Sims 3-grafiken?
Jag skulle vilja fråga en ganska specifik fråga, angående vad för grafikkort etc som passar bäst till Sims 3 för Mac, om nu någon kan sådant… Har sökt en del på nätet men förstår inte så mycket om just det tekniska..
Min dator, Mac iOS 10.8.5 (stationär mac från 2008, nyligen uppdaterad), har grafikkortet ATI Radeon HD 2600 Pro 256 MB. Spelet har funkat fint sedan jag installerade det för ca 2 år sedan, men i ett par månader har jag inte kunnat ha igång spelet i mer än 1,5 h utan att simmarna och grafiken tillslut "svartnat" (se bild), och efter det fått felkod 12 när jag försökt spara. Jag gissar att det har med grafikkortet att göra, men jag vet inte riktigt. Har inte laddat ner anpassat innehåll på ett år, så det kan inte vara problemet va? Jag undrar varför det händer nu. :/
Du har något fel på grafikkortet och bör byta ut det. Men hur, vad du behöver etc har jag ingen aning om då jag är en inbiten PC användare. Jag hoppas att du får hjälp. En sak som jag vet gärna händer med pc är att blir grafikkortet överhettat, så kan sådana saker hända. Men oftast så är kortet i stort sett "slut" när knasigheter börjar hända.
Men, om du kan, försök rengör inuti din mac för damm kan "klogga igen" alla kylflensar etc så att kylningen blir fullständigt ineffektiv. (återigen, inbiten pc användare, men borde funka likadant på en mac.)
Jag hoppas att du kan få svar av mac användare.
Kanske kan du få hjälp från http://mac.ifokus.se/
Okej, då förstår jag! I så fall kanske jag får gå till någon MacForum och fråga hur man gör för att byta ut grafikkortet (Mac-datorer är ju så svåra att öppna också, eftersom själva datorn sitter i skärmen, så att säga). Men ungefär vilket pris ligger grafikkort på? Det är rätt dyrt va?
Javisst, jag kan ta en titt där också! Tack för tipsen! :)
Jag har noll koll på hur en mac ens ser ut. 🤪 Så jag hoppas att du finner bättre kunskap hos andra mac ägare. hehe