funkar inte D:
mitt sims funkar inte. på gamla datorn hände samma sak… 'sims har slutat fungera' kommer det upp efter en stund… vad händer? är det fel på skivan? det ända expansionet jag installerat är husdjur… snälla, någon som vet vad som händer??
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
Är det en Mac eller PC/Windows-dator du använder?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Windows 8. på gamla var det typ windows 6 tror jag
#2 Det finns inget som heter Windows 6. Windows 7 finns, men innan dess så var det Windows Vista och även Windows XP. 🙂
Jag har ingen erfarenhet av Windows 8, men jag vet att några medlemmar spelar The Sims 3 med det operativsystemet. Däremot vet jag inte om något specifikt krångel brukar uppstå med spelet på det operativsystemet. Där får någon annan svara, då jag inte vet.
Har du uppdaterat spelet till senaste versionen?
jag har uppdaterat ja. det är nog xp då. har för mig att det stod windows xp när man startade upp datorn.
#4 Hmm, okej.
Hur långt kommer du i spelet innan det kraschar? Vad är det som händer strax innan den där rutan dyker upp?
det är olika hela tiden. första gången den kom upp när jag installerat så var det väl minst en halvtimme och max en timme. sedan har det tagit längre och längre dit innan det slutat fungera.
har även äntligen fått in som liten vana att spara emellan åt, så det gör inte så mycket längre, men lite jobbigt är det ju…
Har du någon hemma som kan windows? I så fall be denna person att ändra i windows security (brandväggen) att tillåta sims 3 helt. Se om det löser problemet. Det är i alla fall en lösning efter en snabbsök på google om problemet, att spelet blir "internet blockerat" och därmed krashar. Alternativt testa att spela "offline".
Ledsen kan inte vara till mer hjälp just nu. Mitt i natten och jag är sjuk.
offline tror jag att jag alltid spelar :P. tycker online bara värkade krångligt och tråkigt och så, även om det kanske inte var det. fattade inte ett skit typ :P
kanske… pappa har sagt nånting om brandvägg när vi installerat nåt annat spel, för ett tag sedan. så jag antar att han vet vad det är och hur man gör ;)
Jag tror att det kan vara det som strular, be din pappa googla annars för det finns jättemånga som har dina problem med just sims 3 och windows 8. Svårt att hjälpa från annan dator, som dessutom inte har win 8.
hahah, hittade på internet om en som hade samma problem. dock hade bara en svarat med 'det är för att man inte ska sitta för länge :P'
ja, vem vet. på de sättet är det ju bra, men kan väll varna först så man hinner spara xD
Det är ju knappast det som är "anledningen". Hade det varit en tidsgräns hade det varit för alla. Sedan är det ganska specefikt windows 8 som har de största problemen med att spelet krashar redan när det ska laddas. Men det måste någon hemma hos dig hjälpa med. Dels att hitta informationen på engelska, dels att förstå den och dels undersöka vad som är lösningen på just ditt problem. Det är i alla fall för mig helt omöjligt att lösa åt dig.
tror det var ett skämt om att det var tidsbegränsning ;)