Limited Edition Problem?
Hej!
Idag så gick jag och köpte The sims 3 in i framtiden.
jag köpte limited edition, men vet ej hur jag ska få fram mina grejer!
Skulle någon snälla kunna hjälpa mig?
mvh
Gabriella
Du skriver in koden på thesim3.com och laddar ner det där ifrån.
Eller hur menar du att du inte får fram sakerna?
Jag kan inte få fram mina extra saker från webbsidan ännu. Alltså quantum pack osv. Skriver jag in koden där man "reggar för quantumpack" så står det bara "koden är redan använd" men jag kommer inte åt limited edition sakerna någonstans. Det enda är sminket för att man reggar spelet. Inte limited edition sakerna. Jätteirriterande! 😭
Förvirrat inlägg men ah. retat mig på detta hela dan. Skrivit till EA t o m. men har ännu inte fått svar från dem om saken.
Har du kollat under köpta föremål? :)
Jupp. Finns inte. Kollat precis överallt. *suck*
Fråga: Ni som har köpt "fysisk kopia" dvs fått cd skiva hemskickad, fanns det en extra kod för att få limited edition extra grejjer eller hur fungerade det för er?
Mitt spel är en fysisk kopia och då får man någon sorts blankett med en kod på och jag har ingen aning vart jag ska registrera den. Jag vet hur man registrerar spelet på thesims3.com men inte hur man registrerar Limited edition koder.
På broschyren man får står det vilken hemsida man ska besöka. På den hemsidan skriver man in den speciella koden, sen finns det under köpt.
Medarbetare på Pokémon iFokus
Tja jag vet vilken länk det handlar om men när jag kopierar in min kod där så… säger den bara att "koden redan är använd". Aja jag får vänta på svar från EA.
#7 När jag går in på länken så står det bara error :(
#8 Åh stackare! :/
Jag har hört att andra också har problem med detta, så det är nog troligen ett fel från EA.
Jag hade samma problem när jag köpte the sims årstider, jag kunde inte registrera mitt ny köpte spel på thesims sidan, synd.. :/
M_A_R_I_A 🌺
#10 jo det är det jag misstänker också. Att EA har klantat sig på något vis. Har ännu inte fått svar men jag har för mig att det stod att tickets i supporten kunde ta upp till 48 timmar, så är det helg också. Frustrerande som 17 är det.
Speciellt eftersom jag samtidigt också köpte semesterparadis och bara kunde konstatera att mitt superdupergamla grafikkort inte klarar av det. 😟 Nästa månad vet jag vad jag lägger pengarna på. (Tur att man inte har barn själv.)
#11 Reggade du det via Origin programmet? Om så, så ska det vara reggat med sims3.com automatiskt numera, även om det kan ta tid (och det verkar bli många fel den vägen! *morr*)
#12 nej använde sims3.com , fast även om jag skrev jättenoga så de blev rätt kod så stog de ändå att de inte va rätt :(
M_A_R_I_A 🌺
Hemsidan som står på broschyren fungerade nu och jag satte in koden, men nu kan jag inte kolla på mina köp (man måste logga in en gång till och den vägrar logga in)
Hoppas att EA fixar sidan snart :(
#13 Testat att byta om O till nolla eller tvärtom t ex? Ibland kan det vara jättesvårt att faktiskt se skillnad mellan bokstav och siffra. T ex.
#15 ska kolla upp de senare om de kan vara problemet, tack för tipset!
M_A_R_I_A 🌺
Jag har typ samma problem! Reggade mitt via Origin och då skulle man automatiskt få quantum grejen i sin köphistorik, men den finns inte där! Men på "min sida" så står det ju hur många expansion packs man har och det står inte att jag har in i framtiden ännu. Har provat att regga det på sims hemsida också men då är ju koden använd. Verkar vara fel på hemsidan/origin.. Hoppas dom löser det!
Det ska finnas en till kod, den som är för att regga själva spelet är bara för spelet. Alltså, den du använde i origin, är bara för själva spelet. Det ska finnas en kod ytterligare som du använder på thesims.com för att få quantum power pack.
Aha, tyckte jag läste nånstans att att man inte behövde den.. Men då ska jag kontakta försäljaren och fråga vart min kod är haha
Ringde själv EA supporten i måndags (sjuk rädsla för att ringa okänt folk) och de var riktigt trevliga och hjälpte mig, efter en lång stund i öronbedövande telefonkö med simsmusik på aningens för högt. lol!
Men jag tycker du bör ringa dem och be om hjälp. Lycka till.
#5 Själv gick det bra, men det tog nog nästan en timme efter jag hade reggat koderna för Quantum pack innan de dök upp i köphistoriken så jag kunde ladda ned det. Jag satt o svor en del..
#21 Det kan ju ha varit överbelastning just när du reggade din kod för Quantum power pack. 😛