Systemkrav till Sims 3
Hej!
Det finns ju så himla många sajter nu, men jag chansar på att det är bäst att lägga det här! Jag sitter med min bärbara skoldator - 10 sims 3 installerade - och det kraschar lite då och då. Vilket jag då kan förstå… Det är ju en skoldator. Nu vet jag inte prestandan på den, men ingen bärbar dator är vad jag vet menad för sims, så det kvittar ju nästan. Och så är det ju så att jag gärna till ha alla spel jag missat att köpa. vilket är 14 spel till. Så 24. Ca hälften är expansioner, och hälften är prylpaket. Så det låter smart att då köpa en ny dator som är ämnad för krävande spel. Men nu är jag helt inkompetent på datorer! Inte ens lönt att försöka pga för det första:
1. Om jag då har flera sims, ska jag addera alla dessas systemkrav för att få veta någon form av summa, eller finns det någon mall, eller är det endast som grundspelet förutom att man behöver mer minne?
2. Vilken dator skulle vara rekommenderad för detta? Jag har ju inte oändligt med pengar, och finns det en chans att få en dator under 5000 så vore det ju jättebra, men annars vill jag mest bara ha svar på första frågan, så kan jag ta med infon till ElGiganten eller nåt. Jag har redan någon sorts skärm från min gamla stationära, så det är väl bara själva klossen jag behöver (om det inte finns en mirakelbärbar som dessutom är billig, men det har jag ju svårt att tro).
Hoppas det finns några smarta typer där ute, eftersom jag själv är så kass på detta! :) Om ni inte vet just om vilken dator man kan ha så kan jag kolla på något datorforum ^^
Tack på förhand!
1. Det enda du behöver tänka på egentligen är att för varje ny grej du installerar till TS3 så behöver spelet mer utrymme på datorn för att funka som det ska och kunna spara.
Så det bästa är att faktiskt ha ett par gig ledigt utrymme för att datorn ska klara av spelet så bra som möjligt :)
2. Dator, satsa på en stationär pc. Du kommer mycket längre med den vad det gäller spel överhuvudtaget.
Stationär kan du faktiskt få en riktigt bra en för ca 5000.
Bärbar - ska du ha en som klarar sims bra utan en massa problem så får du titta på de mer spelgjorda bärbara som kostar uppåt 10.000kr.
Det är vad jag kan säga om detta :)
#1 Tack så mycket! Det besvarar absolut det jag behövde veta! :)