The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 996 ggr
Clariiz
0

Byta kvarter

Hur kan jag flytta min familj till ett nytt kvarter? finns inga tillgängliga tomter tydligen när jag ska flytta och eftersom jag vill bygga hus åt dem behöver jag en tomt :P

Hur gör man? Vill inte att de ska behöva bo i en liten 1:a liksom.. Är dessutom en egen variant av en "legacy" som jag börjat idag och tänkte lägga upp här :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Gasoline
0

Har du provat "flytta till tom tomt"? Annars kommer bara tomma hus upp.

[Thew]1
0

Det går för mig att flytta familjer till andra kvarter, jag bara klickar på telefonen och sedan klickar jag på "fastigheter och service

[Thew]1
0

……När jag har klickat på "fastigheter och service" kommer det upp lite olika "texter" att trycka på T.ex "Flytta inom detta kvarter" och "flytta till ett annat kvarter"

Bara Anna
0

Det låter väldigt konstigt att du inte skall kunna flytta till ett annat kvarter…? Jag har lite olika lösningar:

1) Före Island Paradiso (kan ha varit en patch möjligen): Spara ditt nuvarande spel under ett nytt spel. Gå till Ändra Stad. Leta rätt på din familj där. Om jag minns rätt så skall det där finnas ett alternativ "Spara till bibliotek" eller dylikt. Något som helt klart är till för att du skallkunna eportera simmar och familjer etc! Tryck på denna, stäng ner din spelfil. Skapa en ny spelfil i önskad värld. Flytta in i önskat hus. OBS! Som vanligt förutsätter detta att du faktiskt har RÅD med något större än en etta….

2) Efter IP-patchen (?) så är det nu möjligt att ta telefonen, ringa, välja fastigheter och resor och sedan välja flytta. Du kan sedan välja som folk skrivit ovanför Flytta inom  samma kvarter, eller till nytt kvarter. Väljer  du inom samma kvarter så bör du vara medveten om att Sims egen Storyprogression mycket möjligt kan ha fyllt ut alla tomma tomter etc så att det faktiskt inte finns några tomma hus att flytta till! Det går långsamt men det sker. Du bör också vara medveten om att för att använda denna metod så behöver du minst 20 000 simeoner eftersom det används till en slags depositionsavgift, för att faktiskt garantera att du har råd att flytta någonstans.

Ett annat alternativ är också (Glöm in te att spara innan) är att bygga ett eget hus till dem! Antingen så bygger du ut nuvarande hus, eller river det jäms marken och bygger upp från grunden. Det krävs en kreativ ådra, men liten tomt behöver inte innebära litet hus!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se