The Sims iFokus

The Sims

Etikett: ts3-allmänt
Läst 4144 ggr
Sims3linnea
0

Rymdvarelser, hur lockar man till sig dem?

Hur gör man så att rymdvarelser kommer med sitt skepp och tar upp simmen dit? Någon som vet?

Är det ett mod eller bara något man kan göra?

Är det något speciellt spel man behöver?

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Bara Anna
0

Alien är en konsekvens av expansionen Årstider. De kommer nattetid och rymdstenar på tomten sägs locka dem.

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

KastKatt
0

Samla på dig massa rymdstenar och hört att det är större chans att de kommer och tar ens sim om man kollar i teleskopet mellan 22-05

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Sims3linnea
0

Okej! Tack så mycket ❤️

00eme05
0

Det är ett speciellt Sims🙂

People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rainHjärta

Sims3linnea
0

testade att stjärnskåda och söka i galaxen men det kommer inga rymdvarelser. Jag har årstider till 3:an

Bara Anna
0

Kom ihåg att utan rymdstenar så är det bara cca 5% chans varje natt att en rymdvarelse landar. Alltså 1 av 20! Så inte särskilt stor chans alltså. Så ha tålamod och skåda på! :-)

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Sims3linnea
0

#6 Tack🙂

Jag hittade en rymdsten som typ var värd 301 § om jag har den i hans ryggsäck och stjärnskådar/sök i galaxen mellan 22-05 kommer dem då med större chans 🤔 eller ska man ha den på gården eller i ryggsäcken?

KastKatt
0

Du ska ha dem på gården! Gärna så många som möjligt.

Har din sim någongång träffat en alien? De är större chans om du är vän med dem.

Så om de träffats en gång, ring till dem ofta.

Rymdstenar kan finnas lite varstans. Vart spelar du?

Greetings.

Legacy Mwari.

Sims3linnea
0

Jag har en jätte stor på gården. La den där nyss. Hittade den när jag stjärnskådande den föll ned på himlen. Det är en enda jag har sett.

Min sim har inte träffat en alien förut bara sett en men då bodde han och hans mamma, pappa och bror i island paradiso.

Jag spelar i Sunset Valley

Brukar dem ha speciella platser som dem brukar vara runt om? Enhörningar är mest vid vatten hålen.

KastKatt
0

Okej, men leta efter stenar, kommer inte ihåghur det är i Sunset valley men de brukar finnas vissa platser där det dyker upp stenar oftare. Kolla där och samla in så många som du kan.

Kan hen inte ringa alien-en?

Jag vet inte, tycker att de kommer oftare i Midnight valley? som i Uddaholm, men vet inte om det är så eller om jag inbillar mig.

Greetings.

Legacy Mwari.

Sims3linnea
0

Nej. Han såg bara alien tror jag och jag vet inte om han ens fanns då. Kanske det var mamman som såg alien. Efter det flyttade dem ifrån isla paradiso till Sunset Valley och då försvann alla kontaker så jag vet inte om dem blev vänner.

Ska det stå rymdsten på dem när man trycker på samla in?

vad är Midnight Valley och Uddaholm för städer?

Kan det va vilken årstid som helst eller måste det vara sommar/vår?Har för mig att det är då jag ser dem

Sims3linnea
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min jättestora rymdsten 😃 Han står med den där kikarn dygnet runt. Gör så att han börjar kika ca 22-05 nästan varje kväll

Sims3linnea
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en som är ännu större 😃😮

Sims3linnea
0

Jag har 5 rymdstenar nu. åkte runt i hela staden för att hitta dem.

KastKatt
0

Okej, rackarns..

nej tror det itne står något alls, men ser nu att du hittat massa!

Midnight Valley kommer med övernaturligt och Uddaholm är från sims 2 :P

Har inte en aning….. Har du fortfarande inte fått besök av en enda?

Greetings.

Legacy Mwari.

Sims3linnea
0

Nu fick jag besök när han nådde nivå 10 och hade 5 rymdstenar men nu när jag skulle spara så stod det något om "readme-koden 12"

Så nu måste jag bygga om huset och hitta alla stenar igen och nå nivå 10 i logik och försöka få rymdvarelsen att komma dit igen. 😕

När det blev vår kom rymdvarelsen så jag tror dem kommer mest på våren/sommaren.

Men man fick ju Midnight falls också får man Midnight Valley också? 😮

Mitchika
0

Det finns inget som heter varken Midnight Valley eller Midnight Falls i The Sims 3 Övernaturligt. Staden/kvarteret heter Moonlight Falls. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Sims3linnea
0

Juste det var Moonlight Falls 😃

KastKatt
0

Yeah rigth så heter det! Kom hem väldigt sent i natt så hjärnfunktionen går lite långsamt.

Greetings.

Legacy Mwari.