Legacy Stare
Har börjat på en ny legacy challenge då min förra försvann.
Generation 1.
Maya Stare.
Maya kan vara en riktig diva men är en naturbegåvad artist. Hon är familjeinriktad, hopplös romantiker och virtuose.
Hon äskar färgen havsblå och hennes favorit mat höstsallad och älskar pop. Hennes högsta dröm är att nå nivå 10 i karriären sångare.
Hon hade 16.500 § när hon flyttade från sin familj och köpte en går för 3.500 § och sedan hade hon 13.000 § att bygga upp huset och inreda för dem pengarna.
Maya vill hitta en kille och få barn men samtidigt ha en karriär så hon kan försörja sin familj.
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.
Generation 1. Kapitel 1. Nyinflyttad.
Maya Stare har ny flyttat in i staden och ville börja söka ett jobb som sångare.
När hon letade efter yrken fanns det inte den karriären så hon fick vänta en dag till innan tidningen kom.
Nästa dag var tidningen där och hon sprang ut och ryckte åt dig den. Då såg hon att det fanns en plats att börja jobba.
Hon tog genast jobbet. Lönen var 275§ i veckan.
Maya åkte genast till parken och började sjunga med dricks. Det gick folk dit och kollade och gav henne några dollar. Underdagen fick hon flera jobb att hon ska meddela sångogram.
Efter en hård dag av slit gick hon hem och lade sig i sängen för att sova.
Maya fortsatte att försöka nå toppen av sin karriär. Hon fick dela ut massor av sångogram till dem flesta i staden. Flera gånger om dagen. Hon provspela även för gig för chefen över parken. Första gången fick hon inte för hon hade inte den klass som behövdes där ännu. Maya tänkte inte ge upp så hon började att spela för dricks igen för att öka hennes karriär så hon kunde bli befordrad.
Chefen såg på när Maya sjöng och bestämde sig för att hon skulle få uppträda.
Chefen Luna pratade med Maya efteråt och sa bara. - Showen börjar på fredag kl. 16:30. Kom dit i tid och var redo att sjunga det bästa du någonsin har gjort. Luna gick sedan därifrån och lämnade Maya där helt chockad. Efter en stund fattade Maya vad som hade hän och hoppade upp och ned och bara skrek. Hon blev så glad.
Nästa dag Var Maya redo. Hon gjorde i ordning scenen och väntade förväntande.
Nu var det äntligen dags. Hon var väldigt nervös men visste att hon skulle klara det. Då började hon att sjunga. Publiken jublade och hade nästan aldrig sett bättre. Efter showen kom branschens bästa recensions skrivare fram och sa. - Jag hade hoppats på en katastrof så jag kunde skriva om det, men det här var det det bästa jag någonsin har sett. Hoppas jag får se dig mer.
Mitt spel kraschade så jag fick börja. Köpte en större gård som kostade 8.500§. Efter det hade hon 8.000§ så hon hade inte råd med så mycket.
Det kraschade efter att jag byggde klart huset. Mina 2 kapitel hände efter att jag fick börja om
Maya gick till parken och började spela för dricks. Hon var jätte duktig och folket flockades omkring henne. Hennes chef var också där och såg henne och sa att hon skulle bli befordrad till nivå 3. Hon hade blivit befordrad till en högre grad.
Senare i parken när hon hade spelat klart för dricks. Kom en kille fram och började flörta. Maya blev kär i honom. Hon började fråga lite om honom för att lära känna honom han svarade på det mesta. Desto mer dem prata tänkte hon att han kanske skulle vara pappan till hennes framtida barn.
Cecil frågade om hon ville komma hem till henne. Då förstod Maya att han bara skulle utnyttja henne och sen göra slut när han blev uttråkad. Hon började skriva på Cecil och sa åt hon att dra från hennes åsyn.
Maya gick hem och var rosenrasande och nästan höll på att sprängas. Hon sparkade på stolen i köket så den nästan gick sönder. Hon fick hämta lim och limma ihop benet som nästan lossnade.
Hon gick genast och la sig för att sova men hon somnade inte förns klockan var 00.00.
Slut på kapitel 1.
Generation 1. Kapitel 2. kärlek i första ögonkastet.
Maya vaknade upp och tänkte på att det var dags att försöka hitta någon. Romansen med Cecil lyckade inte. Det hade flyttat in en ny i staden så hon hon tänkte hälsa på den efter att hon skulle provspela för chefen över ett kafé.
Det började ringa i Mayas telefon och hon svarade. Hej! Det är Maya Stare här. Det var hennes chef som svarade. - Hej Maya! Vill meddela att du har blivit befordrad igen.
- Tack så mycket chefen. Jag ska inte göra dig besviken.
- Det är bra. Hej då!
"Yes" Tänkte Maya hon hade uppnått nivå 4 i karriären redan bara på några dagar. Men det är klart hon hade jobbat som en tok.
Maya åkte till kaféet för att provspela. Först var han osäker men sa. - Visst du får spela på torsdag. kom i tid. jag mailar dig om tiderna.
- Tack så mycket.
Allt hade börjat gått bra för Maya hon hade redan fått flera gig. Tyckte att det var dags att hälsa på den nya i staden.
När hon kom dit ringde hon på dörren och en kille öppnade. Maya blev kär i honom på en gång. kärlek i första ögonkastet. Han frågade om hon ville komma in och det vill hon. Dem började prata Tillslut började båda att flörta med varandra och lärde känna varandra snabbt sen kysstes dem en lång stund. Maya var väldigt trött och kär och efter att dem blev ihop friade hon. Som tur så sa han ja. Dem hade ett privat bröllop direkt och flyttade sedan hem till Maya. Dem byggde om huset för han fick hade med sig en summa av pengar.
Senare på kvällen hade dem lite myspys och la sig sedan och sov.
Slut på kapitel 2.
Generation 1. kapitel 3. Familjen växer.
Maya vaknade av att hon kände sig lite dålig och sprang genast till toan. Hon spydde och mådde väldigt dåligt. Hon åkte in till sjukhuset för att kolla vad det var och det visades sig att hon var gravid.
Hon åkte hem till och skulle berätta dem glada nyheterna för Seth. (hennes man) Maya visste inte hur han skulle reagera men berättade ändå. Seth blev jätteglad och åkte genast till biblioteket för att läsa om barn uppfödning. Sedan gick han till bokhandeln och köpte 2 böcker om det. Seth åkte hem till Maya och gav henne böckerna. Han tyckte att även hon kunde läsa böckerna tyckte han. Det var ju ändå hennes första barn.
När han var hemma såg han att Maya dansade till barn musik och frågade vad hon höll på med.
- Jag längtar så till barnet/barnen kommer. Sa hon.
- Jag har köpt 2 böcker om barn uppfödning till dig.
- Tack det var snällt. Sa hon och kysste Seth.
Det hade gått några månader (sims dagar) och magen hade vuxit jätte mycket på Maya. Snart så skulle nog barnet komma. Dem hade fixat plats till barnet/barnen men den/dem skulle få sova i samma rum som Maya och Seth.
Maya och Seth bestämde sig för att gå på en show nu när dem skulle hinna det innan barnen skulle komma. Det var en talang tävling. Dem hann bara se när en akrobat höll på men det var det bästa dem någonsin hade sett. Dem jublade, klappade händerna och hade jätteroligt.
När akrobaten var klar ropade dem upp vem som vann och det var såklart hon. Maya ville också vara med men hon var mammaledig och ställde sig på sidan om och började sjunga.
Efter det pratade hon med akrobaten som hette Yolanda. Hon var kändis och Maya lyckade imponera på henne så Maya fick en stjärna.
Maya och Seth åkte hem för hon orkade inget mer. Att vara gravid var jobbigt tyckte Maya och orkade inte så mycket.
Väl hemma så la dem sig för att sova. Innan Seth la sig betalade han räkningarna så inte kronofogden kommer.
Maya vaknade och låg kvar i sängen för att kunna läsa ut böckerna om barn uppfödning. Dem var ganska långa men hon skulle läsa ut dem. Seth låg kvar i sängen och sov så hon fick vara tyst och inte ha på för mycket ljus. Hon började läsa den ena boken och läste ut den snabbt, sen började hon på den andra boken. Seth vaknade och läste boken som Maya hade läst ut för att kunna mer om barn när det snart var dags.
När Maya var på sista raden i boken kände hon att vattnet hade gått. Hon försökte att läsa dem sista orden men det var svårt och när hon precis läste klart skrek hon till och sa åt Seth att ringa taxin.
Maya gick till köket och satt sig ned för att vänta på taxin och Seth började hoppa upp och ned och blev alldeles galen.
När taxin äntligen kom gick dem så snabbt dem kunde in i taxin och åkte iväg. Väl på sjukhuset gick det snabbt och det visades sig att det blev tvillingar. En pojke och en flicka. Flickan döptes till Angelina och Pojken döptes till Jakob.
Den lyckliga familjen åkte hem och la barnen i sängarna. Maya var alldeles slut och la sig för att sova. Seth la sig också. Men det tog ett tag innan dem somnade men dem låg tyst och blundade.
Nästa morgon vaknar Maya och Seth av att båda barnen skriker. Dem ville ha mat och dem behövde verkligen byta blöjor.
Maya var rastlös på dagarna och längtade tills hon skulle få jobba men barnen skulle få fylla å först.
Slut på kapitel 3.
Följer! :)
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
#10 Tack 🙂
Jag har det håret med på mina simmar som Maya har i #1
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Generation 1. Kapitel 4. 3 födelsedagar.
Dagarna närmade dig, det var snart dags för snöflingedagen och även att dem små och Maya skulle fylla år. Maya och Seth hade inte haft någon tid för varandra under den här tiden nu när barnen var födda.
Maya hade börjat baka på 3 olika tårtor att fira födelsedagarna med. När hon höll på att grädda tårtorna ringde telefonen. Det var chefen. - Kan du hoppa in för en som är sjuk idag? Bara några sångogram som måste delas ut.
- Visst. Men jag vill ha lön för det.
- Ja. Det får du. Hej då!
-Hej då!
Maya gick till Seth och frågade om han kunde ta hand om gräddningen och barnen medans hon hjälper till på jobbet. Han sa såklart ja. Hon åkte iväg och delade ut massor av sångogram, hon fick lön för alla hon delade ut.
Hemma hade Seth det fullt barnen ville ha mata, byta blöjor massa annat medans tårtorna gräddades.
Maya kom in till Seth och han sprang runt och ropade hjälp. Maya tog hand om tårtorna så fick han ta hand om barnen. När tårtorna var klar gick hon till Seth och sa att han kunde vila så tog hon hand om dem. Han somnade så fort han la sig. Maya skrattade lite tyst men hade sedan fullt upp med små barnen.
#12 hihi. Det är jättefint hår. Älskar det. 😃
#14 jag med 😍
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Blir inga uppdateringar i helgen, kanske på söndag. Ska på läger.
Usch det är jobbigt med många barn, efter tre generationer med trillingar så blir det nästan för jobbigt att spela. Hoppas det går bra med tvillingarna!
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
#17 Ja det är jobbigt. Har haft trillingar en gång och det var jättejobbigt. Tvillingar är lite lättare men mina simmar får aldrig sova för barnen ska pysslas om hela tiden.
Nu var det dags för trillingarna att fylla år. Först Angelina för hon föddes först. Sedan Jakob. Maya och Seth sjung - ja må dem leva, ja må dem leva ja må dem leva ut i hundrade år. Ja visst ska dem leva, ja visst ska dem leva, ja visst ska dem leva ut i hundrade år.
Båda var väldigt stolta och glada att barnen växte upp och blev småbarn men dem visste att det skulle bli mer jobb. Men nu var det inte långt kvar till dem skulle bli barn och inte skulle kräva så mycket av tiden som dem behöver nu.
Lilla, gulliga Angelina har blivit ett småbarn och är nu ännu gulligare. Hon är virtuos och modig.
Här har vi den minsta av tvillingarna Jakob. Han är modig och atletisk. Modig som han har gemensamt med sin syster Angie (Angelina kallas så)
Maya var på nåt rodeo ställe och provade på att rida på tjuren (hon hade näst högsta på fart)
Dålig uppdatering i veckan men det kommer komma fler inlägg idag och i helgen. (Har inte haft lust att spela sims i veckan)
Ojdå jag råkade skriva "Nu var det dags för trillingarna att fylla år." Det ska stå tvillingarna.
Det var även dags för Maya att fylla år. Tänk vilken födelsedag och hon blev ändå tvungen att jobba hårt. (Maya blir tyvärr vuxen. Vill att hon ska vara ungdom)
Hon hade inte haft ett så bra liv som hon har haft hittills. Hon har fått 2 barn, gift sig och blivit befordrad till nivå 5. Det var bara några saker hon har varit med om det har varit mycket som hade hänt hittills och allt skulle bara bli bättre. Hoppades hon.
Slut på kapitel 4.
Generation 1. Kapitel 5. Dagarna flyger förbi.
Dagarna gick så snabbt och både Maya och Seth ville ta vara på småbarnsdagarna som fanns. Så länge det varade. Det värsta var att båda jobbade så dem inte hade så mycket tid. Pengarna behövde dem för att kunna bygga ut huset och handla mat.
Maya hade till och med fått en turné förfrågan men hon visste inte om hon skulle åka.
Seth tyckte att hon skulle göra det. Men det var svårt val för henne men tillslut tackade hon ja och åkte iväg på turné. Seth tänkte överraska Maya när hon kommer genom att inreda och bygga ut huset. Dem hade fått in så mycket pengar nu så det var nu dags.
Han byggde ut huset så barnen inte behövde bo i samma rum som deras föräldrar när dem blir större. Han inredde även rummet så dem kunde bo där redan idag. Han flyttade även om i han och Maya´s rum.
Maya hade kommit hem från turnén. Den vara bara några timmar. Men hon hann åka till Bridgeport och uppträda. När hon kom in genom dörren kröp barnen till henne och ville kramas.
Seth som precis hade blivit klar visade Maya rummet. Hon tyckte det var väldigt fint och glad över sin man att han hade gjort det.
Nästa morgon vaknade Maya och det var snöflingedagen. Både hon och Seth var lediga idag så dem kunde ta hand om barnen tillsammans. Maya började lära barnen att gå på pottan medans Seth städade huset. När dem hade lärt sig började Maya att lära Angelina att gå och Seth tänkte börja lära Seth att gå.
Dagarna hade gått så fort att det snart var barnen födelsedag igen om 2 dagar. Det är inte lika jobbigt men dem skulle sakna dem små barnen krypandes omkring en.
Senare på kvällen åkte Maya iväg för att provspela för gig och blev samtidigt befordrad till nivå 6. Det var inte långt kvar tills hon skulle uppnå toppen av sim karriär och uppfylla sin livsönskan tillsammans med en underbar familj. Maya tänkte hela tiden på vilket underbart liv hon hade. En man 2 barn en bra karriär och dem hade fått ihop pengar så dem kunde leva hyfsat normalt.
Hon provspelade för 5 stycken och fick 3 gig. Ett i parken, på ett café och i en rodeo hall.
Nu när jag har blivit nöjd med min Legacy måste jag börja om IGEN. Hela sparningen är borta 😡😭
Har börjat om IGEN nu hon ser nästan lika dan ut och har nästan lika egenskaper. Hon kommer bli ihop med honom igen. Historien kommer vara ungefär lika dana men ändå lite nytt.
Länk till min ny legacy stare: http://thesims.ifokus.se/discussions/525a630ece12c40ecd0029d5-legacy-stare
På den senaste legacyn har jag kommit lång, läs den gärna ❤️