Harry the Puppet Master
Inspirerad av Mitchikas vampyr Myron, skapade jag den mest ondsinta sim jag någonsin haft i mitt spel och byggde ett mysigt litet hus åt honom.
Det här är Harry the Puppet Master, en föredetta trollkonstnär som fann riktig magi och blev galen på köpet. Han levde ett tag ensam i sitt hus med lilla Dollface innan Jessica dök upp och, eh, gjorde honom sällskap.
Här är Harry med hela sin "familj".
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
YAY, Harry! 😃😍
Jag bara älskar den där bilden…!
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Fler såna simmar… 😮😉
Medarbetare på Pokémon iFokus
#15 Ja, det är svårt att låta bli när inspirationen slår till. Jag föll för Myron, så han fick en vän :P
Ska även börja jobba på en video med honom nu..
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Urläckert!
Vänligen, Lumina
♫♪ Love me or leave me... ♪♫
HEY! Where is everybody going??
#17 Tack :D
Riktigt snyggt =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#19 Tack :D
SÅ COOLT! Vill också göra en rolig gotharsim.
Funderar på att låta min nästa generation av min legacy bli galna och gotiska?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
#21 Åh, det är så roligt att skapa såna här simmar och såna som Harry skulle lätt gå in i en helt vanlig familj, då han var rätt normal sina första 25 år i livet, innan han blev galen och utvecklades till.. något annat :P
Den svåraste frågan är hur man tar sig vidare till nästa generation från någon som han :P Men galet och gotiskt röstar jag alltid ja för (även dom sakerna var för sig är underbart).
#22 Men den generationen jag håller på nu är generation 3, som snart ska skaffa barn. Pappan är Häxa, mamman är en låtsaskompis.
Funderar på om man ska slänga in egenskaper som "galen" och "neurotisk" så man sätter lite spice på saker och ting :P
Greetings.
Legacy Mwari.
#23 Det är alltid bra att slänga in alla möjliga roliga egenskaper :D Jag försöker variera mig så mycket som möjligt i min legacy och har därför börjat använda egenskaper som ger mer udda personligheter. Men nu kommer jag säkert bara vilja göra psykopatsimmar ett tag framöver :P Eller nya lekkamrater till Harry.
Åh superhäftigt! 😃
#24 Jag man tröttnar snabbt på att bara ge dem "bra" egenskaper.
Greetings.
Legacy Mwari.
#26 Ja, det blir lätt väldigt enformigt och legacys är ju till för att vara en utmana, klart man ska se till att utmana sig själv lite extra då :)
Videon med Harry är en ordentlig utmaning visar det sig. Första tredjedelen gick hur lätt som helst och sen hade jag helt slut på idéer till resten :P Men halva är klar nu iaf.
#27 men verkligen! Jag tycker det är roligt (har min första legacy nu) att man låter handligen gå som den går. Glad över hur mycket passande saker som har skett utan att jag valt det.
Nice!
Greetings.
Legacy Mwari.
Jag tycker det är jättekul att ge dem egenskaperna vänlig och ond, eller elak och god. XD
Medarbetare på Pokémon iFokus
#29 Jag som funderade tidigare idag hur det skulle bli om man parade ihop dom egenskaperna i en sim :P
Jag har fått tillstånd att lägga upp min video med Harry. Jag tycker själv inte att den är läskig (och långt ifrån den brutala känsla jag fick av Mitchikas video med Myron), men Harry är en väldigt hemsk människa och videon har lite skräcktema :) Jag tycker dock mest att det är Dollface som är småläskig :P
Videon hittar ni här.
#31 Tycker inte alls din video var läskig =). Jag hoppa till när jag såg Mitchikas video hihi. Men mycket bra jobbat måste jag säga :D
#32 Tack, det är väl mest jag som är rädd för läskiga barn :P Sen ser jag så mycket värre saker i huvudet som inte finns med i videon som bidrar lite :P
#33 hihi ja det är inte lätt alltid. *ler*

ooh 😃
Jag kan inte kolla på klippet, det står "ägaren har inte gjort klippet tillgänglig för mobiler" :-(
Underbar video :D
Den är inte så "läskig" men du får verkligen fram hur creepy Harry är :D Nice!
#36 Tyvärr så vet jag inte hur man ändrar det..
#37 Tack :D
Den där hårfärgen Harry har..? ;P Kan man få se den lite närmare kanske?
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
#39 Självklart :) Det blir en bonusbild med hans nästa offer där hans hår syns bättre :P Harry visste dock inte vad han gav sig in på när han tog in Aveline i huset..
Vad menar du? Vad hände? Nu vart jag jättenyfiken juuuuuu!!
#41 Harrys historia fortsatte efter att jag gjort klart filmen.
Han hittade Aveline och tog hem henne för att göra en docka av henne med. Men till skillnad från Jessica så var Aveline inte rädd för honom, vilket förstör det hela för honom ganska ordentligt.. Men han blev fascinerad av henne och behöll henne som sällskap ändå och Aveline hade inget emot att stanna i huset. Hon spenderade mycket tid med Jessica och pratade med henne trots att hon inte kunde ge något gensvar i sin dockform.
Med tiden så försökte Aveline övertala Harry om att ge Jessica mer frihet och han gick till slut med på det. Jessica och Aveline blev väldigt nära varandra och en dag fick Jessica en chans som hon tog utan att tveka, hon dödade Harry. Hon var äntligen fri och med Aveline vid sin sida lämnade dom huset och började ett nytt liv tillsammans.
Jessica, som hamnat hos Harry mitt i sina universitetsstudier, kämpar just nu för att komma över alla hemskheter och ta sig tillbaka till skolan för att avsluta sina studier och Aveline tänker stå vid hennes sida hela vägen.
Coolt! Fast det kändes synd att Harry dog…. Han var ju så himla…. Jag finner inga ord. Jag älskar honom. Och så går han och dör. Well Well, alla simmar måste dö någon gång.
#43 Jadu, det är sånt som händer när man är en galen psykopat som fängslar unga tjejer i sitt hem.. Jessica kände inte för att stanna kvar med honom resten av sitt liv och det var hennes enda utväg.
Men men, om jag orkar så kanske det dyker upp något mer om Harry senare, antingen sånt som hänt innan.. eller efter döden :P Jag älskar honom med, men hans öde var skrivet i sten så fort han tog in Aveline i sitt hem.. Det hade inte kunnat gå på något annat sätt.
Nää…. Men det är ändå lite synd 😈

Påminner lite av "House of wax" även fast tjejerna Harry tar in kanske inte riktigt blir "wax" dockor hihi :-P
#46 Vaxdockor blir dom inte, dom är fortfarande helt vanliga simmar, Harry tar "bara" ifrån dom kontrollen över sina kroppar så att dom inte kan röra sig. Sen klär han upp dom och plågar dom så mycket han vill.
Lägger in en bonusbild från tjejernas tid tillsammans i huset. Jessica som docka och Aveline, som inte tänker lämna huset så länge som Jessica är där, slipper vara docka och håller Jessica sällskap större delen av tiden.
Nyheten om Harrys död sprider sig och når till slut några bekanta till honom. Belladonna och Malik Blood skyndar sig till hans hus, inte för att sörja Harrys död, utan för att flytta in.
Ursäkta att jag försöker leka gud och dra upp tråden ur döden igen, men kan inte du ladda upp några av simmarna från den här tråden? De är helt makalösa!
#50 Tack :) Men jag känner mig lite för överbeskyddande över mina simmar för att ladda upp dom.