Börjar tröttna på sims! :'(
hej, det är så att jag har börjat tröttna på sims, vilket jag verkligen inte vill, vad ska jag göra?? (en av anledningarna till att jag håller på att tröttna är lagg)
Om lagg är problemet med att du håller på att tröttna (och inte att du känner att spelet är utspelat) gör en storstädning av din dator och ditt spel! Installera av spelet, installera om, ta bort ALLA moddar och nedladdat material och börja sedan den smärtsamma proceduren med att installera ett spel/expansion i taget (och sist moddar en i taget) för att se när var hur din dator når smärtgränsen. Det kan även hjälpa att rensa ut cache-filer regelbundet. Men är det så att din dator kanske är en laptop eller en stationär dator med låg prestanda, då kan du få det tufft med att få det att fungera. Sims 3 ÄR ett mycket krävande spel även om det inte verkar så.
Lycka till!
Me. Myself & My Sims
testa med att skriva in resetsims* i familj-fusk-rutan så brukar det funka att det laggar mindre.
Jag tog bort mod mappen från sims mappen och då blev det snabbare och vill jag bara använda dem moddsen igen tar jag bara dit mappen, det funkar jättebra då.
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.
Har du många sims som du har på en dator kan du testa med att avinstallera några sims du inte behöver, då kan det nog sluta lagga. Det var så här att också att jag tröttnade på Sims och spelade inte på jätte länge. efter ca en månad spelade jag igen och fastnade vid det. Jag testade göra en familj med Aliens och andra grejer jag aldrig gjort på Sims. ( Aliens kan du endast få om du träffar en Alien och skaffar barn med den) Så att tröttna på Sims kan bara vara för en viss tid. testa nya grejer på sims. Om du t.ex bara gör familjer med ett barn en mamma och en pappa, testa göra en familj med två barn. Ett tillexempel. Så testa nått nytt som verkar kul med sims så är nog inte så tröttsamt längre 😉
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Om du får slut på lagget kan du alltid testa på olika challenge/utmaningar
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.
Medlemmen som gjorde denna tråd finns inte kvar på sidan.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
*Facepalm* 😛
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??
??
#7 Nä, suckade bara över att skapa en användare, ställa en fråga, för att sedan lämna, inte bara diskussionen, utan även iFokus… Så meningslöst på något vis. 😐
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??
#8 Jag håller med dig =)
#10 Användaren finns inte kvar på iFokus längre. Varför kan man bara spekulera i, men självklart vet ingen annan än TS varför han/hon stängde av sitt konto.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Ja, men jag tycker att det är extremt taskigt att tro att man bara frågar en fråga och sen går, när man inte ens vet någonting om ts!!
#12 Vad spelar det för roll om vi vet något om TS eller inte?
#12 Kanske det. Å andra sidan är det inte så trevligt att starta en diskussion och be om hjälp med att återfå spellusten till ett spel (där man dessutom nämner ett problem som orsak till att man tröttnat) och sen försvinna och ta bort sitt konto när folk tar sig tid att skriva förslag, tips, råd och hjälpa.
#13 man kan inte bara döma en person! Bara för att ts tagit bort kontot betyder det inte att detta var enda frågan personen skrev! Hur hade du känt om du tagit bort kontot och sen ser på en tråd hur andra "suckar" över att man frågar en fråga och går?! Det kanske inte var därför ts radera kontot!!
#14 ts kanske tog bort kontot långt efter frågan ställts!?
#15 Det är ingen som har dömt någon. Folk är lite irriterade över att dom tog sig tid till att svara, ge tips och råd till en person som vad vi kan se bara postade inlägget och sedan försvann.
#17 vaddå bara postade inlägget och sen försvann? Det vet ju inte du om den personen läste svaren eller inte??
#18 Nej, just det, vi vet inte. Vad vi kan se och utläsa så postade personen ett inlägg och sedan avslutade sitt konto utan ett ord. Det är så jag/vi ser situationen. Man kan inte avgöra annat än det man själv ser framför sig.
Om man startar ett inlägg och ber om råd/tips/hjälp och sedan får det så är det artigaste och minsta man kan begära åtminstone någon respons i form av ett svar.
#15 Jag har inte dömt personen. Men varför älta nått vi inte kan göra något åt?
Visst det är synd att personen tog bort sitt konto, men vi vet inte varför personen tog bort sitt konto så varför spekulera i något vi aldrig kommer få ett svar på?
Okej, men det är såhär att jag är ts, jag tog bort profilen, men jag läste de flesta svaren innan ,och jag blev lite sårad när jag såg dethär! Nu förstår jag varför jag tog bort kontot! Önskar dethär kontot också går att radera men tyvär funkar det inte !
#21 Det finns inget sätt att veta om du verkligen är TS eller inte, annat än att tro ditt ord på det.
Jag låser tråden, då du har fått svar och inte visat något intresse att delta i tråden igen med din andra profil om du verkligen är TS.
#21 Ingen har skrivit något elakt åt dig. Men du kunde ju sagt "tack dör svaren" eller något och sen tagit ort användaren. Men äh, spela roll. Vi kan fokusera på framtiden nu istället. ;)