Dator hjälp
Hej igen, behöver lite hjälp med en dator nu :) Jag ska köpa en laptop som jag ska ha nästan alla expansionspaket och en massa hår, kläder och sånt som jag laddar ner till, och jag vill inte att det ska lagga eller va suddigt, för då får jag ett utbrott och det är anledningen till att jag är datalös, så vore bra att få en som är ganska bra…. Men iallafall, jag har valt ut en från siba för ungefär 5000, och jag undrar om ni som kanske är lite bättre än mej på sånt här kan hjälpa mej å berätta om det kommer bli laggigt och suddigt och så :) Jag vet att datorn kommer klara av sims iallafall. http://www.siba.se/product/14000819/acer-e1-571g-53236g75?ref=section&sec=928386310682866#prod-stock Så vad tror ni om den datorn? Och jag vet att stationär är bättre, men jag vill absolut inte ha en. :) Tacksam för svar. Å som vanligt har ja säkrt lagt tråden i fel kategori men…
Jag ska köpa en dator till helgen så ett svar innan dess vore bra :)
Väldigt svårt att säga. Jag har bara dåliga erfarenheter av laptops när det kommer till The Sims 3, många expansioner och nedladdat innehåll.
Den har bra grafikkort, bra RAM, men det är ändå svårt att säga hur den kommer orka med The Sims 3 med nästan alla expansioner och nedladdat innehåll. Min erfarenhet av laptops säger att det kommer lagga. Kanske inte i början, kanske inte efter några månader, men till sist så finns risken att det börjar. Överhettning brukar bli ett problem också, men det går oftast att lösa i alla fall.
Suddigt borde det inte bli så länge som du uppdaterar grafikkortets drivrutiner. 
Finns det någon medlem på sajten som har datorn ifråga och har The Sims 3 installerat på den med massa expansioner som kan svara på hur det blir?
Andra laptopanvändare får gärna skriva sina erfarenheter av The Sims 3 med expansioner på laptops också, det kan nog hjälpa TS. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Jag rekommenderar inte och ha en laptop till the sims 3. Jag hade det i början men efter att husdjur kom så börja det lagga och gå anmält segt.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Jag skulle hellre rekommendera att köpa stationär :)
#3 #4 jag är ofta på lan å då vill jag ha med mej datorn på ett lätt sätt, därför tänkte jag mer på en hyffsat billig men bra laptop… men kanske får släpa på en stationär ändå :/ Speler andre spel å men sims ä favoriten så tänkte köpe en efter vad sims kräver :)
#5 Man kan köpa en sån där påse på lagerhause eller ikea och köpa en liten blå påse =). Lätt och enkelt och släpa på =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Jag har en ännu bättre dator än den i länken, mer processorer och så, men min överhettar.
Jag förstår dock inte om det är fel på just MIN dator, för den har börjat överhetta trots att jag har två extra fläktar.. och den har börjar göra det helt plötsligt trots att jag ganska länge har haft ALLA expansioner och det fungerar felfritt med allt på högsta. Men som sagt, kan vara fel på en fläkt inne i datorn då min sambo råkade tappa den :/
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!