Äntligen!
Yes, äntligen kan jag snart spela Sims igen. har installerat standard och husdjur, har destinationsvärlden kvar, men vänta lite med den tror jag. bara så typiskt. pappa åkte för att handla, och han måste skriva in sitt lösenord då jag håller på att uppdatera till… nån version, har inte koll på vilken, men har uppdaterat innan på den gamla datorn, och i uppdateringen så är det vad jag tänkt på, att man kan då ta in enhörningarna i skapa sim om man shift klickar. har installerat (eller vad man säger till uppdatering) uppdateringen 2 gånger just nu, då tillåt saken kommit upp efter uppdateringen där jag ska skriva in pappas lösen, men den försvinner efter ett tag, så då uppdaterade jag igen, och tänkte, pappa borde vara hemma när den är färdig, men nej… så får uppdatera ännu en gång till…
men kan berätta lite om vad jag ska göra direkt när jag kommer in och spelar… inte nödvändigt att läsa, men för er som vill så kan ni läsa.
på min gamla dator så gjorde jag en 'familj', eller snarare ett hushåll bara. och jag gillade det, det var liksom kul och enkelt på samma gång.
jag skapade en man. med egenskaperna(ska se om jag kommer ihåg alla) 'ond, elak, ogillar barn(eller vad egenskapen heter), ensamvarg, hundperson'. jag tror det var dessa, uppdaterar i kommentar senare annars.
skapade även två hundar. båda doberman. båda hade kuperad svans och öron. själv är jag lite skeptisk mot kupering, men detta är ju bara spel, och tyckte det blev lite coolare och så, och det passade med vad de var för 'familj' och vad jag ville att hundarna skulle göra: vakta och skydda.
de bodde i en liten stuga, så långt från stan som möjligt. om jag inte mins fel var det väldigt nära kyrkogården med. deras trädgård och hus såg övergivet ut.men inte var det övergivet inte!
hundarna hade … hmm… kommer inte ihåg riktigt vilka egenskaper, men några som 'matchade' ägaren. uppdaterar även med om det sen. var så längesedan jag spelade så kommer inte ihåg vad som finns för olika egenskaper.
hundarna turades om att sitta framför dörren och vakta. medan den ena var i närheten och jagade iväg inkräktare så som tvättbjörnar, brevbärare och herrelösa djur, så satt den andra och vaktade och sa sa till när någon kom och hjälpte till om den andra var på annan uppgift.
nu kom pappa hem, så kommer snart att uppdatera om egenskaperna :)
Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse
neeeej!!!
det funkar inte! samma sak som hände på gamla datorn så kom det fram 'the sims svarar inte' !!! vad händer D: är det fel på mitt spel? måste jag köpa nytt sims? det lär jag inte få göra för mina föräldrar och kommer nog inte få nytt om jag önskar mig det heller…
Det låter snarare som att du har något annat fel. Har du uppdaterat grafikdrivrutinerna? Det kan mycket väl vara det som är felet inte att själva "spelet" är trasigt.
Har du någon i din närhet som kan datorer? I så fall fråga denne att ta en titt.
Vad har du för grafikkort?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
det vet jag inte.
hade en dator till innan, där var grafikkortet för gammalt, det funkade väldigt bra, men djuren så rätt missbildade ut… ena ögat i pappan nertryckt genom huvudet, andra står rätt ut och sitter på kinden osv.
om det var 'åldern' ni tänkte på eller nåt annat? (kan typ ingenting om själva datorn och hur den fungerar)
aja, berättar lite om familjen nu.
mina två dobbermans(en brun och en svart) fick två valpar. båda bruna med stjärnor på ryggen… så satte dom i skapa sim och gjorde dom till shelties xD från dobberman till sheltie. de raser som är mest lika varrandra xD
ändrade även egenskaper på gubben då jag ville föda upp sheltiesar sen.
ena sheltien är sobel(den vanliga färgen som finns med som alternativ) och andra satt jag länge med och gjorde om den till svart/vit. hade tänkt trefärgad, men blev lite jobbigt. men ska försöka ändå sen. även försöka göra blue merle, och kanske även bi blue. black and tan med, även om det inte finns några längre, även om färgen är godkänd.
;) kanske kan lägga in nån bild med nån gång.