into the future, "farlig" bugg
jag har råkat ut för en mycket otrevlig bugg, jag valde en sim och en sim-bot och åkte till framtiden, resten i familjen lämnade jag "hemma". Väl över på andra sidan, så har jag inte längre någon sim att styra. Startar om och då i startrutan där man väljer familj så är det tomt där familjen fanns, klickar man på den så hamnar jag åter i framtiden, men måste välja en ny familj att spela, precis som man gör när man startar på nytt.
Så spara undan era sparfiler, så att nu har backuper hela tiden, ifall att detta skulle hända er!! Jag har inte gjort detta själv så
all
tid jag har lagt ner på den familjen, är försvunnet och värdelöst bortkastat.
Jag har inga som helst mods eller extra content som inte kommer ifrån EA, sims Store. Så det har inte med det att göra heller.
Åh jösses, varför är jag inte förvånad…? 😕
Jag misstänker att dom använder samma resesystem för att åka till framtiden som dom använder i Destination Världen för att resa till olika länder samt Universitetsliv för att resa till universitetet. Den här buggen har uppstått ända sedan Destionation Världen släpptes och det var väl runt slutet av 2009? 🤔
Det är alltså ett gammalt problem som inte har åtgärdats och uppstår ofta när man försöker resa (spelar ingen roll om det är till ett annat land, universitetet eller framtiden tydligen) på en familj som man spelet ett tag på. En ny familj brukar det sällan vara några problem på.
Det finns mods som ska hjälpa, men jag har aldrig testat dom. Dina råd är bra och säkerhetskopiera sina sparfiler är något som jag rekommenderar att alla bör göra med jämna mellanrum. Inför nya patchar/uppdateringar, inför nya expansioner och innan man installerar mods som påverkar spelets funktioner. 🙂
Jag beklagar att du förlorat din familj! 😕
Det är fruktansvärt när det händer och jag har själv förlorat familjer på grund av olika sparfel, krångel och allvarligare buggar. Sistnämnda är mer ovanligt för mig nu för tiden då jag vet hur jag ska göra för att undvika problemen.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Ja, det där känner man igen från Universitetsliv. . . SUCK!