Mindre lagg/laddningstid?
Har ni något eller några tips hur jag kan göra för att snabba upp mitt spel? Jag upplever ganska så mycket lagg när jag spelar och det tar en evighet att spara, starta och stänga ner.
Bra information:
- Jag har TS3, Husdjur och Leva Livet
- Jag har en Macbook Pro
- Jag kan ej köpa en ny dator, så det är uteslutet.
- Jag har lite nedladdade föremål från TSR samt några Mods installerade (NRaas)
- Jag har 8,5 GB ledigt av 119,2 GB
- Jag använder ingen kylplatta
- Jag brukar oftast bara ha ett annat fönster öppet samtidigt som TS3
Tacksam för svar! :)
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
Först och främst skulle jag frigöra lite utrymme på din dators hårddisk om jag var du, om du bara har 8,5 GB ledigt. Det brukar snabba upp datorn och få den att må lite bättre. 🙂
För övrigt kan jag inte ge några bra tips, då du har en Mac och jag bara har erfarenhet av PC. Blåsa datorn kan hjälpa och datorn brukar oftast må bra av det också, men jag vet som sagt inte hur det fungerar med en Mac.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Okej, ska prova detta! Har dock ingen aning om hur mycket det är möjligt att radera :(
- Emmy,
Be en datorkunnig om hjälp om du är osäker, annars kan det bli konsekvenser med ganska bitter eftersmak efteråt om du tar bort något som är nödvändigt för att datorn skall kunna fungera. Stora saker att ta bort kan t. ex vara sparade filmer och bilder, vilka båda brukar ta humungus stor plats hemma hos mig!
Här är ett tips som kanske kan hjälpa dig att rensa i din casche-mapp för snabbare dator och spel:
http://simsdeluxe.bloggplatsen.se/2012/07/23/8303008-guide-rensa-i-din-the-sims-mapp/
Me. Myself & My Sims
Åh tack! Nu har jag provat rensa i TS3-mappen och hoppas att det kommer hjälpa! Tror även att en investering i en kylplatta kan vara användbart då det blir som segast när den är varm och fläkten inte får space att spruta ut luft på. Brukar nämligen alltid sitta i sängen med datorn i knät ovanpå mitt duntäcke.. Smart.
- Emmy,