The Sims iFokus

The Sims

Etikettspelhjälp
Läst 1743 ggr
Clariiz
0

Försvunnen sim..

Försvunnen är kanske fel ord men jag kan inte spela henne! En av simmarna i min familj flyttade till ett eget hus. Men jag kan inte spela henne! 
Hon finns inte att välja i någon meny, den stora familjen finns kvar och de kan besöka henne, så hon finns ju kvar. Men går inte att spela.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Galenidjur
0

Om man låter en sim flytta ut så är den simmen inte längre en del av den aktiva familjen och därför inte spelbar.  Vill du kunna spela med henne måste du flytta in henne  igen.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

nelleeh
0

Vad jag vet kan man bara spela på en familj i taget så om hon flyttade ut och du valde den stora familjen som aktuellt hushåll är det den du spelar på. Hon är som du sa fortfarande kvar men hon är inte längre spelbar för dig så länge du spelar på den andra familjen.

Clariiz
0

Jo så långt är jag med. Men jag går ur den familjen och till huvudmenyn för att istället spela henne. Men hon finns inte att välja.. :/ och nu provade jag flytta in en helt ny sim i hennes hus och det gick? Hon var inte där..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

nelleeh
0

Att hon inte var där är konstigt. Menar du att hon inte var inne i huset just då eller att hon inte tillhörde hushållet?

Clariiz
0

Hon finns inte med i något hushåll alls. Hon finns och bor i ett hus. Men jag kan inte välja att spela henne.. Förstår inte vad som blev fel?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Galenidjur
0

#3  Är det sims 3 du har?

Så (bara för att jag ska förstå)..du menar att du har flyttat ut henne från den aktiva familjen och sparat henne som en egen "familj" (en egen fil)? Sen när du går in till menyn finns inte den spelfilen kvar?

Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Clariiz
0

Hon var den äldsta dottern i en familj på5. Dagen hon fyllde ungdom så fick hon sitta vid datorn och hitta ett eget hus. Jag flyttade bara henne och hon tog med sig i princip alla pengar. Så hon lämnade ju den familjen hon bodde i. 

När ja ser gick till huvudmenyn för att välja henne gick det inte. Hon fanns inte där. Kunde bara välja hennes familj där hon ju inte är kvar..
Provade starta om nu så ska testa.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

Fungerade inte.. Så har alltså en sim som tog alla pengar och försvann. Jag kan besöka henne men inte spela henne. 
Den nya simmen jag gjorde som bor i samma hus går att spela, men då bor inte hon där.. -.-

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Galenidjur
0

#7 Ja, men då är det ju så som jag sa innan. Att hon har flyttat ut och inte längre är en del av familjen eller "det aktiva hushållet." När man låter en sim flytta ut på det sättet så tappar man kontrollen över den och den börjar leva sitt eget liv.

Man bara kan ha ett aktivt hushåll (dvs ett hushåll som du kan kontrollera) per spelfil så om du flyttar ut någon därifrån kan du inte längre kontrollera den simmen och den kommer inte finnas kvar som en spelbar karaktär. 

Det du KAN göra är att göra dotterns hushåll till det aktiva hushållet, då kan du spela med henne, men du tappar kontrollen över hushållet där familjen bor. Annars finns det inte mycket att göra, om du inte flyttar in dottern till resten av familjen igen.

Clariiz
0

Jaha :o Varför är det så? Hur ändrar man aktivt hushåll?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Galenidjur
1

#10 Ingen aning, det bara är så 😃

Hm…Har inte spelat sims på evigheter så kan inte förklara exakt hur man gör, men jag tror det är på "ändra stad."

Clariiz
0

Vad tråkigt :( Bara för att man vill börja spela en ny sim betyder ju inte det att jag vill sluta spela hennes familj :P

Får leta runt lite då :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Galenidjur
0

#12 Du kan alltid ändra vilket hushåll som är aktivt så du kan ju spela med familjen igen när du vill, bara att man inte kan spela med båda hushållen samtidigt.

Ja, jag tycker också det är dåligt!

SimsBrooke
0

Gå in i ändra stad, sedan går trycker du på knappen med två hus på längst ner till vänster sida. Sedan kan du välja vilket hushåll du vill spela i

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke