser :-)

Mitchika
1

#31 🤗

Det här var tänkt som prologen till en liten Halloweengrej som jag tänkte göra, nu när hösten är här och Halloween snart närmar sig. 😃

Mitchika
3

Jag har förstört Slender Man och Jeff the Killer för mig själv… jag kommer aldrig kunna återfå den där skräckkänslan eller respekten jag hade för någon av dom igen… jag var bara tvungen att testa det efter vad dom gjorde i inlägg #9 och jaa… jag får väl skylla mig själv… 🤦‍♂️

Jag vill dock inte förstöra er bild av Slender Man och Jeff mer än vad jag redan har gjort (och kommer göra på andra sätt när historien fortsätter), så jag tror inte jag kommer posta den bilden… 

Nu måste jag bara samla mig själv och kunna fortsätta det hela…

Hallonsmurfen
4

Haha! Så går det om man mixtrar med naturens lagar! 😂 Sorry, var bara tvungen. 😇

Medarbetare på Pokémon iFokus

Mitchika
6

Neej, vet ni vad?! 

Bara för att jag blev "ärrad" av det hela så ska jag se till att ni blir det också. Det är inte rättvist annars. Samt att det blir lite "filler" tills jag har tid att sitta med det här igen då vampyrutmaningen tar upp mycket av min tid. 🙂

Det här projektet var ändå inte tänkt att börja på allvar förrän runt halloween, så jag känner ingen tidspress på det oavsett. 😃

Så, här är Jeff the Killer och Slender Man enligt alla fangirls/shippers ute på Internet!