Generationer av McFly
Jag ska göra utmaningen "legacy challenge" med min sim:
Mikayla McFly
Egenskaper:
1. Älskar att simma
2. Sjöman
3. Bra på att kyssas
4. Familjeinriktad
5. Gröna fingrar
Hon älskar färgen röd men bara som färg på möbler och sånt är blått hennes favorit färg, hennes favorit mat är ratatouille och hon gillar country.
Generationer av McFly. Kapitel 1. Början av mitt nya liv!
Innan allt börja:
Mikayla bodde i en Bridgeport med sin familj, släkt och vänner.
Hon valde att lämna allt bakom sig för att ge sig ut på äventyr för att bli en djuphavsdykare och livräddare. (inget av det behövdes i bridgeport) Mikayla saknade ändå allt hon lämnade kvar men visste ändå att allt skulle bli bättre, någon kontakt med dem skulle hon få.
Precis när hon flyttat i Isla Paradiso:
Hon flyttade in i ett hus i hopp om att få sina drömmar att slå in och även får en familj för att föra släkten vidare.
Hon inredde sett kök, vardagsrum, badrum, sovrum, trädgården, hallen och även ett barnrum till barnet hon kanske någon gång skulle få.
Första natten började inte så bra hon vaknade av ett tjut från tjuvalarmet. Det hade kommit en tjuv in i huset och jag tror jag slog rekordet i att vara rädd.
Det tjöt och tjöt med tjuven bara stod där och hade panik för polisen hade kommit och stod utanför dörren.
Sedan tog dem han och åkte därifrån så jag kunde få sova. Det var en stor dag imorgon.
// Linnea :)
Legacy Challenge: Legacy Stare.
Nästa dag vaknade Mikayla med spänning av att hon äntligen skulle få börja på sitt ny jobb inom livräddning. Det hon inte visste var att hon skulle rädda kändisen som skulle bli hennes livskärlek.
Hon gjorde sig snabbt i ordning för att kunna jobba.
När hon äntligen vad där började hon med att övervaka stranden så ingen skulle drunkna.
Efter cirka en timme såg hon att en man höll på att drunkna. Hon sprang snabbt ned till vattnet och simmade snabbt ut med livbojen för att kunna rädda honom.
Mikayla drog in honom på land, han behövde HLR. (mun mot mun metoden)
När han vaknade blev hon alldeles tills sig av att det var kändisen Rubisel.
Han tackade henne så mycket för livräddningen men stannade ändå kvar. (Han blev kär i första ögon kastet)
Mikayla såg in i hans ögon och förstod att det var kärlek i första ögonakastet för henne med.
Hon hade läst i tidningarna att han hade svårt att binda sig med folk efter alla gånger han blivit lurad av guldgrävare. Men hon frågade ändå om han ville följa med hem till henne efter jobbet. Han tackade "ja"
Efter jobbet gick dem hem till Mikayla och åt lite middag och kollade på film.
Under filmen la Rubisel handen om Mikayla och drog henne till sig.Dem tittade på varandra och kysstes. Mikayla tykcte det kändes som om det flög fyrverkerier omkring dem.
Det hade såklart följt flera paparazzis efter Rubisel när dem gick till henne och tog kort på händelsen och även filmade.
Nästa dag var det med i tidningen att något var på G mellan dem. Mikayla slog på TV:en och såg på nyheterna när dem berättade om Rubisel och hans "nya" tjej:
- Igår upptäckte några journalister att kändisen Rubisel var i någon tjej´s hus och dem kysstes.
(film på när kyssen hände)
-Kan det vara hans nya flickvän eller är det ännu en "guldgrävare" Vi får se det med tiden om vad som händer men vi har paparazzis som kommer att följa dem och se om det händer något mer.
Slut på kapitel 1!
Kapitel 2! Mikaylas lycka.
Mikayla hade börjat träna på dykning och var redan väldigt dukltig. Hon hade dykt flera gånger i havet och hittad några skattkistors med kartor i, som ingen någonsin hade sett. Vad skulle dem leda till? tänkte hon. Mikayla och Rubisel hade även gått på mer dejter, allt verkade gå väldigt bra för dem. Skulle det någonsin bli ett bröllop mellan dem? tänkte Mikayla.
Mikayla hade fått ett SMS från Rubisel att var bjuden på hans fest denna kväll hos honom. Hon bytte genast om till partykläder och åkte dit.
Mikayla knackade på dörren och han öppnade. Dem gav varandra en kram och gick in. Dem åt middag tillsammans sedan drog festen igång.
Dem hade festat hela natten och Mikayla frågade om hon fick sova över och dem somnade inom en halvtimme.
Nästa morgon vaknade Mikayla och Rubisel och var väldigt trött. Dem hade dansat till musik hela natten på dansgolvet.
Dem gick ned till köket och lagade lite frukost. Det ringde i Rubisel telefon och han var tvungen och sticka snart. Han åt upp sin frukost och gav sig iväg till jobbet. Mikayla stannade kvar en stund för att göra sig i ordning men gick sedan hem för att vila.
Nästa morgon skulle mikayla iväg för att jobba och så blev det hela månaden för dem som egentligen skulle jobba var sjuk och mikayla hoppade in för dem istället. Rubisel hade det likadant på polisstationen och hade ingen tid heller för att träffa Mikayla.
Dagarna gick efter festen…………
Mikayla bestämde att denna morgon skulle hon ringa till Rubisel. Det var några dagar sen sist så det var dags för en dejt.
Rubisel vill gärna ses, och Mikayla gjorde sig snabbt i ordning så dem kunde träffas.
När Mikayla var framme hos Rubisel ringde och han öppnade dörren genast. Han välkomnade henne in till huset. Men när Mikayla kom in genom dörren kände hon genast att hon mådde dåligt. Rubisel såg det och sa åt Mikayla att lägga sig ned för vila medans han tog hand om henne.
Rubisel kom fram med lite soppa och te till Mikayla som låg i sängen och gav henne det. Innan hon han smaka sprang hon iväg till toan och spydde. När hon kom tillbaka la hon sig ned igen och i sängen och somnade direkt.
När Mikayla vaknade var soppan redan kall och dags för middag. Han frågade om hon ville ha men Mikayla gick hem istället och tänkte äta middag. Men så blev det inte hon la sig i sängen direkt och somnade. Hon sov hela natten.
Nästa morgon när hon vaknade var hon riktigt hungrig. Hon satt sig vid bordet men en skål med flingor men även om hon var hungrig kunde hon inte äta. Det gick hyfsat bra att dricka ett stort glas med fil men sakta tog det.
Vid lunchtid tänkte hon att det var över så hon kunde äta men inte då heller även inte till middagen eller dagen därpå. Det blev bara glas med fil dem två dagarna.
På kvällen kände hon så svag att hon ringde efter ambulans. Ambulansen kom snabbt som vinden och körde in henne på sjukhuset.
Doktorn sa till Mikayla att det bara var lugnt och inget farligt. det visade sig att det bara var……………………………………..
…………Att Mikayla var gravid! Hon hade mått så dåligt för hon var hade samtidigt feber.
Gravid redan…..hur……..när……….VA?
Det hade gått så fort. Rubisel och Mikayla var inte än gift eller IHOP! (officiellt)
Vad skulle hon göra nu?
Det ända rätta var att hon skulle gå till Rubisel och berätta som det var.
Vid dörren var hon väldigt nervös. Tänk om han inte vill ha barnet och gjorde slut istället. Vad skulle hon göra.
Innan hon visste hon ens hann tänka på allt som kunde hända flög dörren upp och han gick ut och hälsade på Mikayla och frågade hur det var med henne. Om hon var frisk.
Mikayla berättade allt för Rubisel och han blev alldeles paff.
Hon tänkte för sig själv att han skulle säga något och då sa han:
- Jaha! Är det en tjej eller en kille?
Mikayla blev alldeles chockad av det han sa och sa bara: - En kille.
Han frågade om hon ville komma in och hon följde med. Dem åt middag tillsammans och såg en film.
Slut på kapitel 2.
Generation 1 kapitel 3. Ett nytt liv föds.
Det hade gått en lång tid under Mikylas graviditet. Barnet kommer att komma snart. Hon hade inte inte sett Rubisel på länge och började undra ifall han har ångrat sig. Vill han inte ha barnet längre? Barnet skulle komma när som helst.
Plötsligt när Mikayla hade fördjupat sig i sina tankar ringde det på dörren.
"Vem kan det vara?"
Hon gick till dörren och öppnade där stod han! Rubisel Ichtacha (vet inte hur det stavas) Hon blev alldeles till sig och hoppade ut till honom och kramade om honom. Dem stod där ett tag och kollade in i varandras ögon. "Ingen kunde vara lyckligare än vad hon var nu".
Rubisel kollade på magen os visste att barnet skulle komma snart. Mikayla såg in hans ögon att han började bli nervös.
- Är det okej med dig? frågade hon
- Såklart det är! Jag ska ju få mitt första barn. svarade han
Då gick Rubisel ned på knä och friade till Mikayla och frågade om hon ville flytta in till honom. Först kom det som en chock men sedan sa hon.
- Såklart att jag vill gifta mig med dig!
Senare på kvällen vaknade Mikayla av att det var dags att föda. Rubisel fick panik men ringde efter taxi. "äntligen så var det dags"
Allt hade gick bra och barnet var friskt. Den nya familjen gick hem coh la sig och sov. Mikayla var så glad men trött att hon somnade på en gång.
Jag är så lycklig nu när Jake har kommit. Det finns inget mysigare med ett litet barn. Detsutom ska det kommer ett till barn.
Jag håller med dig, Mikayla.
Dem hade bestämt att dem skulle få ett till barn för snart var det försent. Rubisel höll på bli en åldring snart.
Dagar blev veckor, veckor blev månader och barnet kom tillslut.
Vad ska han heta, Mikayla?
Han ska hete Ryder.
Det blir ett bra namn på en underbar pojke.
En dag efter att Ryder föddes växte Jake upp och blev "småbarn." Rubisel och Mikayla fyllde också år samtidigt. Han blev "åldring" och hon blev "vuxen." Rubisel tog pension för att kunna ta hand om dem småa barnen så Mikayla kan jobba.
Jag sticker till jobbet nu.
Visst! Jag ska lära Jake att gå, prata och gå på pottan. Så mycket det går.
Pappa, jag vill ut och leka på gården.
Då slog det Rubisle att dem inte har en gård som det går att leka på. Dem var tvungen att flytta. Han ringde Mikayla på jobbet.
Vi måste flytta! Barnen har ingen stans att leka på förutom vattnet men där kan dem drunkna och det är inte så bra.
Jag håller med dig! Men vi har inte tid just nu det får vänta tills Ryder har vuxit upp.
Visst det är ändå snart om ett tag.
Han började att tänka på vart dem skulle ta vägen. Skulle han få vara med där då och se sina barn växa. Döden var nära det visste han men vad skulle han göra? Det var inget mer att tänka på idag det var barnen han var tvungen att ta hand om istället.
Slut på kapitel 3
Toppen generation! :)
Tack 😃❤️
ska försöka fixa ett inlägg snart men har haft fullt upp den här veckan
Mycket bra!😃🙂
People wants happiness, nobody wants pain, but you cant make a rainbow without any rain
Generation 1. kapitel 4. Allt kommer på en gång.
Dagarna närmade sig och det var snart dags för både Ryder och Jake att fylla år.
Allt hade gått så fort. Mina barn var på väg att bli mycket äldre, allt hade gått så fort. tänkte Mikayla.
Bara om några timmar skulle dem uppvakta Ryder. Mikayla, Rubisel och Jaker väckte Ryder och gav honom presenter och han växte upp.
Sedan var det Jakes tur dem gav även honom presenter och han växte upp till ett barn och skulle snart börja på skolan.
Mikayla och Rubisel kollade varandra i ögonen och båda såg att dem tänkte på att barnen redan blivit äldre.
Det hade redan blivit kväll och det var dags att flytta, dem flyttade till ett litet men mysigt hus och dem kände sig redan som hemma även om det stod tomt. Dem började redan packa upp det mesta så dem kunde få sova.
Nästa dag var det dags för Jakes första skoldag, han var väldigt nervös och visste inte hur det skulle vara. Han var rädd att det skulle var för svårt.
Mikayla såg det på honom. - Du behöver inte oroa dig allt kommer att går bra. Du är en smart kille, allt kommer gå bra för dig och dessutom är det inte svårt första dagen det är mest för att lära känna varandra.
Jake kollade upp på sin mamma och kände sig lugnare. - Okej mamma. Kan du skjutsa mig första dagen?
- Jag gör gärna det.
Senare vinkade Mikayla av Jake och väntade tills han gick in då åkte hon iväg på jobbet.
Dagarna i huset hade gått så bra hittills och Jake jobbade för fullt med läxor. Som tur så hade Jake det väldigt lätt i skolan. Ryder började redan att lära sig att gå, prata, och gå på pottan.
Mikayla och Rubisel tyckte allt gick lätt nu, inget var jobbigt och det var inte heller för lyxigt hus och det gillade dem. Det värsta var att dem hade nått en hög kändis-nivå och flera paparazzi kom och tog bilder och ringde på dörren hela tiden och störde, men annars var allt bra.
Jake hade jobbad så hår och frågade sin mamma -Mamma? Kan jag få göra något annat nu jag har jobbat så hårt läxan är klar. Jag vill se på TV.
- Det får du gärna göra. Bra jobbat!
Jake satt sig vid TV:n och kollade på lite barnprogram.
Rubisel som hade tagit pension kunde inte försörja familjen längre så det var Mikayla som fick göra det med sitt jobb men bara en gång i veckan fick hon lön. Men dem fick även saker från fansen som dem inte kunde ha så dem sålde dem och fick in pengar där också.
Mikayla hade köpt en kamera också och började fota lite fina bilder. Hon tyckte det var jätteroligt och hon skickade in dem till ett ställe där dem fixa så bilden på kameran blev en tavla.
Slut på kapitel 4.
Generation 1. Kapitel 5. Födelsedagar.
Det hade gått så fort så nu var det dags för Ryder att fylla år och bli barn och Jake att bli tonåring.
Först var det Jakes tur den här gången. Sedan blev det Ryders tur.
Ryder skulle få börja skolan för första gången på måndag men Jake han fortsatte och jobba upp till MVG. Just nu hade han VG.
Ja må dem leva, ja må dem leva, ja må dem leva uti hundrade år, ja visst ska dem leva, jag visst ska dem leva, jag visst ska dem leva it i hundrade år. sjöng Mikyala och Rubisel för sina barn.
Först blåste Jake ut ljusen och blev en stilig tonåring. Sedan blåste Ryder ut ljusen och blev ett gulligt barn.
Jake och Ryder fick fina kläder i födelsedags present av sina föräldrar. Dem belv jätte glada och bytte om till dem. Dem fick gratulationskort av kompisar och släkten (Rubisel släkt)
Jake åkte runt på stan för att hitta den perfekta flickvännen, men det var riktigt svårt det fanns mest bara vuxna och gamla där. Jake tyckte det var så tråkigt och ville gärna hitta en tjej men vart fanns dem.
Nästa dag skulle Jake lämna en inflyttnings present till några som bodde på ön. Han tog på sig regnkläderna för det regnade och åkte dit.
När han ringde på dörren öppnade det den ljuvligaste tjejen han någonsin hade sett.
- Hej! sa hon.
-Hej! Jag heter…eeeh…..uhm……Jake. Jag vill…..eeh…ge er en inflyttnings present.
-Tack! Det var snällt. Jag heter Candace.
Dem gick ut på altanen i regnet och då slog blixten ned på henne och hon blev alldeles grillad, men hon överlevde.
Senare slutade regnet och Jake frågade om hon ville följa med till vår festivalen och det ville hon.
Dem gick dit och hade jätteroligt och innan hon skulle gå tog Jake hennes armar och kysste henne.
Senare när han kom hem var han alldeles vimsig och gick och la sig i sängen men han kunde inte sova på några timmar.
Min familj är helt borta nu! 😭 Jag flyttade dem från isla paradiso till Sunset Valley, men då krachade spelet efter att jag hade spelat så min sparning och familj är bort.
Ska börja om min Legacy nu Kan länka den här om ni vill läsa den.
"Det som jag slutade med i den serien är att pappan har dött, mamman är gamling båda barnen är ungdom och dem vill hitta en tjej men jag gjorde så han som skulle bli arvtagare skulle börja med stjärnskådning och han ville bli astronaut."
Länken till min nya legacy.
http://thesims.ifokus.se/discussions/524c09e48e0e7454a4001b5d-legacy-stare?discussions-1
Länken i förra inlägget är till min legacy som kraschade och försvann.
Jag har gjort en ny legacy som också heter "Legacy Stare" som inte kommer att försvinna, hoppas jag men jag har flera backup sparningar så det är lugnt.
http://thesims.ifokus.se/discussions/525a630ece12c40ecd0029d5-legacy-stare