The Sims iFokus

The Sims

Etikett: ot-off-topic
Läst 1903 ggr
SimsBrooke
0

OT- Brister ut i gråt snart!

Jag vet inte hur länge jag pallar med detta!! Jag skulle vilja svära och skrika ut all frustration. 😭

Ska försöka berätta lite kort vad som har hänt. I måndags bestämde jag mig för att jag skulle installera om hela datorn, jag gjorde det i dag började runt 11.30 eller nått sånt.

Från början till SLUT har det gått åt pipsvängen med allt. Fick inte igång installationen först en halvtimme efter att jag hade börjat då jag inte riktigt kom ihåg hur man fick igång ominstallationen. Allt gick frid och fröjd när installationen höll på, men allt eftersom kom det upp nya problem.

När väl installationen var klar kom ännu mer problem, jag fick inte ner norton på datorn så den var oskyddad i säkert 1½ timme eller liknande. Jag fick ta hjälp av Norton support och dessutom hade jag problem med internet som enbart ville stänga av sig hela tiden då det är dålig täckning upp till mitt rum av någon anledning.

Norton support hjälpte mig i alla fall och fixa norton allt gick bra men internet stängdes som sagt av. Efter en stund gick det bra och norton var installerad och nu tänkte jag att det måste vända, men NEJ det skulle bli lite värre. Jag höll på med mitt nya headset för att få det att funka på datorn. Efter en stund fick jag till det och insåg senare att mina vanliga högtalare inte hade något ljud.

Efter en stund fick jag tillbaka ljudet i högtalarna och livet var frid och fröjd, jag bestämde mig för att starta min installation av 21 The sims 3 spel och tre andra spel. När jag hade kommit till den 8de skivan så ville datorn starta om sig själv, jag gick med på det för jag trodde att datorn hade blivit bra, men NEJ så fel jag hade!!!!!!!

En tid har jag haft problem med att starta datorn ibland får jag sitta och starta om den och stänga av den ett bra tag innan den fortsätter in i datorn. Tills den kommer till där den reparerar sig själv eller ett försök att reparera sig själv. Efter det kommer oftast att den återställer sig till den punkt där datorn funkade som vanligt. Detta hände efter åttende skivan, jag tänkte inte på när jag hade kommit in i datorn vad den hade gjort.

Jag fortsatte min installation tills jag fick ett meddelande att det krävdes the sims 3 grundspel. Jag fattade inte till en början varför den sa så eftersom jag vet att jag hade installerat sju spel tidigare. Då slog det mig att datorn hade återställt sig själv till då den "mådde" bra. Så jag har Förlorat ÅTTA installerade spel och jag måste börja om.

JAG fattar inte varför detta händer mig, jag är trött på att ha problem med datorn och the sims. Jag vill kunna sitta vid min dator utan några större problem, kunna spela spel utan några större problem, jag vill kunna NJUTA av att sitta vid datorn och att spela the sims eller något annat spel, vilket jag inte kan göra nu. Jag är så nära bristningsgränsen nu att jag skulle vilja ta en slägga och slå sönder datorn. 😭

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Misarn
2

Usch vad jobbigt, har suttit i samma sits själv en massa gånger då jag skulle formatera om och fräscha upp mjukvaran i datorn. Det dyker alltid upp problem och med min "nyaste" dator har jag inte formaterat om sen istiden för att jag helt enkelt vet hur det kommer sluta :-/ Hoppas att det ordnar sig för dig så att du kan få njuta av att spela igen snart :-)

SuperLimm
0

Fy vad jobbigt! :(

Du får önska dig en ny dator i julklapp! :D

Mvh Linn

AilyAdams
0

Fy för den lede! Jag hoppas det löser sig för dig snart. ❤️

Heter det De eller Dem?

SimsBrooke
0

Jag lyckades installera alla spel men det tog sisådär 5½ timme för mig att installera alla :S Helt galet  vad det tog lång tid.

#1 Ja det är grymt irriterande Jag har ju sparat allt som jag ville spara från the sims så jag har ju inte förlorat något Tack och lov =)

#2 Jag kommer köpa mig en dator på egen hand då jag har så pass mycket pengar som jag fick i en klumpsumma och ska använda mycket utav det för att köpa en ny dator ska försöka att bygga min egna på Komplett.se och då ska jag ta hjälp av Mitchika =)

#3 Det hoppas jag också. Ska se om jag kan spela något nu!

SuperLimm
0

#4 Ja men vad bra ju! Ja att bygga egen är nog helt klart bäst, så får man den som man vill ha den! Lycka till och skönt att det funkade tillslut med spelen! :)

Mvh Linn

SimsBrooke
1

#5 Håller på och laddar ner grejer från store som jag vill ha i spelet men det går sådär med tanke på att mitt internet dummar sig. Dock om mamma vill sova i mitt rum i morrn så ska jag försöka att ta ner datorn till vardagsrummet/tvrummet så kan jag sitta där och spela :D

SuperLimm
0

Du kan inte dra någon internetkabel till ditt rum annars? Låter iaf som att du har trådlöst och sånt tycker jag kan dumma sig endel :/

Mvh Linn

SimsBrooke
0

#7 Det är för långt, har mitt rum på övervåningen så det går nog inte..

KastKatt
0

Usch känner igen det där! min 4 månader gamla laptop har antagligen varit trasig från start så måste rensa hela och lämna tillbaka den, men har inte kunnat göra det för jag har så mycket inlämningsuppgifter :(

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

SimsBrooke
0

#8 Usch vad tråkigt =(