The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 7904 ggr
nelleeh
0

konstiga bebisar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min sim fick två tvilling pojkar som jag döpte till Adrian och Theodore.När dom kom ut från sjukhuset märkte jag att bägge var lite konstiga,  Adrian var nämligen svart på halva kroppen och normal på andra och Theodore var vit på halva. Bägge föräldrarna är helt normala, alltså övernaturlig eller låtsas kompis.  Nån som vet varför det är så, är det en bugg?

nelleeh
0
Mitchika
1

Med största säkerhet så är det ett nedladdat klädesplagg (troligen från Exchange?) som orsakar detta. Om du hittar det krånglande klädesplagget och tar bort det från spelet så kommer dom att bli normala igen. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Sims3linnea
0

Jag har också så men vet inte vad jag ska göra åt det.

Jag tror att det beror på att om man laddar ned kläder mm så blir det lite konstigt för jag hade det här problemet förut och då raderade jag lite saker så det försvann, sen nu när jag installerade lite mer saker igen så kom det tillbaka

// Linnea :)

Legacy Challenge: Legacy Stare.

Mitchika
0

#3 Det är med 99 % säkerhet orsakat av kläder som laddas ner från Exchange. Skapa kläder i The Sims 3 är inte alltid så enkelt. Ett litet misstag och sånt här händer med folks bebisar. 😮

nelleeh
0

Okej, tack för svaren! Jag har gjort en tråd där jag bad om hjälp med att bli av med nedladdade kläder. Jag fick svar men problemet är att jag inte vet vilket av alla kläder som jag ska ta bort.

Mitchika
0

#5 Jag läste den tråden och försökte fundera på hur man enklast ska hitta kläderna som krånglar. 

Har du varit inne i startprogrammet och kollat bland nedladdade prylar för att se om du känner igen kläderna som laddas ner tillsammans med simmen? Eller har du redan tagit bort kläderna därifrån?

nelleeh
0

Jag vet inte om det är min dator som är konstig men om jag tar upp start programmet och går in på nedladdningar så dyker en hel hög med filer upp utan bilder, jag vet inte vilken som hör ihop med simmarna jag laddat ner nu som gav problem eller dom som jag haft väldigt länge.

KastKatt
1

#4 VAD VILL DE EGENTLIGEN MED SIMSBARNEN?! 😮

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

DiamondIce
1

Vet av erfarenhet att ett par stövlar från exchange (likadanna som de knähöga med snörning som redan fins i spelet) brukar vara orsaken… Så om du har dubbla av dem så är det troligen därför :)

nelleeh
0

Ska kolla om jag har dubbla senare.

nelleeh
1

tror jag hittat dom där skorna, dom ser nästan likadana ut som dom andra men är delade längst ner. Och eftersom att jag inte hade dom innan antar jag att det är dom som är problemet. Dom skorna är också en av dom sakerna som jag ville ha bort i den andra tråden.

Men som sagt vet jag ej hur man kan se i startprogrammet vilken fil som innehåller vad.

DiamondIce
0

Om du går till installerat inehåll så brukare det vara en bild på föremålet, men om det inte fins en bild brukar man kunna lista ut vad det är denom namnet på filen? Om inte så kan du prova att i skapa-en-sim hålla musen över stövlarna, du kan det dyka upp en text som kan vara filnamnet. Men namnet på filen borde inehålla ordet boots, laceboots eller liknande :) Det blir lättare att hitta den om du klickar på fliken som heter simmar också

Hamsterlycka
0

Hände exakt samma sak för mig när jag råkade ladda ner nån häst-dräkt 😕

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

fiffeliffe
2

#13 Åhh den hästdräkten hemsöker mig

Cool

nelleeh
0

Tack för tipsen! jag hittade dom på simmar som DiamondIce sa och har nu raderat dom. Jag hoppas att det tog bort alla deras kläder också.

får kolla sen när jag spelar.

botakt
0

Fick tvillingflickor igår. Dom var låååååånga sträck. Ens hade dn utsmetad rosett på sig… :/ Men vad är inte TS3 utan buggar? :D

Mitchika
1

#16 Den buggen uppstår på grund av nedladdade kläder som andra spelare har skapat, som inte fungerar helt som dom ska. 

För ovanlighetens skull så är det inte EA som ansvariga för den buggen. Det går enkelt att åtgärda genom att ta bort dom nedladdade kläderna som är boven. 🙂

Hamsterlycka
0

Försök ta reda på vilka kläder det är som buggar och avinstallera dom sen. :)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

botakt
0

Jo jag vet :) Men brukar vara den där förbannade hästdräkten. :( Får inte bort den heller >.

nelleeh
0

Jag trodde att jag sluppit dom där dumma skorna, men tydligen inte. Eftersom jag ville bli av med dom konstiga färgerna åldrade jag dom till småbarn. Då såg jag att bägge två hade stora skor på sig. När jag kollade i CAS såg jag att bägge killarna hade dom där skorna som är delade på sig. Men jag kunde hur som helst byta skor så att dom såg mer normala ut. Det är förresten Theodore på bilden.

nelleeh
0

Adrian med sina skor.

nelleeh
0

Usch, tydligen så hade dom dom skorna på alla sina kläder vilket jag märkte när Adrian tog på sig pjamas.

nelleeh
1

Jag måste verkligen göra mig av med alla dom där dumma kläderna. När jag skulle ändra kläder på dom hittade jag en tröja som var gjord för tonåringar. Herregud vad rädd jag blev när jag såg hur han såg ut i den.

famgoth
0

#23 Haha, men katt lyckades vrida till sig sådär…men jag har inte laddat ner någonting till mitt sims 3 😐

nelleeh
0

Jag hatar verkligen den där tröjan! Nu när jag skulle byta kläder på Theodore som nu växt upp till barn hade han den på badkläder vilket jag INTE var beredd på. Jag tror nog att mitt hjärta hoppade över ett slag.🤦‍♂️😮

KastKatt
4

Vet inte riktigt vad som hände här…

Greetings.

Legacy Mwari.

KastKatt
0

Sandor ser besatt ut.

Greetings.

Legacy Mwari.

nelleeh
0

#26 Oj! Ser ut som att bägge två bestämt sig för att leka på samma plats.😃

[Hejkungen]
0

Det finns några stycken plagg som kommer med till nästan alla klädesplagg jag sparar aldrig hela simmar utan bara enskilda plagg så jag ser vad som sparas i spelet, rensar varje gång jag laddat ner. Dels de  där skorna, shymoo kläderna och hästdräkten. Finns några fler klädesplagg som nästan alltid är med.

nelleeh
0

Jag tappar helt sugen på att spela och göra simmar med alla buggade kläder, jag kanske överreagerar men jag blir så ledsen när jag skapar simmar och hittar fler och fler kläder som jag inte vill ha eller buggar. Jag försöker hela tiden men varje gång jag försöker radera sakerna som förstör kommer meddelandet om att det är något problem och att jag ska svara om ja eller nej på en fråga om att debuga. Men vare sig jag svarar ja eller nej stängs sims av hur många gånger jag än försöker och startar om och om igen.😕

SimsBrooke
0

#30 När du tar bort kläder ska du göra det i Launchern du ska inte göra detta i spelet utan du ska stänga av spelet och ta bort de kläder som buggar och sen kan du starta spelet.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[Thew]1
0

Ungefär samma sak hände med mig först adopterade jag en bebis som fick heta Zayna och var svart på ena sidan sen adopterade jag en till bebis som fick heta Zacharias och han blev vit på ena sidan!

Jag blev fundersam bestämde mig för att adoptera en till bebis-unge men innan jag han adoptera honom så kom det svarta,vita, gråa ränder på skärmen det såg ut som en tv som gått sönder som i tecknade filmer!

SimsBrooke
0

#32 Det är troligtvis kläder som passar alla åldrar om du laddar ner kläder och dylikt till ditt spel. DU får helt enkelt leta på dessa kläder och ta bort dem så blir det normalt igen =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Sweater
0

Någon som kan lägga upp en bild på hästdräkten? :)

nelleeh
1

#31 Det var det jag menade, skrev bara fel.😐 Men det går fortfarande inte att ta bort kläderna eftersom att när jag scrollar ner (?)

i listan på nerladdade saker i startprogrammet kommer den här texten upp: Exception raised  Unhandled page fault on read access to 0x00000014 at address 0x102862eb.

Do you wish to debug it ? NejJa. Och vad jag än väljer stängs startprogrammet ner hur många gånger jag än försöker.🤦‍♂️

nelleeh
0

Förresten, om man avinstallerar alla spelen och sen installerar dom igen försvinner nerladdade föremål då?

Thatgirl
0

#36 Ja, om du avinstallerar grundspelet också🙂

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

nelleeh
0

#37 Känns lockande. Men om jag gör det försvinner också mina  städer och om det gör det kan jag använda samma kod igen?

Cherryfall
0

#38 Du borde kunna gå in i Mina dokument > Electronic Arts > The sims 3 > Downloads och ta bort alla filer där. Men försök avinstallera dem i launchern först, då försvinner de helt. Har du package filer tar du bort dem i Mods > Packages.

Simsblogg: http://chesims.blogspot.se/

Tumblr:  http://simaricia.tumblr.com/

nelleeh
0

#39 I mina dokument hittade jag massa filer som heter dynamicchallenge vet inte riktigt vad det är. Om jag klickar på dom så installeras dom bara igen, hur gör jag för att radera?