The Sims iFokus

The Sims

Etikettnybörjarfrågor
Läst 1245 ggr
Zakaraa
0

Ladda ner saker

Efter "flera år" av uppehåll (köpte Sims2 som nytt, minns inte hur länge sedan det var) har jag nu skickat efter Sims3 grejen är det att jag minns inte alls från vilka sidor osv som jag laddade hem saker, så som typ kläser, smink, hår osv osv.

Har ni tips på hemsidor? :) + hur gjorde jag gör att få in dem i spelet nu igen?

Sedan undrar jag också över koderna, vilka koder var det man använde, har motherload i huvudet men minns inte om det stämmer och vilka fler det finns.
Svaret på den frågan finns säkert men det skulle vara Jättesnällt om ni ändå ville svara på min tråd så jag får allt på samma plats! :)
Alla möjliga koder och vad dem gör är toppen! (även hur jag gjorde för att få upp kodskrivningsrutan. Minns inte som sagt)

Ska ta en extra sväng runt Sims iFokus nu och leta lite också men är som sagt glad om ni ändå svarar :)

Trots att jag spelat några år så känner jga mig som en nybörjare igen, haha :)
Ha det!

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Mitchika
0

Varmt välkommen hit till sajten och tillbaka till The Sims-världen! 😃

Här har vi en hel artikel om fusk/koder till The Sims 3 där det även finns instruktioner till hur du får upp fuskrutan. 🙂

http://thesims.ifokus.se/articles/4f46d666d3b4fd0865000266-fusk-the-sims-3?articles-1

Den här artikeln när det gäller installering av eget innehåll kan vara bra att läsa när man är ny på sånt eller behöver fräscha upp minnet lite. 🙂

http://thesims.ifokus.se/articles/4f24369088f47203be00ca14-installering-av-nedladdat-innehall?articles-1

När det gäller hemsidor för nedladdning så rekommenderar jag The Sims Resource (sök på Google, du bör hamna rätt direkt!). Filerna därifrån funkar utmärkt och krånglar i stort sett aldrig för mig. Glad

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Zakaraa
0

Tack så jättemycket för länkarna!
Ska sätta mig och läsa på lite så jag är förberedd tills spelet anländer, hehe. Ska bli så roligt att äntligen spela lite Sims igen!

Jo samtidigt kom jag på en fråga. Såg någonstans att det fanns ett spel där man kunde ha karaktärer som varulvar och feer osv. Vad heter det spelet?

Mitchika
0

#2 Det var så lite så. Det är bara att fråga om det är mer saker du undrar över. 🙂

Åh, det är min favoritexpansion till The Sims 3 du pratar om! The Sims 3 Övernaturligt. 😃

Zakaraa
0

#2 Det är superbra att det finns ett forum för Sims, perfekt för mig som minns så lite :P

Åh så hette det! Då finns det två spel jag vet att jag vill köpa till när jag väl har råd! Djurliv och Övernaturligt! :D

Mitchika
0

#4 Jag rekommenderar båda två varmt. 😃

Jag kan inte spela utan husdjur, så det borde nästan vara min favoritexpansion, men alla övernaturliga väsen är nästan lika viktigt för mig. 🙂

Bara Anna
1

För sidor att ladda ner på:

Modthesims & thesimsresources!

Som jag har förstått det så bör du vara försiktig tom undvika Sims Exchange eftersom andras erfarneheter har visat att många inkorrekta filer finns uppladdade där och detta leder till många buggar. T. ex bebisarna som är svarta på en sida som det är skrivits om flera gånger här. Vill du betala pengar för dina nedladdningar finns dock Sims Store att handla ifrån…

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

Zakaraa
0

Tack Tack #6, då ska jag undvika Exchange!

Mitchika
0

#6 Vad bra att du nämnde det! Glad

Exchange är jätteriskabelt att ladda ner från, då risken för korrupt/trasigt eget innehåll är mycket större än på många andra nedladdningssidor. 

Sims Store är däremot säkert, då det innehållet skapas och stöds av EA. Glad

nelleeh
3

#8 Helt sant. dumma dumma skor….😕

Zakaraa
2

Nu är mitt spel på väg till mig :D
Längtar tills jag kan börja skapa karaktärer!