Min sims sparning försvann!
Jag håller på med en Legacy challenge. (Legacy Stare) Men hela sparningen har försvunnit från allt och den finns inte kvar längre vad ska jag göra?
Jag spelade igår och sparade jättemånga gånger. Lite då och då. Men tillslut gick det inte spara och det stod "…….läs readme filen……." Då testade jag att spara på flera olika sätt men de gick inte. Jag tryckte på spara som en ersatte filen så den hette samma sak men det gick inte och då tryckte jag bara på avsluta utan att spara för jag tänkte att det inte skulle hända så mycket. Men nu idag när jag skulle spela så är sparnigen helt borta och det finns inget kvar av den.
Jag hade jobbat jättehårt på dem familjen 😭
Men den är kvar i saves i the sims 3 mappen.
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.
Hoppas du lyckas få tillbaka din sparfil!!! Men ett tips inför framtiden: Skapa inte bara en sparfil för din Legacy - skaffa flera! T. ex Stare - 1, Stare - 2, STare - 3 etc. Alltså först sparar du S-1, nästa gång sparar du S-2 och så vidare. På så sätt har du alltid en backup om det skulle strula igen….
Me. Myself & My Sims
#1 Okej. Jag vet inte hur jag ska göra för att få tillbaka den så jag började om min legacy. Men ska göra som du sa den här gången.
Tack för tipset 🙂
Det skall finnas ett sätt att använda sig av de backup-filer som programmet skapar varje gång du sparar. Men jag vet tyvärr inte exakt hur. Kanske någon annan kan hjälpa?
Me. Myself & My Sims
Okej.
Ligger Backup-filen kvar så flytta ut den gamla sparningen som slutat fungera ur saves-mappen och ta sedan bort ".backup" i filnamnet på den andra. Sen är det bara att starta spelet igen och hoppas att den filen fungerar.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Okej. Ska testa det.
Det fanns inte en Backup.fil till den som jag är rätt men jag gjorde en extra sparning på antingen min senaste eller min första legacy sparning så jag får se vem jag får tillbaka om det funkar.
Om du använder dig av mods kolla in NRAAS Saver! Påminner dig en gång i halvtimmen + skapar upp till 4 sparfiler. Så om saker strular så missar du max 30 min spel. Tror det skall funka med senaste patchen, men har inte testat själv.
Me. Myself & My Sims
På min nyaste legacy har jag sparat 2 gånger med "spara som". ska spara mer nästa gång jag spelar ^^